• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het nut van een 30Mbit + verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter joecks
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

joecks

Hallo Allemaal,

Ik ben eigenlijk benieuwd waarom de mensen kiezen voor een 30Mbit of hogere snelheid.
Bij mij is de reden geweest het sneller kunnen downloaden uit de nieuwsgroepen, maar dat valt even vies tegen omdat er een cap op usenet zit (volgens meerdere berichten hier op het forum en een bericht bij usenet providers) Ik heb nu 2 verschillende usenet providers geprobeerd en kom bij beide niet hoger dan 400Kb /s met mijn 30 Mbit abbo

Ik zie verder , op usenet en voor sommige mensen ook torrent downloads , geen enkele toegevoegde waarde voor de snelheidsverhoging. Voor het browsen en mail bekijken heb je aan 1 Mbit toch al meer dan voldoende ? waarom dan die grote snelheden aanbieden en vervolgens "verbieden" om er gebruik van te maken ??

Ik vindt het allemaal een beetje vreemd.

Hoe denken anderen hier over ?
 
Programma? Welke USP's? Met dit verhaal kunnen we niet veel.

Misschien eens handig om te inventariseren welke USP's problemen geven?
 
Nou vooruit,

Ik gebruik SAbnzb bij xsnews en eweka , beide accounts op poort 119 geprobeerd en met ssl op poort 563

Citaat van Eweka website :

UPC download snelheid


Geachte klant,

Sinds vrijdag 8 mei 2009 ervaren klanten met een UPC/Chello internetverbinding soms een verminderde downloadsnelheid.

Helaas kan Eweka dit probleem niet voor u oplossen, daar het veroorzaakt wordt door een snelheids 'cap' (beperking) door UPC. Ook andere Usenet Providers hebben last van deze snelheidsbeperking en tevens wordt het Bittorent verkeer erdoor gehinderd.

Wij raden UPC/Chello klanten aan om hun klacht neer te leggen bij UPC, in de hoop dat UPC dit probleem spoedig gaat oplossen. Zend uw - uitsluitend schriftelijke - klachten aan:

UPC Nederland
Postbus 320
8200 AH Lelystad

Zo duidelijk genoeg ?

Blijft mijn vraag natuurlijk, waarom een snelle verbinding ?
 
Veel mensen met XSNews en Eweka hebben snelheidsproblemen. Ik zit bij Astraweb en zit gewoon aan mijn max. van 7,1 MB/s. Heb je de laatste beta van Newsleecher al geprobeerd of het verschil maakt?
 
Dit heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, zal ik eens proberen en mijn bevindingen laten weten.

Bij mij weten maakt xsnews toch gebruik van Astraweb ? (kan het mis hebben maar zag volgens mij een aantal keer astraweb in de logging voorbij komen)
 
Heb nu net geprobeerd met Newsleecher en kom ook daar niet boven de 400Kb/s uit...

Zal vandaag of morgen voor de test een account afsluiten bij Astraweb om te kijken of het daar beter mee gaat
 
Het nut van een 'snelle' internet verbinding .. Mwhah, download hier nogal wat patches en updates voor diverse OS'en, ben dus nogal bezig met de diverse *nix'en, dus een beetje snelheid mag wel ;)

En qua upload .. Maak ook nogal veel foto's. En met een spiegel reflex camera zit je al gauw aan aardige groote's qua bestanden (raw formaat) ;)

Dus een beetje leuke en snelle verbinding is wel praktisch hiero :)
 
Indien het binnen mijn budget past (en ik probeer ook binnen dat budget te blijven) zal ik altijd voor de maximale snelheid gaan. Er zijn ook andere wegen, zoals RapidShare ,en daar prop je toch echt die 30 Mbit mee vol hoor! There's no substitue for cubic inches :D
 
Ik heb ook de 30 Mbit verbinding. Mijn ervaring op dit moment :

met 8 draadjes hitnews SSL haal ik 1 MB/s tot 1,2 MB/s
met 8 draadjes eweka SSL haal ik 0.9 MB/s tot 1 Mb/s
met 8 draadje astraweb SSL haal ik 2.3 MB/S tot 2.5 MB/s

Astraweb doet het dus het best momenteel bij mij.

Met 6x hitnews SSL en 8x astraweb SSL haal ik boven de 3 MB/s.

Ik kijk het wel nog een paar dagen aan totdat het betaaltijd is en maak dan een keuze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan