• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

herinstallatie mediabox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Trance
  • Startdatum Startdatum
T

Trance

Sinds ik Digitale tv heb met HD krijg ik om de zoveel weken een complete herinstallatie te zien wat ongeveer een kwartier duurt. Is dit een normale gang van zaken?
Nu op dit moment kan ik ook geen tv kijken omdat de mediabox weer met een installatie bezig is. Ik praat nu over een uur geleden.
Ben benieuwd naar jullie reacties. Heb geen zin om UPC te bellen omdat dit mobiel moet vanwege het feit dat mijn telefonie het ook al langer dan een week niet meer doet.
Ik dank jullie alvast voor de reacties en mogelijke tips en dergelijke.
 
Die herinstallatie hoort zeker niet !

dit is een probleem van de mediabox en moet worden vervangen.

UPC bellen en melden dat alles foutief werkt en je een monteur voor alles nodig hebt,
 
Beetje erg kort door de bocht van Dave670.

Probeer eerst eens de modem een keer te resetten, dit voor je telefoon en internet. Is het nog de webstar zoals in je profiel staat?

Mediabox een keer een reset geven naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren dan heb je grote kans dat de mediabox weer normaal zijn werk gaat doen.
Mediabox kan je ook nog eens een geforceerde softwareupdate geven. Welke mediabox hebben we het hier Cisco??

Suc6
 
Ja het is de webstar modem.

Cisco is de mediabox ik zal je tips eens uitproberen. Bedankt voor je reactie :)




knud66 zei:
Beetje erg kort door de bocht van Dave670.

Probeer eerst eens de modem een keer te resetten, dit voor je telefoon en internet. Is het nog de webstar zoals in je profiel staat?

Mediabox een keer een reset geven naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren dan heb je grote kans dat de mediabox weer normaal zijn werk gaat doen.
Mediabox kan je ook nog eens een geforceerde softwareupdate geven. Welke mediabox hebben we het hier Cisco??

Suc6
 
Een spontane herinstallatie (volledig opnieuw initialiseren) kan voorkomen.
Zelf heb ik dit in zo'n 3 jaar 1 maal gehad met een Thomson en 1 maal met een Cisco en bij mijn ouders 1 keer bij een Cisco.
Zal wel een bug zijn... daar zitten er vele van in.

Maar iedere paar weken is natuurlijk niet normaal.
Teruggaan naar de fabrieksinstellingen kan soms helpen, maar ik vrees dat de kans erg klein is.
Kijk ook even naar de signaalwaarden (zie onder 'menu 1789' en eventueel in signaalwaarden van kabelmodem), want dit soort apparatuur lijkt in de praktijk een slechts ingangssignaal niet echt prettig te vinden wat o.a. tot spontane reset kan leiden (verwerken van ruis is namelijk vervelend en foutgevoelig in software) en mogelijk ook tot herinstallatie-probleem.
Ook de kwaliteit van het analoge TV-beeld is een goede indicatie van de signaalkwaliteit (downsteam signaal, niet het retoursignaal).

Blijven de problemen, neem dan contact op met de helpdesk. Die sturen dan meestal een monteur, die eerst het signaal controleert. Als het signaal goed is en er is geen verklaring voor de storing, dan wordt meestal de box vervangen door een ander exemplaar.
Let er wel op dat als de oorzaak van het probleem een slecht signaal is door problemen in de eigen bekabeling, dan worden er kosten in rekening gebracht. Dus controleer eerst zelf het signaal en de eigen bekabeling.
 
Terug
Bovenaan