• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Helpdesk perikelen waar je eng van wordt

  • Onderwerp starter Onderwerp starter EdwinB
  • Startdatum Startdatum
E

EdwinB

Dit gaat een vrij lang berichtje worden, maar de manier waarop ik ben behandeld en dingen zijn wijsgemaakt om maar van mij af te komen is ronduit belachelijk. Ik ben ook zo ontzettend boos op het hele UPC / Chello verhaal dat ik bijna in staat ben om elke dag een baksteen naar hun antwoordnummer te sturen tot zij meer kosten aan mij hebben dan dat het hun ooit heeft opgeleverd...

Maar het verhaal...

Het verhaal begint december 2002. Ik ga met twee andere heren 'op kamers' en uiteraard willen we internet. Dat is vrij snel geregeld en elke maand gaat het goed voor een jaar lang. (zelfs weinig onderbrekingen in de verbinding).

Januari 2003. Ik verhuis van 9c naar 9a. 2 verdiepingen omlaag dus. En ik wil mn chello meenemen. Nette brief gestuurd met adreswijziging en verzoek om GEEN administratiekosten in rekening te brengen voor deze wel erg kleine wijziging. Geen reactie...

Maart 2003. Geen 49,94 maar 95,32 wordt van mijn rekening getrokken. Contact met de helldesk en mevrouw vertelt mij dat er iets fout gegaan is en dat er een 2e keer borg is geint. Het geld krijg ik UITERAAAAAAAARD zsm teruggestort (of verrekend met een maandbedrag).

Mei 2003. Ik verhuis wederom maar dit keer naar een adres waar al chello is. Ik ga dus mijn chello opzeggen. Nette brief gestuurd VOOR 1 mei. Netjes per 31 mei afgesloten en nog steeds niks van de credit van maart...

5 juni. Abonnement juni wordt afgeschreven.. Hoo even. Ik was toch afgesloten? Bellen, bellen bellen. Na een half uur bellen kon er eerst geen geld naar mij gestort worden en een paar minuten later ineens wel. ?!?!

13 juni. Nog steeds niks. Ondertussen krijg ik al 95 euro en ook heb ik nog geen brief gehad voor het ophalen van mijn kabelmodem. Nog maar eens bellen. Dit keer totaal een uur met 4 chello helldeskers gebeld. Gelukkig vertelden ze allemaal iets anders en ook moest ik telkens mijn situatie uitleggen en soms meerdere keren omdat de helldesker helaas was gezakt voor de basisschool nederlandse cito toets ofzo. Opmerkingen als: 49 euro... is dat meer of minder dan 65 ? doen toch de moed diep in je schoenen laten zakken. Al met al. Na 13 juni zou ik uiteraard WEER mijn geld zsm terugkrijgen en ook het ophalen van de kabelmodem is zo gepiept. Ik krijg zsm een nieuwe brief.

Die brief uiteraard nooit gehad. Zelfs mijn adreswijziging per 1 mei was op 13 juni nog niet verwerkt.

Later in mei nog 1x contact gehad met een helldesker. Die vertelde mij vrij kort en bondig dat ze toch echt eerst het modem nodig hadden voordat ze ook maar 1 cent gingen terugstorten. Hij gaf mij eigenlijk in alles gelijk, maar hij mocht niets doen...


Ondertussen is het 5 juli. Ik heb nog steeds een credit staan van zo'n 95 euro bij chello. Ongeveer 20 euro aan telefoonkosten UPC servicedesk die ik eigenlijk best wel terug wil hebben. Dit vanwege het feit dat ik continu ben voorgelogen door helldeskers die op die manier van mij af kwamen. Ook heb ik nog steeds het kabelmodem waar ik heeeel graag vanaf wil maar dat dan maar naar een Antwoordnummer moet sturen. Ofcourse. Daar mag je ws niets aangetekend naartoe sturen. Zodat die klootzakken kunnen gaan ontkennen het modem ooit te hebben ontvangen. BYE BYE borg van 45 euro....


Conclusie. Op mijn huidige adres nu nog chello. Zeer binnenkort niet meer. Het is iig hopen op een snellere afwikkeling van dit abonnement dan dat van mij... Enne Demon. Here I come !!! De service hebben ze daar naar mijn idee toch een stuk hoger in het vaandel staan dan bij UPC.

(quote: U kunt ook telefonisch contact opnemen via het gratis nummer 0800 - DEMON NU (0800 - 33 6666 8)
 
Het gaat toch allemaal via een automatisch incasso?

Je kan toch gewoon binnen 30 dagen je geld terug halen?

Ik heb ook nog het één en ander van ze tegoed. Om precies te zijn de prijs van een com21 modem of wel 300 euro.
Sinds 30 juni ben ik ook geen klant meer van ze en als ze dat geld niet terug storten krijgen ze ook de modem niet terug.

Maar om me zo druk te maken en de help desk te gaan bellen die hier echt niets aan kan doen vind ik een beetje overdreven. Gewoon een brief sturen en als je na een paar maanden niks terug hebt nogmaals een brief sturen.
 
Bovenstaand is identiek van wat ik tijdens/na de verhuizing ook heb meegemaakt >:(

Bij mij duurde het 3 kwart jaar voordat ik mijn (2e) borg weer teruggestort kreeg.

Ik heb zelfs een brief naar het programma 'Tros-Radar' gestuurd, aangezien die er al twee keer aandacht aan hadden geschonken hoe UPC met klanten omgaat. Nadat het een maand eerder is teruggestort, kreeg ik een uitnodiging van Tros-Radar om mijn verhaal te kunnen doen in de studio. Helaas was ik twee weken lang aan bed gekluisterd (wegens ziekte), maar ik had heel graag mijn vuur willen spuwwen. Het zou dan een verhaal in de trend als bovenstaand zijn.

Kortom: ik leef met je mee ;) en ik weet hoe frustrerend het is. De communicatie onderling bij Chello is beneden aller peil. Ik had hier (in een andere issue) al eens eerder gezegd dat de snelheid en kwaliteit van Chello qua verbinding uitstekend is, maar als iets in de administratie niet klopt of je wil daarin iets veranderen....dan begint de ellende >:(
 
Gewoon zodra je merkt dat er is afgeboekt, terugboeken. Kan altijd bij automatische incasso.
 
Morgen gaat het modem aangetekend retour naar het antwoordnummer van UPC. Uiteraard hadden ze de koeriersbrief naar mijn oude adres gestuurd en die kreeg ik wederom te laat in mijn bezit..

Koerierstoko had WEER geen info van mij...



Vandaag ook op nieuwe woonadres chello opgezegd en telebyte ADSL aangevraagd. 8 mbit voor 75 per maand... geen aansluitkosten en modem/router voor 50 euro.
 
EdwinB zei:
Vandaag ook op nieuwe woonadres chello opgezegd en telebyte ADSL aangevraagd. 8 mbit voor 75 per maand... geen aansluitkosten en modem/router voor 50 euro.
Laat ff weten als je het hebt.. klinkt namelijk erg aantrekkelijk!
 
1 Personal ADSL Wide Open is alleen beschikbaar na een positieve KPN lijntest en u moet binnen een straal van ong. 2,5 km van de centrale wonen. De download-snelheid varieert van 2 tot 8 mbps, afhankelijk van de lijnconditie en de afstand tot de telefooncentrale.

Wel aantrekkelijk dus maar er zijn best veel "voorwaarden"...
 
Rene zei:
Laat ff weten als je het hebt.. klinkt namelijk erg aantrekkelijk!

Okidoki. Maar chello is uiteraard pas per 31-8 afgezegd ivm opzegtermijn enzo...


De 'voorwaarden' gelden voor elk ADSL abonnement. Dichterbij de centrale = sneller. Bij de 8 mbit variant wordt ook nog een KPN lijntest gedaan. Anders betaal je veel geld voor een lijn die minder dan 2 mbit/s is enzo....
 
Terug
Bovenaan