• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het kan ook goed aflopen!

Berichten
1.525
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beste Lezers,

Net als vele denk ik maar op 7 september de box besteld en de monteur.
Veel is er niet verlopen zoals ik had gedacht, maar de Horizon staat en draait naar tevredenheid sinds 14.00 uur vanmiddag.
Dank hierbij aan Jordy-UPC en Wassily-UPC en de andere collega's van de HD.
Nieuw product, nieuwe gewenning, nieuwe menu's enz, overal is wat voor te zeggen, feit is, Horizon is een geheel nieuw product en ja met nieuwe producten heb je ook kinderziektes. Let op ik praat niets goed, maar het is uiteindelijk wel goed, gekomen.
mvg, Rob
 
Mooi om te lezen dat bij jou alles goed werkt!

Ik zou zeggen, laat snel mensen jou bevinden over de horizon weten, misschien dat je meer mensen kan overtuigen dit product te nemen, of juist niet.
 
Ik kan mij aansluiten bij Robocop. Het is bij mij heel goed gegaan afgezien van 1 klein probleempje dat snel was verholpen.

Installatie was snel en werking is goed. Opnemen werkt ook goed, ook met 3 synchrone programma's. Vooruitspoelen tijdens het kijken gaat soepeler dan met een Cisco HD DVR.

Met al die verhalen hier hield ik mijn hart vast tijdens de installatie en bij het initiële gebruik.
 
Ik wil me aansluiten bij Robocop, ook bij mij is alles goed gekomen en ik ben zéér te spreken over de medewerking van de UPC medewerkers.

Dit is mijn timeline:

-7 september telefonisch besteld en bevestiging monteursafspraak 17 september ontvangen via e-mail
-11 september nog geen bestellingsbevestiging of T&T code ontvangen, gebeld met verkoopafdeling om status op te vragen. Aanvraag stond er goed in, bevestiging en T&T kon er ieder moment aankomen.
-12 september weer gebeld voor de status, zelfde verhaal als 11 september
-13 september weer gebeld voor de status, zelfde verhaal als 11 en 12 september maar omdat het kort dag werd (monteursafspraak 17 september) heeft de medewerker handmatig nog een mediabox laten versturen.
Later die dag e-mail met bestellings bevestiging en e-mail met T&T code
-14 september HB ontvangen en zelf geïnstalleerd zonder problemen. Wel wat merkwaardigheden waar ik graag de monteur over zou willen spreken op de 17e
-15 september gebeld door UPC met de mededeling dat mijn monteursafspraak voor de 17e geannuleerd zou worden omdat het te druk was. Uitgelegd dat ik de box al ontvangen en geïnstalleerd had en dat alles in principe al werkte maar dat ik toch de monteur nodig had voor wat merkwaardigheden. Afspraak bleef dus gewoon staan al kon niet beloofd worden dat hij daadwerkelijk zou komen dit vanwege de drukte.
-17 september monteur verschijnt keurig en heeft geen direct antwoord op mijn vragen dus belt hij met de Horizon Helpdesk (020-7757061). Tijdens dit gesprek wordt ongevraagd en ongewild mijn Cisco modem gedeaktiveerd en het modem in de HB geaktiveerd. Dat was niet de bedoeling dus meteen verzocht om dit ongedaan te maken wat in eerste instantie een probleem leek. Uiteindelijk toch op een lijst terecht gekomen die in de loop van de week terug gezet zouden worden. Tijdelijk een ethernet kabel van HB naar router in meterkast gelegd door woonkamer/gang heen. Later die dag nog diverse keren met Horizon Helpdesk gebeld voor kleine probleempjes en ieder keer keurig geholpen.
-18 september 's ochtends internet weer terug gekomen op Cisco modem. 's middags de HB instellingen hierop aangepast. Na de nodige herstart van de box werkte een hoop TV kanalen niet meer. Signaalkwaliteit was minimaal. Diverse keren terug naar fabrieksinstellingen hielp niet dus 's avonds weer naar Horizon Helpdesk gebeld en daar werd (op initiatief van de HD medewerker) een monteursafspraak gemaakt voor de volgende ochtend ! Box uitgezet en vlak voor naar bed gaan nog even geprobeerd en zowaar was het probleem er niet meer....
-19 september vroeg in de ochtend nog een keer geprobeerd en de TV kanalen werken nog steeds goed dus ik kon de monteursafspraak af gaan zeggen maar dit heeft elkaar gekruist want om 8 uur stond de monteur al op de stoep ! Verteld dat probleem al opgelost was dus kon hij verder naar de volgende klant.

Bij mij werkt alles nu dus naar behoren ! Ik ben zeer te spreken over de medewerkers bij zowel verkoop en helpdesk. Misschien scheelt het dat ik altijd vriendelijk gebleven ben en nooit dingen geëist heb. Gewoon je probleem voorleggen en vragen wat ze voor je kunnen doen !
 
Robocop0860 zei:
Beste Lezers,

Nieuw product, nieuwe gewenning, nieuwe menu's enz, overal is wat voor te zeggen, feit is, Horizon is een geheel nieuw product en ja met nieuwe producten heb je ook kinderziektes. Let op ik praat niets goed, maar het is uiteindelijk wel goed, gekomen.
mvg, Rob

Als iedere early adopter heb je dat een product wel enige kinderziektes heeft. Niet meer dan logisch. Weliswaar minder en beter ge-betatest. Maar toch... Maar onze scepsis heeft natuurlijk te maken met de update geschiedenis die bij een nieuwe update ook weer nieuwe tot op heden bestaande bugs met zich meebrengt.

Worden bugs snel aangepakt zoals de meeste andere hardware dan is er geen probleem. Maar wellicht vloeid dat een beetje uit de monopoly positie. Het kan maar het hoeft ook niet echt. Geen concurrentie. Klanten hebben geen beter alternatief.

Laten we maar positief blijven en hopen dat ze het ditmaal anders doen.
Wel goed dat het goed werkt bij jou. Ondanks dat je speciale lijntjes moest aanspreken.
Enjoy...
 
ik zet het maar hier neer, zag geen goeie andere plek

buiten wat bugs waar iedereen last van heeft, is de installatie(zelf) redelijk goed verlopen. dit ook mede door de HD.
oke ik heb wel ergens lopen klagen, maar dat had ook te maken met ongeduld en andere zorgpijnen(HD heeft meegenoten)

ik heb weinig aangepast in de modem, behalve de frequentie, film1 stond op de foutive codering(zoals bij veel mensen), mijn extra box(pace) werkt. share van bestanden gaat tot nu toe goed, ik gebruik allshare
horizon platform via chrome, ie9 64b bleek widevine niet herkend te worden als plug-inn,

tel wordt 27e overgezet van oude-> nieuwe provider

a;; met maar 12 dagen geduurd. van 12 sept tot 24 sptember

nu maar wachten op de android app, widevine staat er standaard op(s2 en tab), maar wordt niet gebruikt door de browser.

opnemen via platform gelukt.
 
Ik kan mij aansluiten bij Robocop

Overzicht van bestelling tot aansluiten

7 september om 19.00 uur online besteld
10 september track & tracecode
11 september horizon box geleverd door tnt
11 september s`morgens om +/_11.00 uur afspraak gemaakt (020 nummer) met monteur voor 12 september.
11 september om 20.30 uur toch maar weer gebeld of het wel daadwerkelijk de volgende dag een monteur kan installeren. Helaas was dit een "gewone" monteur en geen "horizon" monteur! Nieuwe afspraak 24 september tussen 12.00 uur en 18.00 uur. 2e waarschuwing NIET ZELF INSTALLEREN
18 september om 11.30 uur geen internet en digitale tv. Gelijk gebeld naar de 020 nummer. Nu toch maar het advies van HD om de horizon box aan te sluiten, want mijn pakket was overgezet. Tevens gelijk een nieuwe afspraak voor installeren op 20 september tussen 8.00 uur en 13.00 uur mocht het zelf installeren niet lukken.
18 september werkt internet en telefonie op de horizon box. Maar helaas geen digitale tv.
19 september 10.00 uur toch maar weer 020 nummer gebeld. Werd doorverwijzen naar de technische dienst. Die vertelde mij dat digitale tv vandaag uiterlijk morgen geactiveerd moet zijn. Mocht dat niet het geval zijn gelijk bellen. Tijdens het afsluiten van het telefoongesprek springt ineens digitale tv te voorschijn :). Ik heb het vermoeden dat hij op de knop van activatie geramd heeft ;)

Al met al ben ik tevreden. Alleen de administratie is echt een zooitje bij UPC!
 
Terug
Bovenaan