• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Help! Slechter beeld door versterker.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Kezzaa
  • Startdatum Startdatum
K

Kezzaa

Heren technici,

Afgelopen maandag bezoek gehad van een monteur van UPC i.v.m. een modem dat continue off-line sprong. Modem vervangen, probleem opgelost. De beste man geeft mij nog als tip mee om een versterker te plaatsen omdat de signaalsterkte na de splitter in de meterkast behoorlijk afneemt. Vandaag bij een lokale electronicaboer geweest en de Hirschmann GHV 820a aangeschaft. Maar nu komt het;

Zodra ik de versterker tussen de groene kabel en de splitter zet wordt het signaal dramatisch slecht. Modem komt niet online, geen telefoon en de tv ontvangt is bagger (zowel analoog als digitaal). Wie weet hoe dit kan? Ik ben echt een leek wat dit soort dingen betreft maar ik had gedacht dat de versterker het signaal zou verbeteren...... :-\

Alvast bedankt!
 
Versterker kapot?
Extra kabeltje dat je nu gebruikt niet goed?
Ook is mogelijk je signaal nu te sterk, want die versterker die je hebt gekocht versterkt 18 a 20 dBmV en dat is in veel gevallen te veel.
 
Dat eerste zou kunnen, maar de kabel is goed (ik heb er meerdere geprobeerd en dat maakte geen verschil).

Kan dat, te sterk? Ik zie in de handleiding wel staan dat er allerlei zaken in te stellen zijn maar op het oog lijkt dat niets te helpen.
 
Hirschman versterkers zoals de GHV 820 en GHV 830 zijn retourgeschikt van 5-65 MHz, de retourband staat standaard echter NIET ingesteld vanuit de fabriek. Om de retourband te activeren dienen de diplexfilters in en out op `on` gezet te worden, de retourversterker staat van fabriekswege PASSIEF ingeschakeld. Hetgeen inhoud dat de retourband wel doorgegeven wordt, echter niet versterkt. Om de retourversterker in te schakelen dient de dipswitch op `active` gezet te worden.

Op deze site staat voor de 820A en 830A de manual hoe men de switches op actief en passief kan zetten
https://www.triax-gmbh.de/upload/ghv_820c_830c_-03.pdf

Zet je versterker even op actief en je zult zien dat alles naar behoren werkt!
 
Bedankt Rico! Werkt perfect nu! :)

Wat een verschil. Zowel wat betreft de analoge beeldkwaliteit boven (is nu haarscherp) als de internet snelheid (24,94 van 25 bij de speedtest). :o Aanrader die versterker!
 
Terug
Bovenaan