Sinds gisteren ben ik een (vrij) tevreden gebruiker van de nieuwe Horizon box (zie mijn reacties op het bestellingen en installatie ervaringen topic).
Het is me gelukt om via DNLA een mkv film af te spelen vanaf mijn Synology NAS. Ik heb hiervoor wel eerst de media server app op Synology aangezet. De Horizon box zag keurig mijn NAS. De mkv wordt keurig afgespeeld. Ik heb twee tests gedaan: 1 met ingebakken subs (video_ts geconverteerd via Handbrake naar mkv) en 1 mkv met losse subs (srt). Beide gingen goed. Alleen losse subs ziet er niet uit: kleine letters, veel ruimte tussen de regels, en hoog geplaatst op het scherm. Ik 'bak' de subs wel in de mkv.
Echter voorheen had ik op mijn oude Cisco HD DVR box de mogelijkheid om (zowel via Uitzending gemist als bij een opname van een uitzending) wanneer ik het kijken had stopgezet, de volgende keer verder te gaan waar ik was gebleven.
Deze resume mogelijkheid mis ik nu bij het afspelen van media vanaf mijn NAS. Onder de OK button zie ik wel de mogelijkheid om te starten aan de het begin van de film. Dit suggereert dat er ook een mogelijkheid moet zijn om verder te gaan waar je gebleven was.
Hebben jullie ook deze ervaring?
Het enige wat ik nog niet doe, is het opbouwen van een mediabibliotheek (o.i.d.). Ik navigeer elke keer naar de NAS om de mkv op te starten. Volgens mij moet je ook al je DNLA apparatuur kunnen laten scannen. Wellicht is de resume optie er dan wel.
Het is me gelukt om via DNLA een mkv film af te spelen vanaf mijn Synology NAS. Ik heb hiervoor wel eerst de media server app op Synology aangezet. De Horizon box zag keurig mijn NAS. De mkv wordt keurig afgespeeld. Ik heb twee tests gedaan: 1 met ingebakken subs (video_ts geconverteerd via Handbrake naar mkv) en 1 mkv met losse subs (srt). Beide gingen goed. Alleen losse subs ziet er niet uit: kleine letters, veel ruimte tussen de regels, en hoog geplaatst op het scherm. Ik 'bak' de subs wel in de mkv.
Echter voorheen had ik op mijn oude Cisco HD DVR box de mogelijkheid om (zowel via Uitzending gemist als bij een opname van een uitzending) wanneer ik het kijken had stopgezet, de volgende keer verder te gaan waar ik was gebleven.
Deze resume mogelijkheid mis ik nu bij het afspelen van media vanaf mijn NAS. Onder de OK button zie ik wel de mogelijkheid om te starten aan de het begin van de film. Dit suggereert dat er ook een mogelijkheid moet zijn om verder te gaan waar je gebleven was.
Hebben jullie ook deze ervaring?
Het enige wat ik nog niet doe, is het opbouwen van een mediabibliotheek (o.i.d.). Ik navigeer elke keer naar de NAS om de mkv op te starten. Volgens mij moet je ook al je DNLA apparatuur kunnen laten scannen. Wellicht is de resume optie er dan wel.