• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HELP! Slechte draadloze verbinding!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MMAwarrior
  • Startdatum Startdatum
M

MMAwarrior

Beste mensen,

Ik heb dit forum doorzocht kon alleen niets vinden! Dus alvast excusses als ik in herhaling treed.. Maar ik heb jullie advies echt hard nodig!

Ik heb een UPC 25 MBps verbinding thuis, met een Thompson TWG-850 router. En mijn wireless is echt bagger, en de helpdesk van UPC is ook niet erg behulpzaam.

Ik werk vaak thuis waarbij ik een VPN verbinding heb naar kantoor waardoor ik thuis kan werken. Als ik met een ethernet kabel werk heb ik geen enkel probleem. Ik zit alleen thuis te werken vanaf mijn zolder (ongeveer 8 meter) vanaf mijn modem vandaan waar het niet mogelijk is om een kabel aan te leggen. Dus ben ik aangewezen op mijn draadloze verbinding. De verbinding werkt wel alleen krijg ik een zeer zwak signaal binnen, waardoor mijn wireless verbinding er 4-5 keer per dag eruit schiet. Verder zijn er geen andere computers aangesloten op het netwerk..

De channel heb ik al een aantal keer veranderd en gechecked welke channel het beste voor mij is. En welke het minst wordt gebruikt in mijn omgeving.. Ook heb ik verschillende wireless receivers (USB dongels) geprobeert, Dit mag echter niet baten.. Ik blijf het probleem hebben. Zelfs als ik in mij slaapkamer (5 meter van mijn router, zonder muren ertussen) zit krijg ik maar 1 streepje.

Kan iemand mij vertellen of dit ligt dit aan mijn router? Of komt het omdat ik door een aantal muren heen moet? (betonnen muren, geen stalen muren ofzo).. Kan iemand mij eventueel tips geven over hoe ik mijn probleem kan oplossen?? Door bijvoorbeeld een " betere" router aan te schaffen of een soort van versteker tussen te zetten?

Alvast bedankt voor alle hulp, het wordt erg gewaardeerd!

Met Vriendelijke Groet,

Joe
 
Soms kan er een storende factor zoals tv, magnetron enzv: tussen zitten. Ook de bewapening (betonijzer) in de muren spelen soms een rol.
Misschien een router met meerdere antennes of een repeater plaatsen?
 
Bedankt voor je reactie!!

De Thompson TWG 850.. Is dit wel een router of gewoon een Modem?
 
Zou dan een extra router ertussen zetten wel helpen dan??
 
MMAwarrior zei:
Zou dan een extra router ertussen zetten wel helpen dan??

Dat kan ik je zo van te voren niet zeggen.
Misschien wordt het een stuk beter of blijft het even slecht.
Hier staat info als je het zou willen proberen.
Is met de TGW870, maar zou in principe niet veel uit moeten maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even vooraf.
Een netwerkkabel leggen is eigenlijk altijd mogelijk, maar men ziet op tegen het werk en/of wil geen kabels zien.
Als ik van thuis uit zou werken op een computer op de zaak zou ik persoonlijk niet eens een draadloze verbinding willen gebruiken.

Een mogelijke oplossing, maar niet mijn keus, is: PowerLine
Betreft veiligheid: iets veiliger als draadloos.
Maar omdat je nu toch al draadloos gebruikt een lichte verbetering.
Door het gebruik van VPN valt het met de veiligheid wel mee.
Kies wel voor een snelle uitvoering (min 200 Mbit/s) want net als bij draadloos haal je nooit de snelheid die ze opgeven.
Betreft kosten zit er niet echt verschil met de aanschaf van een router, maar je voorkomt wel problemen die ontstaan door het gebruik van twee routers (modem/router en router) achter elkaar.
 
Persoonlijk zou ik toch een router prefereren boven powerline adapters. De snelheid van Powerline is in de praktijk vaak om te huilen en voor het gebodene is de prijs erg hoog. Bovendien kan je problemen krijgen als er noodzakelijkerwijs moet worden gewerkt met 2 verschillende groepen in de meterkast. Aangezien de TS aangeeft op zolder te werken zal er vrijwel zeker sprake zijn van 2 verschillende groepen. Op zolder is er vaak een voorziening voor een wasautomaat en dus zal de zolder op een andere groep zitten dan de rest van de woning. Het kan zijn dat dit probleem bij de nieuwere versies niet meer zo speelt, maar zo'n 1.5 jaar geleden was dat bij een maat van me wel de reden dat hij (en ook ik) de boel niet stabiel aan de praat kreeg.

Het allerbeste is natuurlijk gewoon een Cat5e kabeltje trekken naar de zolder. Kost bijna niks en je hebt het best mogelijke resultaat.
 
Terug
Bovenaan