• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hergebruik ADSL modem/router?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter gerlan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gerlan

Hi,


Ik had een Zonnet/Versatel/Tele2 ADSL abo genaamd Family met een E-tech multi PC ADSL modem.
Recent ben ik verhuisd en heb ik de Family bundel van Multikabel, met helaas maar 1 IP-adres.
Kan ik nu mijn 'oude' ADSL modem hergebruiken om meerdere PC's aan te sluiten??

Heb eea al geprobeerd. Het stekkerformaat van de WAN aansluiting is smaller dan UTP, dus dat werkt niet, ik kan alleen 1 vd 4 UTP aansluitingen gebruiken. Ik heb via de configuratie van de modem/router al wel de DHCP uitgezet, maar dan werkt ie als switch en geeft ie alleen aan de eerste PC het IP-adres door wat ik van Multikabel krijg.

Ik wil dus de modem-functie uitzetten, maar wel het router-deel gebruiken. Kan dit? Moet je dan ergens iets in de WAN instellingen doen oid??

Ben benieuwd of jullie me kunnen helpen !
 
Gerlan,

Ik ben bang dat wat jij wilt niet gaat lukken.. Een normale huis thuis en keuken router heeft een WAN en een LAN kant..

Als je de modem functie uit zet ben je dus de WAN kant kwijt op je E-tech.. Je hebt er dan eigenlijk een switch van gemaakt..

De Motorola modems van Multikabel hebben een eigen DHCP aan boord, als je naar http://192.168.100.1 gaat kan je die aan zetten..

Je zal dan zien dat je meerdere IP adressen krijgt op je netwerk, maar ik raad je wel af om het zo te doen.. Het is niet bevordelijk voor de snelheid..


Er zit dus eigenlijk niet anders op dan een echte router te kopen, mocht je dat gaan doen.. Dan raad ik je aan om een WRT54G(S)(L) te kopen of een Asus WL-500G Deluxe..

Gegroet,

Thomas
 
Dankje, ik was er al bang voor, maar ook goede reden om weer mooie spullen te kopen !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan