E
edraket31
Ik heb al veel gezocht maar nog niet echt gevonden..........
Is er een soort van checklist waaraan je kunt zien of een wifi-modem zijn signaal goed uitzend?
Ik ervaar zelf het probleem met mijn nieuwe Thomson TWGG870U dat het signaal door het huis heen erg verzwakt. Hiervoor ben ik gaan zoeken naar diverser topics, maar telkens weer kom ik problemen van anderen tegen die niet corresponderen met mijn probleem. De gebruikershandleiding op de bijgeleverde cd-rom vind ik ook erg lastig te doorgronden (veel vaktaal en dan in Engels).
In mijn situatie heb ik het over een modem die in de woonkamer staat en daar een goed signaal uitzend, ga ik echter naar boven of wat verder weg dan wordt het signaal al rap zwakker. In mijn oude situatie (ADSL van KPN) had ik door heel het huis heen een "goed" signaal. Nu heb ik een pakket met 60Mb/s, in woonkamer haal ik rond de 50Mb/s, op zolder echter 0,65Mb/s!!
Inmiddels wel een power-lan ertussen gezet en nu zit ik op 20Mb/s.
Ik weet dat wifi veel signaal kan verliezen, ik zal ook ooit wel bedraad naar zolder aanleggen voor mijn desktop maar af te toe is het handig om op zolder (=kantoor) toch effe een goed wifi-signaal op te pikken ivm synchronisatie tussen desktop en netbook en voor mijn smartphone. Zolang dat wifi-signaal niet beter wordt, heb ik geen rust en wil ik dat graag verbeteren, maar waar begin ik? De algemene tips van het forum ken ik al wel, ben meer benieuwd naar iets van een leidraad of checklist of optimalisatieprogrammaatje.
Is er een soort van checklist waaraan je kunt zien of een wifi-modem zijn signaal goed uitzend?
Ik ervaar zelf het probleem met mijn nieuwe Thomson TWGG870U dat het signaal door het huis heen erg verzwakt. Hiervoor ben ik gaan zoeken naar diverser topics, maar telkens weer kom ik problemen van anderen tegen die niet corresponderen met mijn probleem. De gebruikershandleiding op de bijgeleverde cd-rom vind ik ook erg lastig te doorgronden (veel vaktaal en dan in Engels).
In mijn situatie heb ik het over een modem die in de woonkamer staat en daar een goed signaal uitzend, ga ik echter naar boven of wat verder weg dan wordt het signaal al rap zwakker. In mijn oude situatie (ADSL van KPN) had ik door heel het huis heen een "goed" signaal. Nu heb ik een pakket met 60Mb/s, in woonkamer haal ik rond de 50Mb/s, op zolder echter 0,65Mb/s!!
Inmiddels wel een power-lan ertussen gezet en nu zit ik op 20Mb/s.
Ik weet dat wifi veel signaal kan verliezen, ik zal ook ooit wel bedraad naar zolder aanleggen voor mijn desktop maar af te toe is het handig om op zolder (=kantoor) toch effe een goed wifi-signaal op te pikken ivm synchronisatie tussen desktop en netbook en voor mijn smartphone. Zolang dat wifi-signaal niet beter wordt, heb ik geen rust en wil ik dat graag verbeteren, maar waar begin ik? De algemene tips van het forum ken ik al wel, ben meer benieuwd naar iets van een leidraad of checklist of optimalisatieprogrammaatje.



