• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

help me please! het internet valt telkens steeds uit

  • Onderwerp starter chello sucks
  • Startdatum
C

chello sucks

wie-o-wie kan mij helpen met de volgende probleem:

Ik heb maandenlang internetverbinding gehad zonder problemen, totdat ik vorige week geen verbinding meer had. Ik heb de stekker uit de modem getrokken en vervolgens na 15 a 30 sec weer aangesloten. Het internet "deed" het weer, maar na 2 a 3 uurtjes valt het weer weg. Om internetverbinding te krijgen moest ik steeds opnieuw in en uit pluggen. Alle ledjes branden (m.u.v. de standby led natuurlijk), ook al viel de internetverbinding uit. Uiteraard heb ik aan de HD gevraagd hoe ik dit probleem kon oplossen. De telefonist (die natuurlijk de standaard flowchart gebruikte) wist dit ook niet op te lossen. Hij zei in ieder geval dat het aan mijn netwerkkaart lag. Ik heb van alles geprobeerd: het verwijderen van temporary internet files en een virus scanner gecleanedup, maar het hielp niet.

weet iemand hoe je dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt
 
Kalm maar je bent niet alleen .
hier de laatste dagen ook ontzettend veel problemen.(6903)
HD geeft telkens aan dat er problemen zijn met de eindversterkers, en dat al een week of 3.
Als het snel opgelost wordt ga ik over op ADSL.

gr probatu
 
Heb je een router ertussen?

En welke abbo heb je??

heb je lager dan Extreme kan je proberen je netwerkkaart op 10MB half duplex te zetten

Je kan ook kijken wat er gebeurd met je ip-adres als je geen connectie heb:

start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig

Als je nou een ip hebt van Chello: 62.xxx en geen verbinding, dan kan je proberen te pingen naar websites:

start --> uitvoeren --> cmd --> ping www.google.nl
start --> uitvoeren --> cmd --> ping 66.249.93.99

Krijg je antwoord dan kan het aan de DNS servers liggen.. Dit is meestal het geval met een router


Enne helpt anders niet:

De nummer 1 van chello: installeer Windows opnieuw :p
 
lees even je modem uit, vul in 192.168.100.1 in je iexplore in en kijk of je iets raars tegenkomt, let ook even op correctables en uncorrectables, verder inderdaad router of niet. als het internet wegvalt branden de leds op het modem dan ook anders, heb je nog wel een ip adres, wat zijn de ping tijden naar je eigen modem vanaf je eigen pc zou het rond de 1-2 ms moeten zitten vanaf een andere pc toch wel onder de 20 ms, liefst onder de 15, gebeurt dit op een specifiek tijdstip, tijdens de piekuren?
 
Je kunt proberen om jezelf opnieuw aan te melden via https://prov.upc.nl
Wil soms wel eens helpen.

En je netwerkkaart instellen op 10 of 100mbit halfduplex!
 
Bedankt voor jullie aandacht,

Helaas ben ik niet zo technisch, dus die vaktermen die jullie zeiden begrijp ik niet. Hoe zet je eigenlijk je netwerkkaart op 10mb half duplex? Ik heb een chello light abbo zonder router tussen.
Oh ja, de cmd 192.168.100.1 leest een gemiddelde van 2 ms en 66.249.93.99 een gemiddelde van 13 ms. Ik ga dit nog een keer proberen als de verbinding verbroken wordt.

Kunnen jullie me hier verder helpen?

Alvast bedankt
 
Je geeft zelf aan dat de lampjes op je modem blijven branden als je de verbinding kwijt bent. Dit zou betekenen dat je modem nog verbinding heeft met het internet. Je start dan de modem opnieuw op en het werkt weer. Wat gebeurd er wanneer je de verbinding kwijt bent en je start alleen je pc opnieuw op in plaats van je modem? Dan vraagt de pc een opnieuw een ip adres aan. Dit is het zelfde als je ip adres vernieuwen op je pc, alleen gemakkelijker uit te voeren. Graag hoor ik wat dit voor resultaat heeft. :)
 
Hey Engbur-UPC,

Bedankt voor je tip, ik heb opnieuw aangemeld en nu maar wachten op het resultaat...

groetjes
 
Beste Engbur-UPC,

Het internet is weer verbroken, heb jij misschien nog een andere oplossing?

Alvast bedankt
 
Hey jongens,

het probleem is opgelost, het lag namelijk aan mijn IP adres. Ik heb deze renewt en sindsdien deed het internet weer zonder uit te vallen.
Dit probleem duurde 2 a 3 weken en ik zat op het punt te overstappen. Uiteindelijk kreeg ik pas na 3 a 4 telefoongesprekken een hulpzame HD medewerker aan de lijn.

in ieder geval bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Chello sucks

P.S.: mochten jullie een tip hebben om over te stappen naar een andere goede kabel bedrijf, kun je deze ook aan mij geven
 
Terug
Bovenaan