• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Help, nu net internet van UPC maar geen verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ericencon
  • Startdatum Startdatum
E

ericencon

Beste lezer.
Sinds kort mijn internet ondergebracht in een totaalpakket bij UPC.
Verschillende kontakten met UPC leveren niet het gewenste resultaat op.
Het internet werkt nog steeds niet. Laatste kontakt met UPC levert op dat het C-mac nummer van de router niet overeenkomt met het C-mac nummer wat bij UPC bekend is. Omzetten zou hooguit 72 uur duren en dan zou ik internet hebben. UPC zou mij terugbellen. Helaas. Nu 96 uur verder en nog niets. (geen belletje en ook geen internet)
Ik werk nu met een bedraad netwerk. Draadloos nog niet ingesteld. Eerst maar eens verbinding hebben.
Graag advies.
 
ericencon zei:
Beste lezer.
Sinds kort mijn internet ondergebracht in een totaalpakket bij UPC.
Verschillende kontakten met UPC leveren niet het gewenste resultaat op.
Het internet werkt nog steeds niet. Laatste kontakt met UPC levert op dat het C-mac nummer van de router niet overeenkomt met het C-mac nummer wat bij UPC bekend is. Omzetten zou hooguit 72 uur duren en dan zou ik internet hebben. UPC zou mij terugbellen. Helaas. Nu 96 uur verder en nog niets. (geen belletje en ook geen internet)
Ik werk nu met een bedraad netwerk. Draadloos nog niet ingesteld. Eerst maar eens verbinding hebben.
Graag advies.
c-mac van je router??? c-mac staat voor het macadres van de kabelmodem-interface (cable-mac ;) )...
 
Dat hoeft tegenwoordig niet meer. Gewoon het modem 1 minuut van de spanning halen, en opnieuw laten opstarten. Daarna herkent ie de router als "nieuwe" computer.

Misschien is het zowiezo raadzaam om eens het modem te resetten om te kijken of i-net dan wel gaat werken. Anders even een pm naar 1 van de webcare medewerkers.
 
Helemaal waar. Maar daarom vind ik het ook onbegrijpelijk dat zo'n helpdeskpersoon van UPC begint over dat mac-adres. Lijkt er op dat hij/zij een paar jaar gestopt is en nu weer is begonnen zonder op de hoogte te zijn gesteld van alle veranderingen van de laatste tijd. Zo'n klant wordt met deze "conclusie" echter wel op een verkeerd been wordt gezet.
 
Aangezien gesproken wordt over c-mac heb ik het vermoeden dat er inderdaad in het systeem van UPC een verkeerde c-mac (dus MAC adres van de modem) is gekoppeld aan zijn abo. Dat je dan geen verbinding krijgt lijkt me logisch, want de modem krijgt dan vlg. mij geen bootfile.
 
Gingen mijn gedachten ook naar uit, maar dan had de helpdeskpersoon daarin duidelijker moeten zijn en wel wat meer uitlrg mogen geven. Heeft die het woord router genoemd, of is dit een interpretatie van TS? En als het inderdaad de modem betreft, hoe komt TS dan aan een verkeerde? Indien elders vandaan is het logisch, maar er moet dan bij een geldig abonnement dan toch een correct exemplaar voor handen zijn? Kortom, hoe zit dit dan?
 
Jtech, het klopt wat je zegt. Gisteren nog kontakt gehad met UPC. C-mac adres bij UPC staat anders ingesteld dan het C-mac adres van de kabelmodem. Bij de 72 uur had ik rekening moeten houden met werkdagen. Vorige week vrijdag gebeld en de werkdagen beginnen bij maandag. Bij laatste kontakt werd duidelijk dat de aanvraag in de wacht staat. Ik moest er zelfs rekening mee houden dat het langer kon gaan duren ivm de drukte. Benadrukt dat ik dit een vreemde gang van zaken vind en als dit zo doorloopt ik afzie van de diensten van UPC. Na veel twijfel en betere berichten over UPC dan toch gekozen voor een totaalpakket maar nu wel mijn twijfels.

Beste mensen van UPC: wees helder naar uw klanten en kom toezeggingen na. Ook al is het druk.
 
Ik wel verder een ieder danken die heeft gereageerd.
Ik hoop de komende week internet te hebben.

Groet ericencon
 
Terug
Bovenaan