• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Help mij aub met mijn constant resettende router!

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sokje

Hallo,

Vorig jaar rond deze tijd heb ik heir ook een post geplaatst. Het probleem is mijn Cisco EPC3925, die willekeurig het upstream channel verloor en na een poosje resette. Dit gebeurde dan in een uur soms wel 10x. Geloof me, als je een onlien spelletje doet en je bent ook nog eens degene die het spel host (leidt) is het echt schijt- en schijtirritant als je router er continu met de pet naar gooit.

Ik heb toen gebeld met Ziggo en precies op het moment dat ik op het punt stond een monteur te laten komen, hield het resetten op. Ik ging ervan uit dat het wat magie was die de ziggo webcare had toegepast.

Heel lang deed ie t prima maar sinds afgelopen week is de ***********ellende weer begonnen.
Wat moet ik nu doen?

Ik heb hier de DOCSIS log, dan kun je zien wat er precies gebeurt als het kloteapparaat uitvalt. Zeg me aub hoe ik dit oplos want het 10x in 1 uur resetten is weer begonnen ...... .!

bij voorbaat heel hartelijk dank:thankyou:

DOCSIS log:

Count Time ID Level Description 5 Thu Apr 03 21:27:34 2014 82000400 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 3 Thu Apr 03 21:26:11 2014 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 1 Thu Apr 03 21:26:07 2014 82000700 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 8 Thu Apr 03 21:26:07 2014 2436694061 Warning (5) Dynamic Range Window violation 1 Thu Apr 03 20:36:23 2014 69010200 Notice (6) SW Download INIT - Via Config file bpr0106e448c77385580004 2 Thu Apr 03 20:36:07 2014 73040100 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 1 Thu Apr 03 20:36:06 2014 2436694064 Notice (6) WiFi Interface [] on DFS Channel DFS State: 1 Time Not Established 2436694066 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 1 Time Not Established 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 3 Time Not Established 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 1 Time Not Established 2436694063 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INIT 1 Thu Apr 03 20:33:52 2014 82000700 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2 Time Not Established 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 1 Time Not Established 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 1 Thu Apr 03 20:07:06 2014 82000700 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 1 Time Not Established 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 1 Thu Apr 03 18:31:07 2014 82000700 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 1 Thu Apr 03 18:21:35 2014 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 1 Thu Apr 03 18:20:08 2014 82000700 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 5 Thu Apr 03 12:20:45 2014 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 1 Thu Apr 03 12:20:11 2014 82000400 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 123 Thu Apr 03 12:19:41 2014 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 1 Mon Mar 31 04:17:22 2014 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 1 Mon Mar 31 04:15:08 2014 82000700 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 1 Time Not Established 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 1 Mon Mar 31 02:39:49 2014 82000700 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2 Mon Mar 31 01:47:44 2014 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 1 Time Not Established 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 1 Sun Mar 30 23:23:07 2014 82000700 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 1 Time Not Established 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 1 Sun Mar 30 23:09:06 2014 82000700 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 1 Sun Mar 30 22:50:04 2014 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 3 Time Not Established 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 1 Sun Mar 30 22:47:40 2014 82000700 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 1 Sun Mar 30 21:54:50 2014 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 1 Sun Mar 30 21:52:33 2014 82000700 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 1 Time Not Established 68000100 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 1 Sun Mar 30 19:37:03 2014 82000700 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 3 Fri Mar 28 09:58:50 2014 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 1 Thu Mar 27 11:04:14 2014 68000200 Critical (3) DHCP FAILED - Request sent, No response;CM-MAC=e4:48:c7:73:85:58;CMTS-MAC=00:30:b8:d6:ba:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
 
Kan van alles zijn.

- Slecht contact in de router
- hij trekt te veel stroom waardoor de trafo gek gaat doen
- De trafo zelf doet gek.
- Een bepaald programma zend code via de router die de firewall doet crashen.
 
Ha, bedankt voor je reactie.

De firewall kan het niet zijn, die heb ik uitgezet, evenals uPnP en al die andere dingen die ellende kunnen veroorzaken.

Wat zou ik kunnen doen aan een vervelende transformator? Moet zeggen dat het wel getuigt van een slecht productieproces als dat zo is:no:
 
Ha, bedankt voor je reactie.

De firewall kan het niet zijn, die heb ik uitgezet, evenals uPnP en al die andere dingen die ellende kunnen veroorzaken.

Wat zou ik kunnen doen aan een vervelende transformator? Moet zeggen dat het wel getuigt van een slecht productieproces als dat zo is:no:
Ziggo bellen en een nieuwe vragen. Is geen probleem. Soms worden ook wel eens de stekkers van het modem en de anntenne versterker verwisseld (als je een Cisco decoder had, kreeg je er een antenne versterken bij).
 
Zelfde probleem heeft bij mij 2 jaar gespeeld. Na 2 monteurs kwam nummer 3 erachter dat de groene kabel niet conform de standaard was aangestript, notabene door een Ziggomonteur. Sinds 4 maanden geen enkele reset meer gehad.
 
Ik had er ook last, monteur laten komen en ik kreeg een nieuwe router en geen probleem meer.
 
Hier hebben al 2 ubee modems gestaan. Het is een drama. Aansluiting is ook al vervangen maar t maakt niet uit het resetten blijft. Soms 2x per uur, en soms een week niet. Er is geen vast ritme. Al ongeveer 5 monteurs langs geweest maar de oplossing is er niet, woensdag komt er weer een. Hopelijk lost die het op en anders is het exit ziggo en ga ik naar xs4all of KPN...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 4 met Tapatalk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan