Helpdesk Chello slecht bereikbaar ?

  • Onderwerp starter Dutch Flash
  • Startdatum
D

Dutch Flash

Hoi iedereen

Ik heb sinds 1-7-2003 een andere modem gekregen van upc een Terayon TJ720.
Dit omdat mijn verbinding de laatste maanden steeds weg viel met mijn oude moden.(comm21)
Maar sinds ik dit modem heb is mijn verbinding net een jojo geworden is mij op gevallen (1-7-2003) :-(
Zie hier voorbeeld https://members.lycos.nl/duffiespagina/snap/snap001.html
Als ik wat ga downloaden dan zie ik in Du-meter de download snelheid op en neer gaan van 05,140,60,120,10,100 enz.
Het maakt niet uit wanneer ik ga downloaden of het nu vroeg of laat is het is altijd zo.
En ik kom nu niet hoger dan max 150kB :-(
Met mijn vorige modem een comm21 had ik hier geen last van ik had toen een constante verbinding 190kb strak een mooi rood blok dus in Du-meter.
Ik heb de helpdesk hier al een keertje over gebeld was een duur geintje trouwens 14.50 euro a 12 minuten bellen(gsm prepaid)
En daar werd me verteld u moet U pc formateren,U moet de virus scanner uitzetten en nog meer van die onzin dingen.
Ik vertelden deze jongeman dat ik dit allemaal al had gedaan.
Toen werd er mij verteld U moet u modem een aantal minuten uitzetten,ook gedaan maar jullie raden het al hielp ook niks.
Ik wou weer bellen maar toen dacht ik ineens ja dag dit gaat me weer een hoop geld kosten ik ga wel een feedbackformulier invullen want dat kost me geen telefoon kosten..
Ik een klacht invullen en wat krijg ik voor antwoord terug de volgende dag.
******************************************************
2-8-2003

Geachte heer **********,

Voor het correct beantwoorden van uw bericht heeft UPC meer tijd nodig. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Ik op 9-8-2003 weer schrijven krijg ik weer een antwoord terug .

We informeren u als volgt,

Wij verzoeken u telefonisch contact op te nemen met de afdeling Customer Care, indien de storing nog steeds aan de orde is. Het is namelijk per e-mail niet mogelijk voor ons om te achterhalen waar het
probleem ligt of om eventueel een monteursafspraak te kunnen maken.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen. Onze afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur (voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en
zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (? 0,10 per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijk groet,

UPC Nederland

---------------------------------------
Voor een snellere analyse en oplossing bij problemen met de chello Service, adviseren wij u gebruik te maken van chello QuickFix. Meer informatie over chello QuickFix vindt u onder het adres
https://quickfix.chello.nl.

********************************************************

Zei zouden toch contact opnemen lees ik of ben ik soms blind :-) !!!!!

[edit]Rene: even de layout aangepast
 

René

Moderator
Berichten
9.480
Internet
  1. T-Mobile
Ik heb exact hetzelfde probleem, van lancity naar motorola gegaan. Eerst ook strakke download, en nu springt ie alle kanten op. Het heeft dus echt met het docsis platform te maken.

Zie ook https://ziggoforum.nl/topics/3331/

Met het programma "bandwidthcontroller" kun je de bandbreedte iets onder het maximum zetten, dan is de download wel constant. Maar het blijft wel een technisch probleem van UPC.

Ik raad je aan om nogmaals het contact formulier in te vullen. Zet dan boven aan je bericht "Deze melding a.u.b. doorsturen naar Ernie-UPC".

Hij weet namelijk van dit probleem, en hoe meer mensen hoe meer druk erop komt te staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rotterdam-chello

Forum Gebruiker
Berichten
160
Ik blij dat ik nog een com21 heb hij doet het goed.
En bij DU-meter (wat een handig progje trouwens) heb ik gewoon een constant rood block.
Varieert een klein beetje maar dat zal wel normaal zijn.
Ik heb niet van die grote verschillen in downloadsnelheid.

Gelukkig maar
 
Topicstarter
Topicstarter
D

Dutch Flash

Ik blij dat ik nog een com21 heb hij doet het goed.
En bij DU-meter (wat een handig progje trouwens) heb ik gewoon een constant rood block.
Varieert een klein beetje maar dat zal wel normaal zijn.
Ik heb niet van die grote verschillen in downloadsnelheid.

Zullen we ruilen van modem :-D
Sinds ik dit nieuwe modem hebt is mijn verbinidng gewoon om te huilen.Ik heb exact hetzelfde probleem, van lancity naar motorola gegaan. Eerst ook strakke download, en nu springt ie alle kanten op. Het heeft dus echt met het docsis platform te maken.

Leuk is dat zeg gaan ze iets update is het alleen maar slechter geworden.
Dan mogen ze mijn wel downgraden naar het oude platform.


Zie ook www.Chelloo.nl/YaBB2/index.ph...y;threadid=3331

Met het programma "bandwidthcontroller" kun je de bandbreedte iets onder het maximum zetten, dan is de download wel constant. Maar het blijft wel een technisch probleem van UPC.

Ik heb dit eens gelezen in de newsgroepen van chello.
Ga hier mee is aan de slag als chello,Upc niks laat horen


Ik raad je aan om nogmaals het contact formulier in te vullen. Zet dan boven aan je bericht "Deze melding a.u.b. doorsturen naar Ernie-UPC".

Hij weet namelijk van dit probleem, en hoe meer mensen hoe meer druk erop komt te staan.

Ik heb deze vraag al in de newsgroep neer gegooit en direct aan ernie-upc gesteld kijken of die me ken helpen.
Want naar de helpdesk mailen heeft geen nut :-(
IK krijg een standaard antwoord of helemaal geen antwoord.
 

aadjepiraatje

Forum Gebruiker
Berichten
197
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hier de zelfde ellende. :( Wegens een defecte voeding van m'n ouwe, getrouwe COM 21 modem werdt ik verblijdt met een nieuwe Thomson modem. >:( >:D Nee, niet met een nieuwe voeding. Dat was ook te simpel geweest. Sindsdien download/upload om te janken en hartstikke instabiel. :} >:D :}. En wat zegt de helpdesk? "We zullen het doorgeven". Had IK dat niet net gedaan ??? ???
 

aadjepiraatje

Forum Gebruiker
Berichten
197
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Rene zei:
Met het programma "bandwidthcontroller" kun je de bandbreedte iets onder het maximum zetten, dan is de download wel constant. Maar het blijft wel een technisch probleem van UPC.

En waar vind ik dat programa ???
 

eddy

Forum Gebruiker
Berichten
216
Voor allen die "opeens" een instabiele download c.q. verbinding hebben na de installatie van een andere modem; Zet eens de NIC configuratie op 10BaseT zal bij 90% van de gevallen wel helpen, Groeten, Eddy.
 
Topicstarter
Topicstarter
D

Dutch Flash

aadjepiraatje zei:
En waar vind ik dat programa ???

Dat programma ken je hier vinden.https://bandwidthcontroller.com/download.html

groeten Dutch Flash
 
Topicstarter
Topicstarter
D

Dutch Flash

eddy zei:
Voor allen die "opeens" een instabiele download c.q. verbinding hebben na de installatie van een andere modem; Zet eens de NIC configuratie op 10BaseT zal bij 90% van de gevallen wel helpen, Groeten, Eddy.

hoi eddy

Ik zie alleen maar dit in mijn nic staan !
AUI /10 Base5
Bnc /10 Base2
TP Full Duplex
TP Half Duplex <<< hier staat ie nu op...
Dus waar mag ik hem dan nu op zetten volgens jouw ?

Groeten Dutch Flash
 
Bovenaan