• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Help me Surfen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Ro

Ik heb (erg) last van trage verbindingen via chello. :'(
Het oproepen van een willekeurige pagina gaat meer vaak dan soms zo verdomd traag. Geregeld ook met time-outs. Ik vraag me af als niet beter af ben met een gewone analoge telefoon lijn. De eerste paar weken ging het redelijk snel. Maar heb sinds december steeds meer last van.
Wordt er gek van. >:(
Diversen test (speedtest) geven geen uitsluitsel. Ook al gaf het binnehalen van die site ook een time-oout error.
Diverse dingetjes geprobeerd:
- ander netwerkkaart
- div. firewalls aan/uit
- div accelerators
- 3 PC's (nieuwe installatie)

Gebruik WinXP pro en home - IE 6.0 - COM21

Donwloaden gaat meestal wel redelijk snel, al gaf DAP een aantal keren een time-out error, maar dat kon aan die download-site liggen.

Wie kan me helpen. ???
 
195.194.67.168
195.144.67.8
195.64.65.25
195.64.68.28
195.241.48.33
195.241.49.33
212.142.28.66
212.142.28.67
Dat zijn goede DNS-servers. Stel deze DNS-servers maar in. (weet je niet hoe dat moet? ga maar naar www.google.com
bye.gif
)
 
Misschien heb je last van packetloss. Daar kun je zelf weinig aan doen, behalve melden aan chello.

ping -n 30 www.Chelloo.nl

Even uit laten pingen, en dan zie je of je packetloss hebt.
(probeer ook andere sites te pingen)
 
Heb je dit probleem sinds de installatie van Chello of heeft het internet eerst gewoon goed gewerkt?

Een installatie die vanaf het begin slecht werkt heeft meestal als oorzaak dat er ergens iets niet goed aangesloten zit. Dit kan een f-connector op een coax-kabel tot een RJ45 connector op de utp-kabel zijn.

Daarnaast is het mogelijk dat er werkzaamheden zijn geweest aan het kabel-netwerk in jou straat of dat er ergens iets defect is geraakt (bijvoorbeeld een versterker).

Mocht dat het allemaal niet zijn, dan ligt het bij jou eigen apparatuur. Dit kan hardwarematig of softwarematig zijn. Omdat je al van alles geprobeerd hebt, is dat zo goed als uitgesloten.

Wat dan nog overblijft is wat hierboven beschreven wordt: brakke dns-servers en meer van die ellende.

Uiteraard zijn er meer oorzaken mogelijk. Echter, deze en bovenstaande oorzaken komen het meeste voor.
 
Windows opnieuw installeren en die bovenstaande dns-en uit proberen. Hiermee kun je op zeker uitsluiten of het aan jou pc ligt (OS) of aan Chello. Heb je dan nog steeds problemen, helpdesk bellen en signalen van je modem laten nameten. Misschien zitten er problemen in je upstream signaal (je modem komt teveel weerstand tegen als hij data het netwerk van Chello opstuurd) waardoor je de site niet of nauwelijks (met veel errors) kan opvragen.

su66es
 
kijk eens op de config pagina van het modem, daar kun je zien hoe sterk het signaal is. Als dit te zwak is (staat bij de help op die pagina) krijg je dit soort ellende.

als het goed is ziet het er ongeveer zo uit:
(je komt hier door http://192.168.100.1 in je browser te typen)

CM STATUS

Model Name CP1080
System Description ComUnity Access Modem
Modem Status OPERATIONAL

Link Status UP
Modem Uptime (DD:HH:MM:SS.SS) 0:14:27:00.00
Upstream RF Signal Level 39 dBmV
Downstream RF Signal Level -3 dBmV
 
Nieuwe DNS servers ingesteld en.... het schijnt te werken!!!
Ben zo blij als een kind met een waterijsje in de zomervakantie.
Bedankt Sylvester en anderen.
 
Het is zowieso handig om altijd een dns van een andere provider naast de dns-en van Chello in te stellen. Mocht de boel eruit liggen bij chello dan kan je gewoon doorsurfen (ik bedoel de dns-en). Overigens kan het ook helpen als je een bepaalde pagina niet kan bereiken. De dns-en zijn dan nog niet geupdate en misschien dat een andere provider dat dan al wel voor elkaar heeft. Nou, geniet van je verbinding......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan