HELP!! Tv storing bij zware taken op pc.

A

alwayspaul

Hallo,

ik heb sinds enkele weken een nieuwe kamer. Op deze kamer heb ik geen internet kastje en daardoor had ik een kabel getrokken naar een andere kamer. Die kamer had maar 1 aansluiting, dus daar heb ik een hub moeten plaatsen zodat de kabel naar het kastje in de muur erin kon, een kabel naar mijn kamer en de kabel van de computer op die kamer.

Nou heb ik zelf 3 pc's op mijn kamer staan, omdat ik moeilijk 3 kabels kan trekken, heb ik ook op mijn kamer een hub geplaatst. De hub van de andere kamer waar ik het net over had, komt weer voort uit een andere hub en die weer uit een andere en die uit een router. Met kleutertaal omschreven:

router => hub => hub => hub => hub. Volgens een medewerken van paradigit moet dit geen enkel probleem zijn. Maar internet op mijn kamer is trager geworden en hebben we ernstige storing op tv. Het was niet de netwerkkaart, de kabel en het ligt ook niet aan de snelheid -> chello extreme. Ook niet aan het aantal hubs, want als ik ze er tussen uit haal en rechtstreeks in de router ga, blijft het probleem zich voortdoen.

Wie o wie kan mij helpen?
 
R

Roborob69

Die storingen op de TV zijn dat toevallig horizontale strepen?
Staat het modem nog steeds bij het AOP ?
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.219
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
AOP = Abonnee overname punt > de wcd waar de coaxkabel van upc het huis binnenkomt.

Als ik jouw verhaal lees, denk ik dat de (coax) verbinding tussen modem en upc minder is geworden.
In dat geval heeft de modem moeite hoge snelheden te halen ivm packetloss en moet met een hoger vermogen het retoursignaal uitsturen wat dan leid tot horizontale strepen in het tv beeld.

Type in je browser http://192.168.100.1/signal.html Je krijgt nu een pagina met de signaal sterktes van je modem te zien. Vergelijk deze eens met: Signaal sterktes kabelmodem
Is het je niet duidelijk, dan plaats hier de waardes (of een screenshot).

Is de downstreamwaarde te laag, of de upstreamwaarde te hoog, dan controleer eens de coax verbinding tussen modem en splitter. Haal die kabel eens los en schroef hem weer vast.
Controleer ook of de splitter nog goed in de wcd zit. Eventueel een keer heen en weer draaien om weer een goed contact te krijgen.

Heeft dit geen effect dan denk ik dat je het beste contact kunt opnemen met de chello helpdesk:
Helpdesk UPC/Chello Tel. 0900 - 1580 (€ 0,10 / min. + evt. kosten van mobiele telefoon)
Contactformulier Chello (EMail): https://qmail.upc.nl/
 
Topicstarter
Topicstarter
A

alwayspaul

Hier een screen.

https://img375.imageshack.us/img375/8740/help0kr.png

Kabel van tvkastje naar modem losgehaald en teruggedaan en dat leverde niks op.
 
P

pblock

alwayspaul zei:
Hier een screen.

https://img375.imageshack.us/img375/8740/help0kr.png

Kabel van tvkastje naar modem losgehaald en teruggedaan en dat leverde niks op.

Ik denk, dat als je ipv 4 hubs, 2 switches koopt, je data verkeer sneller verloopt.

Een hub stuurt packetjes rond tot dat het wordt opgepikt.

Een switch stuurt het direct door. Het is eigenlijk een intelligente hub.
 
R

Roborob69

Die strepen kunnen inderdaad veroorzaakt worden door een te zwak signaal van de modem, dit kan oa omdat de Coax van het AOP naar het modem te lang is (volgens UPC max 1,5m). Het kan ook zijn dat er een goedkope versterker tussen zit (niet retour geschikt meestal van de bouwmarkt. Of dat de splitter verkeerd is aangesloten bv een uitgang op een uitgang omdat dat bv beter uitkomt met mail, female. Het lijkt iig sterk op retour signaal.

De trage verbinding kan inderdaad met de HUBS te maken hebben.
 
Topicstarter
Topicstarter
A

alwayspaul

o srry het zijn geen hubs mar switches.

maar het probleem kan hem nu dus nog zitten in de kabel tussen dat upc blokje die in de tv aansluiting zit en in het modem of in dat upc blokje?
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.219
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Jouw waarden en de normale waarden:
Downstream
SNR = 34 dB moet rond de 30 dB (> 28 dB) liggen, hoger is beter
Powerlevel = -4 dBmV tussen -4 en +4 , tussen -12 en +12 werkt het ook nog
Upstream
Powerlevel = 51 dBmV tussen 8 en 58, normaal tussen 40 en 55

Met de signaalsterktes is niets mis en de coax, splitter, wcd zijn dus waarschijnlijk in orde.

Je kunt nog controleren op packetloss:
Het mooiste gaat dit met het programma pingplotter
Laat dit programma pingen naar bv: chello.nl

Alternatief voor dat programma:
type in een dosvenster*: ping -n 30 chello.nl
30 Is aantal keer pingen, dit kun je aanpassen, net zoals de site waar naartoe.
Kijk of en hoeveel packets verlies er is.


* dosvenster in Windows xp: start - uitvoeren - type "cmd" zonder de " - enter of uitvoeren klikken
dosvenster in 95 /98/ME zoek "MSdos prompt" in het startmenu > programma's
 
Topicstarter
Topicstarter
A

alwayspaul

Wat is packet loss?

Hier is btw een screen ervan.

https://img105.imageshack.us/img105/681/packetloss6ba.jpg
 
Bovenaan