Nu de humax nog en dan op naar de horizon...........
https://www.totaaltv.nl/nieuws/21841
https://www.totaaltv.nl/nieuws/21841
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nu de humax nog en dan op naar de horizon...........
https://www.totaaltv.nl/nieuws/21841
De Samsung H360r gaat met pensioen
De Samsung DCB-H360r is de eerste en daarmee ook de oudste HD-ontvanger die je kunt gebruiken bij Ziggo. Per december 2015 verandert er wat aan het tv-signaal. Dat kan deze mediabox helaas niet aan en werkt daardoor niet goed meer. We leggen je uit wat je kunt verwachten en wat je eraan kunt doen.
Wat gaat er gebeuren met de Samsung H360r?
De Samsung H360r draait al flink wat jaartjes mee. In 2006 was met deze digitale ontvanger de eerste tv-uitzending op de kabel in HD-kwaliteit te zien. Er zit zelfs een speciaal blauw lampje op het apparaat dat alléén gaat branden bij HD-uitzendingen. Zo zeldzaam was HD-tv toen nog. Door de jaren heen hebben we bij alle vernieuwingen aan ons netwerk rekening gehouden met deze HD-veteraan, zodat je hem gewoon kon blijven gebruiken.
Nu, bijna 10 jaar later, is dit model toch echt ingehaald door de techniek. Daarom mag deze oude vertrouwde HD-ontvanger binnenkort met een welverdiend pensioen. Hij is dan niet langer te gebruiken voor digitale televisie van Ziggo. Hiermee sluiten we ons ook aan bij de fabrikant. Samsung is namelijk al een paar jaar geleden gestopt met ondersteunen van de H360r.
Wat merk ik hier precies van?
Vanaf 8 december 2015 zullen NPO 1 HD t/m NPO 3 HD niet meer werken. Het beeld gaat haperen of de zender gaat helemaal op zwart. Andere zenders doen het mogelijk nog wel. Hierna zullen in verloop van tijd steeds meer zenders gaan uitvallen, omdat de Samsung H360r niet meer wordt getest bij wijzigingen aan het tv-signaal.
Hebben jullie me hierover geïnformeerd?
We hadden je het liefst persoonlijk geïnformeerd. Helaas kunnen we niet zien of je een Samsung H360r gebruikt. Met nieuwere mediaboxen kunnen we dit gelukkig wel. Als je nu zo'n nieuwe mediabox bij ons huurt dan zorgen we ervoor dat je altijd een recent model hebt en informeren we je persoonlijk bij eventuele wijzigingen.
Een 10 jaar oude decoder ondersteunen lijkt me ook nergens voor nodig. Zeker als Samsung dit zelf ook niet meer doet.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die dit model misschien net een jaar terug hebben gekocht op Marktplaats (wij hebben namelijk zelf dit model ongeveer anderhalf jaar terug nog verkocht), maar dat lijkt me sowieso een risico van iets tweedehands kopen.
De liefhebber kan er hier nog twee afhalen. Een zwarte en en zilveren :-)
Ondersteun jij ze dan nog?
Of alleen bij het naar buiten tillen?