Het blijft chello.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Bert

Vandaag (dinsdag) een doe het zelf pakket gehaald voor chello.

Na wat gegevens invullen in de winkel vroegen we of we ook pakket korting kregen als we het zouden bundelen met UPC digital. Het antwoord van de winkel luide dat we daarvoor contact met chello op moesten nemen.

Thuis aan gekomen het modem aangesloten en direct al problemen....

Het modem is defect, je steekt de stekker erin alle lampjes gaan aan en direct alles uit (geen enkel lampje brand dan meer).
Dat werd dus bellen naar Chello...

- Eerst de helpdesk, deze kon niet helpen omdat het modem nog niet geregistreerd was, daarvoor moest ik bij de verkoop zijn.
- De verkoop gebeld, deze kon niet helpen omdat het modem in de winkel gekocht was, ik moest naar de helpdesk bellen
- Weer helpdesk gebeld voor hulp...... Daar kreeg ik te horen dat de winkelier eerst de gegevens van mij moest doorgeven (vreemd want dat had ie toch "live" ingevoerd in zijn systeem).
Ik vroeg: maargoed het probleem blijft dat het modem defect is en hoe ze dat wilde gaan oplossen want naar de winkel terug gaan mocht niet van UPC.
Nou komt het, UPC doet pas iets als het modem is geregistreerd.....

Ik zit hier dus met een kapot modem waarmee ik me zelf niet kan registreren (provision site) en ze kunnen me niet eens melden hoe lang het duurt voordat ze een monteur kunnen sturen.
Dit alleen omdat het modem niet is geregistreerd (ik snap er niks meer van)

We zijn speciaal naar de winkel gegaan om het "snel" te hebben maar nu gaat het vermoedelijk nog langer duren als gewoon via UPC te bestellen.........

Typisch UPC weer...........
 
We zijn speciaal naar de winkel gegaan om het "snel" te hebben maar nu gaat het vermoedelijk nog langer duren als gewoon via UPC te bestellen.........

Als je wat jij zegt naar een winkel bent gegaan, dan is de hele aanvraag direct waar je zelf bij was online bevestigd bij UPC. Je hebt ook op de uitdraai je handtekening moeten zetten........
Alleen als je hem in de winkel haalt, krijg je pas na een werkdag of 5 de bevestiging met je inloggegevens per post thuis. Vanaf die dag moet het werken!

Maar als je bij een UPC centre bent geweest, dan heb je wel direct alle gegevens mee, en kan je meteen gaan internetten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes, Mario
 
heel het zooitje op pakken terug naar het upc center gebruik maken van je try en buy garantie. chello opzeggen en opnieuw pakket kopen. weet niet of ze dit accepteren maar mischien het proberen waard.

Dat de lampjes op je modem uitgaan kan volgens mij wel. Als er geen signaal over de kabel komt. gaan volgens mij de lampjes uit en na een tijdje moet er 1 gaan branden als indicatie dat je geen signaal hebt.
 
ik zou die optie van little_peet proberen !! nooit geschoten altyd mis...
 
ik zou ook die hele zooi op de toonbank donderen van die zaak, alleen zou ik geen nieuwe vragen maar adsl nemen, je blijft aan die gang met die ezels
 
little_peet zei:
heel het zooitje op pakken terug naar het upc center gebruik maken van je try en buy garantie. chello opzeggen en opnieuw pakket kopen. weet niet of ze dit accepteren maar mischien het proberen waard.

Dat de lampjes op je modem uitgaan kan volgens mij wel. Als er geen signaal over de kabel komt. gaan volgens mij de lampjes uit en na een tijdje moet er 1 gaan branden als indicatie dat je geen signaal hebt.

Eerste optie kan, maar een nieuw pakket halen zit er niet in, je moet geloof ik 3 maanden wachten...
 
Ja we hebben in de winkel een formulier mee gekregen wat we hebben moeten tekenen, dan nog zegt UPC dat de winkelier het eerst moet door geven.

Adsl is geen optie, het gaat puur op de snelheid (1mbit up stream) en in de regio waar het gebruikt gaat worden is geen BBned

Met try and buy gaat het ook niet, moet je ook opsturen en wachten weer....

Het modem is echt defect, al sluit je hem niet aan op de kabel en je zet er stroom op gaan direct alle lampjes aan en direct alles weer uit (nog geen 1 seconde dit hele verhaal). Het modem kan onmogelijk zo snel gecontroleerd hebben of er signaal is. Andere modems gaan dan zoeken naar signaal maar op dit modem zijn direct na inpluggen van de stroom alle lampjes uit.

Ik ga vanmiddag eerst weer eens bellen met die lui, eerste de winkel dan upc.
 
Beste Bert,

Misschien klinkt het heel stom, maar is het niet heel toevallig het standby-knopje bovenop het Motorola-modem (neem aan dat je die hebt als ie nieuw is). Wij hebben dat een keer gehad en konden er eerst niet achterkomen waar dit aan lag. Bleek dat een van ons (of de katten :)) per ongeluk het zwarte standby-knopje hadden ingedrukt...
 
Nee jammer genoeg ligt het daar niet aan (of dat knopje is defect, maar dan iis het modem toch defec)

Ik heb de winkel gebeld en het probleem uit gelegd, deze hebben UPC gebeld en vervolgens mij terug gebeld met de melding dat ik nu kon bellen voor dit probleem.
Vervolgens UPC gebeld en probleem uit gelegd, gelukkig kreeg ik nu een medewerker aan de telefoon die wist wat ie wel/niet moest doen en na wat wachten (niet erg) is er een afspraak gemaakt voor een service monteur.

Alleen jammer dat die pas weer dinsdag (19-10-2004) kan, dus het idee om "snel" chello te gaan halen gaat alweer niet op.

Nu is het afwachten op de monteur die het modem komt omruilen (tevens heb ik wel al alle logins ontvangen)
 
We zijn speciaal naar de winkel gegaan om het "snel" te hebben maar nu gaat het vermoedelijk nog langer duren als gewoon via UPC te bestellen.........

Typisch UPC weer.........

Dat is niet alleen bij UPC hoor vorig jaar voor mijn neefje bij KPN een adsl pakket van planet internet gehaald, bij het aansluiten was ook de modem stuk 2 maanden moeten wachten op nieuwe modem,KPN gaf planet de schuld en planet de KPN,maar abonnementsgeld innen dat kon wel. Heb in totaal 7 maanden geduurd voordat alles in orde was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan