Het vreemde http://provisioning.upc.nl probleem.

G

Graaff

Hoi!

Ik heb hier al meer over gelezen in andere topics, maar ik ben toch nog niet op een oplossing gekomen dus vandaar even een nieuw topic.

Ik weet niet of ik dit topic in Thuisnetwerken moet starten, want ik weet niet of het daar aan ligt, dus mijn excuses als dit ergens anders thuis hoort.

Ik heb een raar probleem. Ik heb de volgende situatie: internet komt binnen via de modem, gaat met een kabel naar de wireless router van Sitecom. Ik heb het mac adres van de netwerkkaart gecloned waarmee ik me ooit heb aangemeld op https://provisioning.upc.nl. Alles werkte normaal tot een paar weken terug. Als ik (op welke pc in huis dan ook) aan het internetten ben, kom ik na een tijdje (laten we zeggen 10 minuten) steeds op https://provisioning.upc.nl terecht. Als ik bijvoorbeeld naar www.google.nl ga krijg ik het inlog scherm van chello provisioning te zien. Ga ik vervolgens naar netwerkverbindingen ---> rechtermuisklik op de verbinding ---> herstel dan doen alle adressen het weer normaal. Na een tijdje heb ik echter weer hetzelfde probleem. Bij bepaalde adressen krijg ik gewoon een 404, of het inlog scherm van chello provisioning. Als ik vervolgens weer op herstel drukt werken de adressen gewoon weer voor een paar minuten. Verder heb ik cookies en geschiedenis verwijdert zoals in een ander topic gezegt werd, maar dit helpt ook niet.

Ik heb zelf geen idee waar dit door komt, dus als iemand me kan helpen zou ik dat zeer op prijs stellen.

Bedankt!

Michiel
 
:police: chello is weer aan het werk natuurlijk>>
Werkzaamheden systemen UPC/chello
17 februari 2005 13:00
Vanaf vrijdag 18 februari 18:00 uur tot en met maandag 21 februari 8:00 uur voert UPC/chello werkzaamheden uit aan de systemen. Hierdoor is het niet of nauwelijks mogelijk om de on-line installatiepagina's op https://provisioning.upc.nl te doorlopen. Ook kunt u hinder ondervinden bij het gebruik van de "My Service" pagina's, welke gebruikt worden voor het aanmaken van aliassen en voor het wijzigen van uw wachtwoord. Wij verzoeken u om het op een later tijdstip nogmaals te proberen. Onze excuses voor de eventueel veroorzaakte overlast.
 
Misschien was mn probleem niet duidelijk, maar het is niet https://provisioning.upc.nl wat niet wil werken, maar als ik gewoon aan het internetten ben kom ik steeds op die pagina terecht, terwijl het adres in de adresbalk gewoon op www.eeninternetadres.nl staat. Dit probleem speelt al een paar weken en is niet iets van vandaag  ???

edit:typo
 
knox zei:
Misschien was mn probleem niet duidelijk, maar het is niet https://provisioning.upc.nl wat niet wil werken, maar als ik gewoon aan het internetten ben kom ik steeds op die pagina terecht, terwijl het adres in de adresbalk gewoon op www.eeninternetadres.nl staat. Dit probleem speelt al een paar weken en is niet iets van vandaag  ???

edit:typo

Dit klinkt me bekent in de oren.

Voorop gesteld, ik zeg niet dat het voor jou ook geld.

Ik had een nieuw SB5100E mdm, wel aangeslote, alles ok dhcp, dns IP subnm, alles.

Alleen ik kon niet internetten wat ik ook probeerde, google,>> prov.

Uit eindelijk de knoop doorgehakt , dat ding geprov. en daarna nooit meer last gehad.
Heel verhaal, maar kan het zijn dat je modem op de eenof andere manier van chello doorkrijgt dat die niet meer geprov. is?

Tenzij je nu met die set dit heb geschreven en geplaatst, dan gaat mijn verhaal niet op.
 
Dat is het rare ook, alles werkt gewoon. msn, pop3, ftp etc etc. Alleen als ik internet via de browser krijg ik na een tijdje alleen maar 404's of kom ik op https://provisioning.upc.nl. Wat ik ook niet begrijp is dat alles weer werkt nadat ik de internet verbinding 'hersteld' heb. Ik heb me al een paar keer proberen aan te melden bij https://provisioning.upc.nl met deze router (en mac adres) en dit gaat allemaal goed, maar toch blijft de pagina terug komen. Ik schrijf deze comment gewoon met de router ervoor, maar af en toe werkt het dus niet meer. Overigens heb ik dit probleem op elke pc hier thuis (alle 3 de pc's die achter de router hangen)
 
heb er ook last van bij bepaalde sites sinds vandaag... zoals Chelloo.nl
maar als ik het probeer via ip adres van deze site werkt het wel ???
 
misschien een rare vraag maar hebben jullie de pagina al eens doorlopen.
ff username en wachtwoord invullen.

Komt ie dan met de normale kreten van pc uit en dan modem 30 sec uit vervolgens de boel weer opstarten.
Of komt ie met een andere melding bv mac adres vervangen ? Dat heb ik een keer gehad. Hij gaf aan dat ik dat mac adres moest indien en de andere vervangen.
 
Heb hier afgelopen week ook heel veel last van gehad.
Kijk eens welke dns adressen je gebruikt en verander die zo nodig in de 212.x.x.x (staat hier op de site vermeld)

Probeer ook eens je proxy aan te zetten

Heeft bij mij gewerkt en nu geen problemen meer.
 
dnutpops zei:
Heb hier afgelopen week ook heel veel last van gehad.
Kijk eens welke dns adressen je gebruikt en verander die zo nodig in de 212.x.x.x (staat hier op de site vermeld)

Probeer ook eens je proxy aan te zetten

Heeft bij mij gewerkt en nu geen problemen meer.

Hoe kan ik zien welke DNS adressen ik gebruik en hoe kan ik die veranderen? En hoe kan ik een proxy aanzetten :o Sorry voor mijn noobheid, en bedankt voor de reacties :)
 
johnny mnemonic zei:
misschien een rare vraag maar hebben jullie de pagina al eens doorlopen.
ff username en wachtwoord invullen.

Komt ie dan met de normale kreten van pc uit en dan modem 30 sec uit vervolgens de boel weer opstarten.
Of komt ie met een andere melding bv mac adres vervangen ? Dat heb ik een keer gehad. Hij gaf aan dat ik dat mac adres moest indien en de andere vervangen.

De provisioning procedure werkt gewoon, kan me gewoon aamelden en krijg geen vreemde meldingen verder.
 
Terug
Bovenaan