• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Helpdesk weet het niet.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter W.Holtman
  • Startdatum Startdatum
W

W.Holtman

Lang leve de Helpdesk van UPC.

Helpdesk gebeld over een vraag betreffende opname's van de DVR via de EPG.

Uiteraard eerst weer een hele tijd in de wacht gestaan.

Alleraardigste dame aan de lijn.
Vraag:
Hoe kan het dat als ik een opname via de EPG programmeer, ik de ene keer wel de vraag krijg of ik één opname wil of alle opname's uit de serie.

Vraag van dame:
Hoe bedoelt u, programmeren via de EPG.

Het verdere relaas van wat volgde kan ik kort samen vatten.

De dame wist niet eens wat DVR betekent.
Ook had ze nog nooit van een EPG gehoord, laat staan dat je er mee kan programmeren.
Ik moest volgens haar maar in de gebruiksaanwijzing kijken hoe het werkte.
(zo slim was ik zelf ook wel)

Gevraagd om een medewerker die wel kennis van zaken had kreeg ik het antwoordt dat die er niet was.
Hoe kan ik er dan wel een aan de lijn krijgen, vroeg ik.
Dan moet u het nog maar eens proberen, misschien is er dan wel iemand die er iets vanaf weet.
Ik kan u niet verder helpen.!!!!!!!!

Wat een verschrikkelijke serviceverlening hebben ze toch bij UPC.
Stelletje koekebakkers.
 
W.Holtman zei:
Vraag:
Hoe kan het dat als ik een opname via de EPG programmeer, ik de ene keer wel de vraag krijg of ik één opname wil of alle opname's uit de serie.
Helaas zijn niet alle medewerkers goed op de hoogte van alle mogelijkheden.
Het antwoord is:
Dat heeft te maken met de nieuwe functie "serie linking".
Dit werkt nog niet op alle zenders, daarom soms wel de vraag en andere keren niet.
 
Quote van wassily-upc op het UPC-Live forum:

Abonnees met een mediabox-DVR kunnen naast losse programma's / afleveringen nu ook eenvoudig de hele serie opnemen. Indien je in de EPG een aflevering van een serie wil opnemen, krijgt je een pop up waarin je kan kiezen uit 2 opties:


deze aflevering los opnemen
de hele serie opnemen

Indien je kiest voor 'hele series opnemen', dan zullen alle afleveringen van deze serie opgenomen worden.

Deze functionaliteit was alleen beschikbaar voor 13th Street, maar nu ook voor de volgende zenders:

Animal Planet
BBC 1
BBC 2
BBC 3
BBC 4
Discovery Science
Discovery Travel
Discovery channel
Discovery channel HD
Eén
E Entertainment
Geschiedenis
Hallmark
History Channel HD
History channel
Ketnet/canvas
National Geographic
National Geographic HD
Nick/Comedy
Sci-Fi channel
Travel channel



Bron: https://forum.upclive.nl/thread.jspa?messageID=6680
 
Ik hoop dat het ook zo snel mogelijk op alle Ned. zenders komt.
Het is namelijk een prettige optie.
Het zou zowiezo handig zijn als je ten allentijde via de EPG programmatie de vraag krijgt éénmalig of iedere week.

Als je programma's buiten de EPG om programmeert en deze een tijd wilt bewaren om ze later eens te bekijken, dan krijg je nooit de titel van de uitzending erbij.
Alleen maar de zendernaam vind ik maar niks.
Heb je na een bepaalde tijd een bestand opgebouwd op de Harddisk dan moet je als je een programma zoek er eerst een heleboel afspelen totdat je bij de gewenste opname komt.

Ook het steeds maar weer ingeven van het kanaalnummer bij programmeren is niet meer van deze tijd.
Je moet meteen de mogelijkheid krijgen om de naam van het kanaal via de OK knop te voorschijn te halen.
De UPC software molens draaien erg langzaam.
 
Daar ben ik het met je mee eens. De mediaboxen van UPC en de achterliggende software ervan lopen zwaar achter op wat de huidige technologie en mogelijkheden te bieden heeft. Kijk maar eens naar het bekende "TiVo" uit Amerika.
Daar kunnen ze in Nederland nog een hoop van leren.
 
Ik loop hier veel te klagen met betrekking tot UPC ten opzichte van Ziggo, maar dit is nu eens iets waar UPC beter scoort dan Ziggo: DE MEDIABOX.

natuurlijk is het nog steeds een onding vergeleken met Tivo ed, maar het is al een stuk beter.
 
W.Holtman zei:
Helpdesk gebeld over een vraag
Tja, en daar maakte je dus een gruwelijke fout... daar is de helpdesk toch helemaal niet voor?!?!
Waar je het lef vandaan haalt! :gestoord2:
 
D.Ducksie zei:
Ik loop hier veel te klagen met betrekking tot UPC ten opzichte van Ziggo, maar dit is nu eens iets waar UPC beter scoort dan Ziggo: DE MEDIABOX.

Dus jij vind de UPC box beter als een box die je zelf kan kopen bij Ziggo :o

Alle boxen zijn beter als de UPC media box daar is geen discussie over mogelijk.
 
MagicOnline zei:
Dus jij vind de UPC box beter als een box die je zelf kan kopen bij Ziggo :o

Alle boxen zijn beter als de UPC media box daar is geen discussie over mogelijk.

Ik heb ook liever de upc box dan een koop box van zuigo .

Iedereen zijn mening ;)
 
MagicOnline zei:
Dus jij vind de UPC box beter als een box die je zelf kan kopen bij Ziggo :o

de humax box die je kreeg (krijgt?) toen het nog multikabel was is tien keer slechter dan de standaard UPC box.
 
Terug
Bovenaan