- Berichten
- 85
Ik heb nu een kleine maand Horizon.
Gelukkig of misschien ook wel pech wilde ik mijn oude modem behouden en telefonie en internet 120 MB zo laten.
De installatie van de Horizon Box lukte in een keer en van de veel genoemde problemen als traag of bepaalde zenders niet in HD etc. had ik uiteraard ook last. Maar ik vond / vind het ook best leuk.
Moet nog wel wat aan gebeuren hier en daar, maar je moet het ook een kans geven toch ?
Helaas ging een dag later de voeding van mijn Thomson stuk, dus geen tel en internet meer.
FF zoeken in een paar dozen en gelukkig een passend exemplaar gevonden. Hij deed het weer.
Toch maar gebeld en na lang gesprek de HD medewerker overtuigd dat het allleen om het voedingskabeltje ging met trafo/adapter. Helaas die kon niet opgestuurd worden, daar moest een monteur voor komen. UHHH. Maar dat kon gelukkig ook in de avonduren, dus dan moet dat maar. Een mijnheer/mevrouw van XXXX euro per uur in een auto zou langs komen om die 7,50 aan handel te brengen en te installeren. Afspraak wordt echter per mail afgezegd en een dag later wordt er een grote doos bezorgd. Een heel nieuw modem met een nieuwe voeding. Echter nu een Cisco modem (wellicht wat beter). De voeding paste niet zowel fysiek / specificaties.
Hele boel er tussen gezet, maar helaas modem komt niet op. Twee keer mobiel gebeld 65 minuten en 83 minuten met de HD. Het laatse gesprek eindigde met ik stuur een monteur over 17 dagen. Nee toch, Ja toch. Volkomen uit het veld geslagen, denkend aan mijn mobile rekening de hierna ook nog oplopende kosten ivm thetering. Het probleem loste zich een paar uur later vanzelf op, de monteur afspraak maar keurig afgezegd. Wel raar dat je daar geen bevestiging van krijgt. Maar waarschijnlijk is er echt niemand geweest.
Voor wat betreft de kosten heb ik mijn ongenoegen kenbaar gemaakt en daar is ook over gebeld. Daarna volgde er een mail dat men heeft gebeld en dat ik maar even moest vertellen wanneer ik goed te bereiken zou zijn, ik was nl niet thuis op dat moment. Super. Helaas het antwoord verstuurd van een bij UPC onbekend account, actie mislukt. Opnieuw verstuurd en wacht nu in spanning op dat telefoontje. "ben je er nog"?
Vandaag wil mijn horizonbox niet meer opnemen. HD gebeld 1200 gratis, wachtijd 63 minuten, nou ja pech. Zet u de box eens even aan en uit (reset), had ik al drie keer gedaan natuurlijk, maar trouw als een hond nog een keer. Helaas geen resultaat. De foutmelding is dat ik het programma al aan het opnemen was. Foutcode 4040 (weet ik niet meer zeker) Echt niet, weet ik heel zeker ben ik nog niet aan het opnemen. Nu de HD mederker had nog een mogelijkheid een echte reset. Nou dat is gelukt de boel ging op zwart en nu foutcode 1090. FF zoeken "provisioning", verdorrie dat was met mijn modem natuurlijk ook al aan de hand. Problemen lossen zich niet vanzelf op, maar je moet gewoon ff op de database wachten.
Dan moet je geen monteur sturen denk ik dan, maar ook niet zomaar een harde reset geven.
Althans niet zonder uitleg en ondertussen heeeel hard zoeken naar passende oplossingen.
Ik heb nu dus geen TV, althans niet via Horizonbox, ik wacht nog maar even voordat ik weer een uur of meer in de wacht sta. Heb nu wel alle tijd om een veel te lang vehaal te tikken.
Daar hou ik nu dan ook mee op en hoop dat @jordy of andere @webcare-UPC mederkers ff op wat knoppen drukken.. Alvast bedankt
Gelukkig of misschien ook wel pech wilde ik mijn oude modem behouden en telefonie en internet 120 MB zo laten.
De installatie van de Horizon Box lukte in een keer en van de veel genoemde problemen als traag of bepaalde zenders niet in HD etc. had ik uiteraard ook last. Maar ik vond / vind het ook best leuk.
Moet nog wel wat aan gebeuren hier en daar, maar je moet het ook een kans geven toch ?
Helaas ging een dag later de voeding van mijn Thomson stuk, dus geen tel en internet meer.
FF zoeken in een paar dozen en gelukkig een passend exemplaar gevonden. Hij deed het weer.
Toch maar gebeld en na lang gesprek de HD medewerker overtuigd dat het allleen om het voedingskabeltje ging met trafo/adapter. Helaas die kon niet opgestuurd worden, daar moest een monteur voor komen. UHHH. Maar dat kon gelukkig ook in de avonduren, dus dan moet dat maar. Een mijnheer/mevrouw van XXXX euro per uur in een auto zou langs komen om die 7,50 aan handel te brengen en te installeren. Afspraak wordt echter per mail afgezegd en een dag later wordt er een grote doos bezorgd. Een heel nieuw modem met een nieuwe voeding. Echter nu een Cisco modem (wellicht wat beter). De voeding paste niet zowel fysiek / specificaties.
Hele boel er tussen gezet, maar helaas modem komt niet op. Twee keer mobiel gebeld 65 minuten en 83 minuten met de HD. Het laatse gesprek eindigde met ik stuur een monteur over 17 dagen. Nee toch, Ja toch. Volkomen uit het veld geslagen, denkend aan mijn mobile rekening de hierna ook nog oplopende kosten ivm thetering. Het probleem loste zich een paar uur later vanzelf op, de monteur afspraak maar keurig afgezegd. Wel raar dat je daar geen bevestiging van krijgt. Maar waarschijnlijk is er echt niemand geweest.
Voor wat betreft de kosten heb ik mijn ongenoegen kenbaar gemaakt en daar is ook over gebeld. Daarna volgde er een mail dat men heeft gebeld en dat ik maar even moest vertellen wanneer ik goed te bereiken zou zijn, ik was nl niet thuis op dat moment. Super. Helaas het antwoord verstuurd van een bij UPC onbekend account, actie mislukt. Opnieuw verstuurd en wacht nu in spanning op dat telefoontje. "ben je er nog"?
Vandaag wil mijn horizonbox niet meer opnemen. HD gebeld 1200 gratis, wachtijd 63 minuten, nou ja pech. Zet u de box eens even aan en uit (reset), had ik al drie keer gedaan natuurlijk, maar trouw als een hond nog een keer. Helaas geen resultaat. De foutmelding is dat ik het programma al aan het opnemen was. Foutcode 4040 (weet ik niet meer zeker) Echt niet, weet ik heel zeker ben ik nog niet aan het opnemen. Nu de HD mederker had nog een mogelijkheid een echte reset. Nou dat is gelukt de boel ging op zwart en nu foutcode 1090. FF zoeken "provisioning", verdorrie dat was met mijn modem natuurlijk ook al aan de hand. Problemen lossen zich niet vanzelf op, maar je moet gewoon ff op de database wachten.
Dan moet je geen monteur sturen denk ik dan, maar ook niet zomaar een harde reset geven.
Althans niet zonder uitleg en ondertussen heeeel hard zoeken naar passende oplossingen.
Ik heb nu dus geen TV, althans niet via Horizonbox, ik wacht nog maar even voordat ik weer een uur of meer in de wacht sta. Heb nu wel alle tijd om een veel te lang vehaal te tikken.
Daar hou ik nu dan ook mee op en hoop dat @jordy of andere @webcare-UPC mederkers ff op wat knoppen drukken.. Alvast bedankt
?