• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het is weer zomertijd!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter groennom
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

groennom

Het is weer zover. 2 maal per jaar hebben wij in Nederland bedacht dat de klok de ene keer een uur voorruit gaat en de andere keer een uur achteruit. Je zou denken, so what! Wat heeft dit nu te maken met een simpel apparaat als een HD-PVR. En gelijk heb je, dat moet er ook helemaal niets mee te maken hebben. Je hebt opnames en die beginnen bijvoorbeeld om 18:45 en stoppen om 19:00 (zoals het jeugdjournaal). En of het nu zomer of winter tijd is, ze starten altijd om 18:45. We hebben namelijk niet met zijn allen afgesproken dat het jeugdjournaal in de winter om 18:45 start en in de zomer om 19:45.

Nu komt de grap, de Cisco denkt dat dit wel zo is! Alle opnames zijn nu opeens een uur verlaat. De opnames die eerst begonnen om 18:45 starten nu om 19:45. Als je geen Cisco hebt dan kan ik mij voorstellen dat je gillend van het lachen nu van de bank af rolt, dat heet leedvermaak. Als je er wel een hebt betekent dit dat je al je geprogrammeerde opnames moet verwijderen en opnieuw moet programmeren.

En als je ook nog een bedenkt dat dit al gemeld is toen de wintertijd inging, maar in de ruim 6 maanden dat ze aan de firmware hebben gewerkt hier niets aan gedaan hebben zakt je broek er echt van af. We krijgen nu wel allerlei VOD zaken waar niemand problemen mee heeft, Ziggo kan mij nu berichten sturen (op zich fijn, want elke mogelijke verbetering op communicatie gebied is winst) maar de echte problemen worden niet aangepakt.

Nu heb ik 400 euro voor dit ding betaald en ik voel mij enorm belazerd. Wat een wanprodukt en wat een selchte service van Ziggo! Bah!!
 
Hmm, vreemd... Ik heb gisterenavond de Formule 1 geprogrammeerd (via de EPG) van 07:00 tot 10:00 en die opname is gewoon gelukt.
 
Hmm, vreemd... Ik heb gisterenavond de Formule 1 geprogrammeerd (via de EPG) van 07:00 tot 10:00 en die opname is gewoon gelukt.

Hier hetzelfde... Ingeprogrammeerd via EPG en vanochtend gekeken. Alles was precies optijd opgenomen.

Righard
 
Hier hetzelfde... Ingeprogrammeerd via EPG en vanochtend gekeken. Alles was precies optijd opgenomen.

Righard

Het gaat niet om de eenmalige opname maar om de herhalende opnames die weken geleden erin zijn gezet om bv het jeugdjournaal dagelijks op te nemen. Die staan nu echt om 19:45, net zoals klokhuis nu om 19:30 staat en het kinderziekenhuis om 20:30 en noem maar op....
 
Jup, zelfde probleem hier zie ik nu naar aanleiding van jouw bericht. :censored:

Take me out om 20:25 en GTST om 20:57? :schater:

Beetje jammer dit...
 
Klokken gaan niet alleen in Nederland verzet worden hoor, dit is denk ik overal wel in europa.

Maar okay...

Idd niet leuk als je een opname programma heb ingesteld...
 
Net ook alle geplande opnames opnieuw moeten instellen.

Erg knullig dit, zeker nadat het uitgebreid gemeld is met de ingang van de wintertijd. Kennelijk iets waar de Cisco firmware bouwers nog niets aan gedaan hebben (zitten vast ergens in ZO Azie waar ze niet aan winter/zomer tijd doen).
 
Wij hebben de Samsung DCB 850-R en hebben hetzelfde probleem waar we zondag gelukkig achter kwamen toen we een op te nemen programma zaten te kijken. Je hoeft echter niet alles te wissen en opnieuw te programmeren, maar je kunt in de lijst de uren aanpassen. Dat gaat sneller.
Het betreft programma's die herhaald opgenomen moeten worden.
 
Wij hebben de Samsung DCB 850-R en hebben hetzelfde probleem waar we zondag gelukkig achter kwamen toen we een op te nemen programma zaten te kijken. Je hoeft echter niet alles te wissen en opnieuw te programmeren, maar je kunt in de lijst de uren aanpassen. Dat gaat sneller.
Het betreft programma's die herhaald opgenomen moeten worden.

Uren aanpassen is in de Cisco helaas niet goed mogelijk als je de opnames via de EPG hebt ingesteld. Geen optie dus. Of ik zie iets over het hoofd.
 
Bij de Samsung staan de op te nemen programma's net zo in de lijst als met de hand ingestelde programma's. Alleen staat meteen de naam van het programma erbij. Maar je kunt er gewoon handamtig in wijzigen. Dan even met cursor naar het uur toe, pijltje omlaag en naar eindtijd-uur ook pijltje omlaag.
We hebben een aardige lijst maar was wel snel aangepast zo. Je kunt dan ook niet een programma vergeten en je hoeft het niet opnieuw op te zoeken als je na het wissen de tijden vergeten bent.
Maar ik ken de Cisco niet dus misschien ligt het anders.
Wel typisch dat 2 merken hetzelfde verschijnsel hebben. Uit zelfde fabriek????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan