• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het grote Z3i topic

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sloot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sloot

Het grote Z3i topic is bedoeld voor Z3i gebruikers. Alle vragen, antwoorden en informatie over dit abonnement kunnen hier centraal geplaatst worden zodat we een mooi overzicht krijgen.

Supersnel internet Z3i

Je eigen website hosten, grote bestanden downloaden en online gamen. En dat allemaal tegelijk. Kortom: zonder problemen het uiterste vergen van je supersnelle internetverbinding.

Hogere snelheid voor dezelfde prijs!

Vanaf december 2008 tot in het 1e kwartaal van 2009 verhoogt Ziggo de internetsnelheden. Op deze pagina staan de nieuwe snelheden.

Voordelen

* down: tot 30 Mbit/s | up: 3 Mbit/s
* eenvoudig zelf installeren
* wereldwijd je e-mail lezen
* meerdere e-mailadressen
* ruimte voor je eigen website
* standaard spam- en virusfilter
* E-mail: 10 e-mailadressen (250 MB per adres)
* Ruimte voor homepage: 500 MB
* Downloadsnelheid: tot 30 Mbit/s
* Uploadsnelheid: 3 Mbit/s
* Downloaden nieuwsgroepen: 20 Mbit/s
* Quotum nieuwsgroepen: 200 gigabyte
* Installatie door monteur: € 69,95


€ 69,95 per maand
zonder vast contract

Informatie op de Ziggo website: https://www.ziggo.nl/producten/internet/z3i
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn er al mensen die een snelheidsverhoging hebben gekregen met hun Z3i abonnement? Zo ja, wat is deze snelheid nu?
 
Indirect gerelateerd aan Z3i.. Ik heb nu Interactieve TV Z3 met de nieuwe Cisco HD HD-Recorder. Nu overweeg ik om over te stappen naar Alles-in-1. Maar weet iemand of alles-in-1 mogelijk is icm Z3i internet?

bij het afsluiten van een alles-in-1 abbo krijg je 200 Euro korting op de hd recorder die reeds in mn bezit is.. Is deze korting op een of andere manier nog te verrekenen? Tnx
 
Sneller dan 24.5 mbit wordt het hier niet... echt gek wordt ik er van. Upspeed is wel netjes verhoogd naar 3mbit, maar down is stabiel (lijkt dus gecapped) 24.5mbit. Van speedtest.net / payservers / 1000mbit ftp's alles. Overdag, 's avonds, 's nachts en in het weekend.ief.
 
En uh je vergeet het volgende:

E-mail:10 e-mailadressen (250 MB per adres)
Ruimte voor homepage:500 MB
Downloadsnelheid:tot 30 Mbit/s
Uploadsnelheid:3 Mbit/s
Downloaden nieuwsgroepen:20 Mbit/s
Quotum nieuwsgroepen:200 gigabyte
Installatie door monteur:€ 69,95

Staat allemaal op deze link bij [specificaties]

Sterkte ;)
 
En uh je vergeet het volgende:

Aangepast :wink:

Dit geldt echter niet voor Z3i. Hierover heeft Ziggo eerder bericht dat er een nieuwe techniek ingezet gaat worden, EuroDocsis 3.0. Hiervoor is nieuwe hardware nodig die nog niet voldoende beschikbaar is.

Net even wat testjes uitgevoerd:

Mijn upload snelheid is van 249,0 KB/s naar 354,0 KB/s gestegen (netjes).
Mijn download snelheid van 2,50 naar 2,80 MB/s gestegen.

De download snelheid is dus nog niet wat het wezen moet. Met de huidige techniek moeten we toch zeker een hogere snelheid halen als welke ik nu haal? Ik vraag me dan ook af waarom Ziggo deze (tussen) verhoging heeft gedaan.

Edit: Nu zit ik continue op 1,90 MB/s. Ik test het morgen wel weer verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit geldt echter niet voor Z3i. Hierover heeft Ziggo eerder bericht dat er een nieuwe techniek ingezet gaat worden, EuroDocsis 3.0. Hiervoor is nieuwe hardware nodig die nog niet voldoende beschikbaar is. De verwachting is dat aan het eind van het eerste kwartaal van 2009 e.e.a. gerealiseerd is.

Bron waarop je dit baseert? Voor de huidige aangeboden snelheden is nog lang geen Eurodocsis 3.0 nodig, aangezien 2.0 prima tot 40-50Mbit gaat.

Wanneer Docsis 3.0 uitgerold gaat worden zal er zeer waarschijnlijk nogal wat in de abonnementen gaan veranderen om echt hogere snelheden aan te kunnen bieden. Ook heb je dan sowieso nieuwe hardware nodig omdat de huidge modems nog niet Docsis 3.0 geschikt/compatible zijn.
 
Ik denk dat de huidige bij Ziggo in gebruik zijnde CMTS systemen geen hogere snelheid aankunnen.

Dat staat weer geheel los van Eurodocsis 3.0, geen dingen door elkaar halen.

Met Eurodocsis 3.0 kunnen snelheden tot ruimschoots boven de 100Mbit behaald worden, iets wat 2.0 nooit zal kunnen halen. Echter om gebruik te kunnen maken van docsis 3.0 is ook aan de klantzijde nieuwe hardware vereist omdat de huidige modems "enkel" 2.0 geschikt zijn. Voor snelheden tot 50Mbit is ook geen 3.0 nodig omdat 2.0 dit gewoon kan leveren. En met docsis 3.0 heb je niets als je geen docsis 3.0 geschikt modem hebt.
 
Indirect gerelateerd aan Z3i.. Ik heb nu Interactieve TV Z3 met de nieuwe Cisco HD HD-Recorder. Nu overweeg ik om over te stappen naar Alles-in-1. Maar weet iemand of alles-in-1 mogelijk is icm Z3i internet?

bij het afsluiten van een alles-in-1 abbo krijg je 200 Euro korting op de hd recorder die reeds in mn bezit is.. Is deze korting op een of andere manier nog te verrekenen? Tnx

alles-in-1 abbonementen hebben aparte snelheden en dus is er geen alles-in-1 met z3i internet. Max snelheid van de alles-in-1 is 20/3Mbit. Ook lijkt het me zo en zo niet dat je nog korting gaat krijgen op een decoder die je in het verleden al hebt aangeschaft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan