- Berichten
- 1.859
- Internet
- KPN
- Digitale TV
- KPN
Welke UPC klant kent het niet ?
Je hebt een storing, je modem/digitale box/analoge signaal is er af of spookt. Je belt de Helpdesk en als eerst moet je je kabels doorlopen. Geërgerd doe je het af met:
Zo ook dus ik. Ik heb in huis alles liggen van Hirschmann. Een zgn ministernet aansluiting alles verbonden met hirschmann koka799 kabels en een multitap van Hirschmann als een verdeelstation. Het zgn versterkt tv-netwerk netjes voorafgesplitst van het datanetwerk als het waren. Het afsplitsen was verzorgd door UPC in het verleden en de rest netjes aangesloten door de vorige bewoners.
Zat een signaalversterker tussen voor het TV deel van Hirschmann, die was niet retourgeschikt. Dat was bij de aanschaf van de woning duidelijk. Een actieve Hirschmann ertussen , netjes afstellen en het speelde geweldig...
tot kortgeleden.
Op zolder ( op bijna 30 meter kabellengte van het verdeelstation) speelde tot voorkort een Thomson mediabox prima.
Deze begon in ene iedere avond om het kwartier te updaten. Netjes werd er een ruil voorgesteld door de HD voor een andere. Er hoefde geen monteur te komen, per slot had ik prima aansluitingen/netwerk en dat was ook ooit in het verleden door een UPC monteur bij installatie van eurdocsis 3.0 modem geconstateerd, doorgemeten en teruggekoppeld aan UPC.
Makkelijker kon ik het niet hebben, wachten op de post en de 2e box kwam snel. Aangesloten et voila... beeld.
Dat duurde echter 2 weken. Aangezien het een opgeknapte oude box was, had de HD en ik zoiets van omruilen die hap. 3 was er ook snel, en die spookte nog meer.
Toen maar de aansluitingen nalopen, die zagen er prima uit, nergens een stekker die sluiting maakte, nergens een knik in de kabel of iets anders op het oog...
Kameraad van mij (installateur van grootschalige verbindingen, waaronder ook COAX netwerken) was op bezoek en vond het ook vreemd. Hij wist van de kwaliteit van de aansluitingen in de woning, maar 3 boxen die spoken kan nooit alleen aan het apparatuur liggen.
Hij schroefde meteen de WCD einddoos op zolder eraf. Achter het hirschmann plaatje trof hij toch wel wat ellende aan.
De einddemper zag er geblakerd uit. Hij de WCD helemaal uit elkaar geschroefd. Bleek geen hirschmann te zijn, maar een minder merk.. Aangezien een geblakerde einddemper nooit een goed teken is is hij meteen de boel gaan doormeten (ook de versterker e.d.) dat was allemaal prima. Aanname nu is dat de demper door sluiting van de COAX stekker + het retourvermogen van de 1e box ( die was ook heet toen die overleed) het begeven heeft.
Met een gerust hard nu wel een nieuwe WCD plaatst en aangesloten en zowaar de 3e box draait prima. Zelfs de uiterst kritische Philips HDDVR draait er prima.
Klein moraal van het verhaal "hoe goed je aansluitmateriaal ook is, keertje nalopen kan zeker geen kwaad !"
Je hebt een storing, je modem/digitale box/analoge signaal is er af of spookt. Je belt de Helpdesk en als eerst moet je je kabels doorlopen. Geërgerd doe je het af met:
- "ik heb alles van topkwaliteit en werkt prima (was mijn insteek)"
- "alles deed het gister nog, dus waarom zou het nu kapot zijn ?"
- ....(<- plaats hier een andere kabelergenis)
Zo ook dus ik. Ik heb in huis alles liggen van Hirschmann. Een zgn ministernet aansluiting alles verbonden met hirschmann koka799 kabels en een multitap van Hirschmann als een verdeelstation. Het zgn versterkt tv-netwerk netjes voorafgesplitst van het datanetwerk als het waren. Het afsplitsen was verzorgd door UPC in het verleden en de rest netjes aangesloten door de vorige bewoners.
Zat een signaalversterker tussen voor het TV deel van Hirschmann, die was niet retourgeschikt. Dat was bij de aanschaf van de woning duidelijk. Een actieve Hirschmann ertussen , netjes afstellen en het speelde geweldig...
tot kortgeleden.
Op zolder ( op bijna 30 meter kabellengte van het verdeelstation) speelde tot voorkort een Thomson mediabox prima.
Deze begon in ene iedere avond om het kwartier te updaten. Netjes werd er een ruil voorgesteld door de HD voor een andere. Er hoefde geen monteur te komen, per slot had ik prima aansluitingen/netwerk en dat was ook ooit in het verleden door een UPC monteur bij installatie van eurdocsis 3.0 modem geconstateerd, doorgemeten en teruggekoppeld aan UPC.
Makkelijker kon ik het niet hebben, wachten op de post en de 2e box kwam snel. Aangesloten et voila... beeld.
Dat duurde echter 2 weken. Aangezien het een opgeknapte oude box was, had de HD en ik zoiets van omruilen die hap. 3 was er ook snel, en die spookte nog meer.
Toen maar de aansluitingen nalopen, die zagen er prima uit, nergens een stekker die sluiting maakte, nergens een knik in de kabel of iets anders op het oog...
Kameraad van mij (installateur van grootschalige verbindingen, waaronder ook COAX netwerken) was op bezoek en vond het ook vreemd. Hij wist van de kwaliteit van de aansluitingen in de woning, maar 3 boxen die spoken kan nooit alleen aan het apparatuur liggen.
Hij schroefde meteen de WCD einddoos op zolder eraf. Achter het hirschmann plaatje trof hij toch wel wat ellende aan.
De einddemper zag er geblakerd uit. Hij de WCD helemaal uit elkaar geschroefd. Bleek geen hirschmann te zijn, maar een minder merk.. Aangezien een geblakerde einddemper nooit een goed teken is is hij meteen de boel gaan doormeten (ook de versterker e.d.) dat was allemaal prima. Aanname nu is dat de demper door sluiting van de COAX stekker + het retourvermogen van de 1e box ( die was ook heet toen die overleed) het begeven heeft.
Met een gerust hard nu wel een nieuwe WCD plaatst en aangesloten en zowaar de 3e box draait prima. Zelfs de uiterst kritische Philips HDDVR draait er prima.
Klein moraal van het verhaal "hoe goed je aansluitmateriaal ook is, keertje nalopen kan zeker geen kwaad !"


