Helpdesk bellen met mobiel: wat zijn de kosten?

S

Spyko

Wat moeten jullie eigenlijk betalen als je met een mobiele telefoon naar de helpdesk belt? En belangrijker nog: wat horen jullie te betalen?

Ik heb zelf HI-Prepaid van KPN, maar moet voor de helpdesk ongeveer 1,20 euro per minuut betalen. Hoe komen ze bij dit bedrag? Ik heb al geklaagd bij KPN, maar het opvragen van de kosten voor een prepaid abo schijnt moeilijk te zijn.

De kosten voor HI zijn normaal 0,10 + 0,35 per minuut geloof ik. Hoeveel komt er dan voor dat 0900-nummer bij? Zijn deze kosten normaal?

Ik heb hier nog niet eerder iets over gelezen, en zag het ook niet bij de search.
Alvast bedankt voor de reacties.
 

sylvester(rr)

Quality Member
Berichten
9.691
Nou, ik kan je maar een ding zeggen:
NOOIT, maar dan ook echt NOOIT met een GSM naar een 090x-nummer bellen!

0900-1580 kost ± € 0,10 p/m
bel je met een gsm? nou, dan krijg je nog een toeslag van ongeveer € 1,20 p/m.

Als het goed is wordt dat ook gezegd als je de helpdesk probeert te bellen met een gsm:
'Het servicenummer dat u heeft gebeld kost circa 10 eurocent + mobieletelefoongebruiktoeslag' oid.
 
R

Raoul Weltje

Waarom zou je sowieso met een GSM naar de helpdesk bellen? Ik neem aan dat de meeste PC's wel in de buurt van een huis met een vaste telefoon staan... En het is ook nog eens veeel goedkoper wat Sylvester al aangeeft!

8)
 

TMB!

Forum Gebruiker
Berichten
1.020
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
8)
Omdat je bv ook je vaste telefoon via UPC doet (FOUT FOUT FOUT ik weet het :'()!!!

En nee, er wordt NIETS verteld als je met je mobiel belt naat dat UPC nummer!

Als je met een vast toestel belt krijg je WEL te horen dat het circa 10 eurocent per minuut kost..

Ruik ik hier een mooie rechtzaak, of minstens een onderzoekje voor de consumentenbond? ;D
8)

Edit: Het storingsnummer voor UPC Priority (telefoon via de kabel), Chello, TV en Digital TV is allemaal het zelfde; het standaard storingsnummer van UPC!
 

sylvester(rr)

Quality Member
Berichten
9.691
Ruik ik hier een mooie rechtzaak, of minstens een onderzoekje voor de consumentenbond?
Dat MOET vermeld worden...
nosmile.gif
 
Topicstarter
Topicstarter
S

Spyko

Het probleem is dat is gewoon geen vaste telefoon heb.
Er wordt wel gezegd dat je 0,10 cent plus de kosten voor je mobiele telefoon moet betalen, maar ik dacht dat dat de 35 cent/pm zou zijn. Dat is dus niet zo?
Volgens de primafoon zou dit ook zo zijn, maar er is dus ook zoiets als een "mobieletelefoongebruiktoeslag" ?
 

sylvester(rr)

Quality Member
Berichten
9.691
maar er is dus ook zoiets als een "mobieletelefoongebruiktoeslag" ?
Yupz...
nosmile.gif

Laatsts moest m'n broer de huisarts 's nachts opbellen, maar 's nachts en in het weekend moet je een 0900-nummer bellen tegen een lokaal tarief. Bij ons zijn 090x-nummers geblokkeerd dmv een wachtwoord, m'n broer kende dat wachtwoord toen niet, en ik en m'n ouders waren ook niet thuis, dus belde hij maar met z'n mobiel: ± 20 minuten bellen = € 35
sm_eerie.gif
sm_eerie.gif
sm_eerie.gif
 
Topicstarter
Topicstarter
S

Spyko

Vreemd dat ze dat ineens niet meer wisten bij de primafoon.
Maar dan weet ik dat. Ik kan dus beter via een telefooncel bellen. :(
 
H

Happy Athlon

Als je aardige buren hebt kan dat ook een oplossing zijn. Dan gebruik je zo'n handset. En geef je hen een flesje wijn of zo na afloop.

Als ze aardig zijn doen ze dat vast wel. Dan weet je tenminste zeker dat je geen euro's per minuut kwijt bent!

8)
 
Bovenaan