• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het laatste jaar Chello voor Smultie?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter SMulTiE
  • Startdatum Startdatum
S

SMulTiE

Okay, het wordt weer zomer, voor mij altijd de periode dat internet om de haverklap gaat uitvallen :'(
Vandaag was het alweer zo ver. Half uurtje geleden viel internet weg, reset van de modem duurde lang, modem kwam maar niet online.
Inmiddels is de modem weer terug online, en ik zie dat ik alweer op de kritieke 55 dBmV zit, zie gegevens beneden.

Ik werk sinds dit jaar op de woensdagen thuis, waardoor het van eminent belang is dat mijn internet te allen tijde werkt. Voordeel is dat ik nu niet thuis hoef te blijven om een monteur te ontvangen, maar ze krijgen van mij nog een kans; ik ga niet weer een zomer aanmodderen met internet dat maar 70% van de tijd werkt.

RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 338.750 MHz -1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 44.000 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM16
 
Beste SMulTiE,

Die signaal waardes zitten inderdaad niet zo lekker :(
UPC kan dit als enigste oplossen, probeer het even via een webcare medewerker.

Zie:
https://ziggoforum.nl/posts/186576/

Probeer of Nesta-UPC of Jordy-UPC (1 is genoeg)

Hun helpen uitstekend en kunnen je probleem wel laten oplossen door een monteur.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
SMulTiE zei:
Half uurtje geleden viel internet weg, reset van de modem duurde lang, modem kwam maar niet online.
Inmiddels is de modem weer terug online, en ik zie dat ik alweer op de kritieke 55 dBmV zit, zie gegevens beneden.

Storing duurde een half uur?
Televisie werkte nog wel?

Ik vraag dit omdat -> klik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dave670 zei:
Probeer of Nesta-UPC of Jordy-UPC (1 is genoeg)

Hun helpen uitstekend en kunnen je probleem wel laten oplossen door een monteur.

Dank je, heb ik geprobeerd. Hopelijk snel een reactie!

Brammetjee zei:
Storing duurde een half uur?
Televisie werkte nog wel?

Ik vraag dit omdat -> klik.

Niet op gelet, aangezien de TV bij mij nooit aanstaat overdag.

Overigens is de hoge upstreamwaarde bij mij buitentemperatuur-gerelateerd lijkt het wel; hoe warmer het wordt, hoe meer de modem naar de 55 dBmV kruipt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
SMulTiE zei:
Dank je, heb ik geprobeerd. Hopelijk snel een reactie!

Niet op gelet, aangezien de TV bij mij nooit aanstaat overdag.

Overigens is de hoge upstreamwaarde bij mij buitentemperatuur-gerelateerd lijkt het wel; hoe warmer het wordt, hoe meer de modem naar de 55 dBmV kruipt.
Hun hielpen mij ook toen wij 2 jr lang ellende hadden.
Probleem nu opgelost :)
 
Een kleine bump:
Vandeweek een briefje van UPC in de bus dat men in de straat aan het netwerk ging werken.
Vanavond, toen ik thuiskwam, inderdaad gezien dat de modem opnieuw aangemeld was, met de volgende waarden:

Downstream
Freq/Power: 346.750 MHz 2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 36.000 MHz 44 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM16

Dat ziet er dus een stuk beter uit! Lijkt me dat ik met deze waarden geen probleem meer hoef te verwachten, correct?
 
Die waardes zijn inderdaad prima SMulTiE, laten we hopen dat je daar weer tijden stabiel op vooruit kunt.

Toch maar weer een jaartje er aan vast plakken? ;)
 
Overigens ben ik de afgelopen tijd veel in contact geweest met Jordy-UPC. Het had er alle schijn van dat mijn slechte waarden veroorzaakt worden/werden door een (door een vorige bewoner) "illegale" verlenging van de groene kabel.
Ik had net twee weken geleden een order de deur uitgedaan om de groene kabel "legaal" te verlengen. Dat geintje zou me 120 of 150 euro gaan kosten, maar dat lijkt nu niet meer nodig te zijn, toch?
 
Ik vraag me zelfs af of, indien jij die order uit laat voeren, dit voor jouw rekening zou moeten komen.

UPC is verantwoordelijk voor de aanvoer van het signaal tot en met het eerste aansluitpunt in je woning, dus een wandcontactdoos in de woonkamer of het AOP in de meterkast.

Indien een vorige bewoner dit vernield heeft, is dat een zaak tussen hem en UPC, maar UPC heeft nog steeds een verantwoording om jou een correcte aanlevering van het signaal te bieden.

Als ik jou was, zou ik daar toch nog even nader naar kijken.
 
MartCom zei:
Ik vraag me zelfs af of, indien jij die order uit laat voeren, dit voor jouw rekening zou moeten komen.

UPC is verantwoordelijk voor de aanvoer van het signaal tot en met het eerste aansluitpunt in je woning, dus een wandcontactdoos in de woonkamer of het AOP in de meterkast.

Indien een vorige bewoner dit vernield heeft, is dat een zaak tussen hem en UPC, maar UPC heeft nog steeds een verantwoording om jou een correcte aanlevering van het signaal te bieden.

Als ik jou was, zou ik daar toch nog even nader naar kijken.

Daat heb ik een heel dispuut met Jordy over gehad inderdaad. Helaas was UPC hierin weinig (tot niet) meedenkend. Zij wilden het AOP wel weer aansluiten, maar de locatie was voor mij niet werkbaar (ik had de hele audio/video veranderd aan de hand van de plek waar ik dacht dat de kabel de woonkamer officieel binnenkwam). Ik kwam er ook later pas achter dat de kabel in de kruipruimte verlengd was.

Maar goed, met deze waarden is een echte verlenging niet eens nodig, toch?
 
Terug
Bovenaan