M
MMAwarrior
Beste mensen,
Ik heb dit forum doorzocht kon alleen niets vinden! Dus alvast excusses als ik in herhaling treed.. Maar ik heb jullie advies echt hard nodig!
Ik heb een UPC 25 MBps verbinding thuis, met een Thompson TWG-850 router. En mijn wireless is echt bagger, en de helpdesk van UPC is ook niet erg behulpzaam.
Ik werk vaak thuis waarbij ik een VPN verbinding heb naar kantoor waardoor ik thuis kan werken. Als ik met een ethernet kabel werk heb ik geen enkel probleem. Ik zit alleen thuis te werken vanaf mijn zolder (ongeveer 8 meter) vanaf mijn modem vandaan waar het niet mogelijk is om een kabel aan te leggen. Dus ben ik aangewezen op mijn draadloze verbinding. De verbinding werkt wel alleen krijg ik een zeer zwak signaal binnen, waardoor mijn wireless verbinding er 4-5 keer per dag eruit schiet. Verder zijn er geen andere computers aangesloten op het netwerk..
De channel heb ik al een aantal keer veranderd en gechecked welke channel het beste voor mij is. En welke het minst wordt gebruikt in mijn omgeving.. Ook heb ik verschillende wireless receivers (USB dongels) geprobeert, Dit mag echter niet baten.. Ik blijf het probleem hebben. Zelfs als ik in mij slaapkamer (5 meter van mijn router, zonder muren ertussen) zit krijg ik maar 1 streepje.
Kan iemand mij vertellen of dit ligt dit aan mijn router? Of komt het omdat ik door een aantal muren heen moet? (betonnen muren, geen stalen muren ofzo).. Kan iemand mij eventueel tips geven over hoe ik mijn probleem kan oplossen?? Door bijvoorbeeld een " betere" router aan te schaffen of een soort van versteker tussen te zetten?
Alvast bedankt voor alle hulp, het wordt erg gewaardeerd!
Met Vriendelijke Groet,
Joe
Ik heb dit forum doorzocht kon alleen niets vinden! Dus alvast excusses als ik in herhaling treed.. Maar ik heb jullie advies echt hard nodig!
Ik heb een UPC 25 MBps verbinding thuis, met een Thompson TWG-850 router. En mijn wireless is echt bagger, en de helpdesk van UPC is ook niet erg behulpzaam.
Ik werk vaak thuis waarbij ik een VPN verbinding heb naar kantoor waardoor ik thuis kan werken. Als ik met een ethernet kabel werk heb ik geen enkel probleem. Ik zit alleen thuis te werken vanaf mijn zolder (ongeveer 8 meter) vanaf mijn modem vandaan waar het niet mogelijk is om een kabel aan te leggen. Dus ben ik aangewezen op mijn draadloze verbinding. De verbinding werkt wel alleen krijg ik een zeer zwak signaal binnen, waardoor mijn wireless verbinding er 4-5 keer per dag eruit schiet. Verder zijn er geen andere computers aangesloten op het netwerk..
De channel heb ik al een aantal keer veranderd en gechecked welke channel het beste voor mij is. En welke het minst wordt gebruikt in mijn omgeving.. Ook heb ik verschillende wireless receivers (USB dongels) geprobeert, Dit mag echter niet baten.. Ik blijf het probleem hebben. Zelfs als ik in mij slaapkamer (5 meter van mijn router, zonder muren ertussen) zit krijg ik maar 1 streepje.
Kan iemand mij vertellen of dit ligt dit aan mijn router? Of komt het omdat ik door een aantal muren heen moet? (betonnen muren, geen stalen muren ofzo).. Kan iemand mij eventueel tips geven over hoe ik mijn probleem kan oplossen?? Door bijvoorbeeld een " betere" router aan te schaffen of een soort van versteker tussen te zetten?
Alvast bedankt voor alle hulp, het wordt erg gewaardeerd!
Met Vriendelijke Groet,
Joe