• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Help me out please

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ice18
  • Startdatum Startdatum
I

ice18

Hallo,

Er gaan nu echt een hoop dingen mis bij UPC, dubbele rekeningen meerdere klantnummers addressen die door elkaar gehaald zijn daar.
Krijg nu de ene herrinering na de andere, drijgen met incasso bureau's e.d.
Men is nu bezig dit alles uit te zoeken, ja al 1,5maand en hoor maar niets terwijl ik nu brieven krijg dat ze het gaan overdragen aan incasso bureau's. Als ik vraag wat de status is blijst de persoon die voor mij bezig is ziek te zijn (blijvend?)
Wil dit heel graag opgelost hebben, ben uiterst tevreden over de producten die het bedrijf leverd maar de administratie krijgen ze maar niet op orde, ben ik onderhand al 10maand mee bezig, het gaat een tijdje goed en vervolgens is het weer helemaal mis.

Zijn er hier UPC medewerkers op het forum die mij alsjeblieft hiermee kunnen helpen of mensen die mij verder kunnen helpen.
Zit namelijk niet op incassobureau's te wachten en al die ellende...
Please mail me als iemand een ingang weet, [email protected]

ThanX
 
Als men een faktuur krijgt, die moedwillig te hoog is becijferd Daar vallen dubbele fakturen ook onder en vooral als n.a.v. het niet betalen van die dubbele fakturen met incasso wordt gedreigd, kan men bij de politie aangifte doen van oplichting. Als men fakturen ontvangt, waarop zaken staan, die niet bij de geadresseerde horen, kan die faktuur in principe totaal genegeerd worden; ook een deurwaarder heeft dan geen poot om op te staan. Incassobureau's hebben uberhaupt geen enkel recht: Ze kunnen wat onaardige brieven schrijven en zo, maar daar hoeft men zich niets van aan te trekken. Wat ingewikkelder ligt het bij deurwaarders die ook een incassobureau exploiteren. Dan moet men er zich even van overtuigen in welke hoedanigheid zo'n deurwaarder je benadert. Stuur NOOIT een kopie van je legitimatiebewijs naar joepiecie. Zie mijn thread over wat je beter niet kunt doen....
 
ThnX....in iedergeval wat ik niet moet doen ;)

Heb ze aan de telefoon gehad en melden mij dit helemaal te gaan uit zoeken. Ook vindt men het vreemd dat alles niet "on hold" is gezet terwijl het in behandeling is.
Zouden mij voor 12:00 terug bellen, is nu 13:00 nog niets gehoord : ???

Vrolijk kerstfeest zullen we maar zeggen he... die van mij is nu wel weer verpest. Hoeveel moeite moet je hier in gaan steken om hun administratie op orde te krijgen. Ik smeek ze elke keer dat ik wil betalen e.d. Ze blijven het maar verkeerd doen.

Het frustrerende is dat ik tevreden ben over mijn verbinding e.d. maar niet over deze gang van zaken.
 
Ik heb ook drama met mijn facturen van UPC. Ze boeken mijn betalingen voor Chello op de kabeltv-facturen waardoor die zwaar in de min staan en mijn chello-facturen staan inmiddels al op 300 + euro. Ze dreigen met incasso e.d.

Ik heb net Chello telefonisch opgezegd met ingang van 1 januari 2003 (ik ga vanmiddag meteen nog een aangetekende brief sturen voor de zekerheid). Volgende week komt (als het goed gaat) de monteur om de hele kolerezooi op het halen. Wel jammer, want Chello ging als een trein bij mij (Almere). Maar na 7 faxen, 12 telefoontjes en ontelbare emails heb ik er nu echt genoeg van. Ze negeren je gewoon! Ik ga nu ADSL proberen, hoor er wel goeie reacties over bij mij in buurt....

Ik hoop dat UPC binnenkort failliet gaat en dat het dan overgenomen wordt door een bedrijf dat wel weet hoe het zijn klanten dient te behandelen. Kijk, ik heb niets tegen die aardige grietjes die ik aan de telefoon krijg. Ze zullen ook wel echt proberen je te helpen, maar door de totale administratieve anarchie daar kan ook zo'n callcenterdoos niets voor je doen.

Mijn advies:

- Zeg Chello op want het komt echt niet goed! Vrienden van mij proberen al anderhalf jaar(!) de borg voor de modem terug te krijgen. Betaal gewoon de laatste termijn niet meer en zeg dat ze dat maar moeten verrekenen.
- Doe de opzegging in ieder geval wel schriftelijk (aangetekend!).
- Als je voor 1 januari 2003 opzegt hoef je je niet aan een eventuele 'jaar lid zijn'-clausule te houden. (zie artikel 22 in de algemene voorwaarden).

Besluit je toch lid te blijven...heel veel sterkte!

..Chello is oke, jammer dat UPC erachter zit..
 
Degenen van jullie, die keihard kunnen aantonen, dat ze financieel genaaid zijn door upc wil ik het volgende vragen: Stuur een kopie van het bewijsmateriaal met een begeleidend briefje naar: Dirk Damsma, Fractiemedewerker Tweedekamerfractie SP, Postbus 20018, 2500 EA Den Haag. Ik verzin dit niet zo maar even: middels een emailwissel tussen Jan Marijnissen en mijn persoontje werd ik naar Dirk verwezen. Ik heb contact met hem opgenomen en hij wil dolgraag bewijsmateriaal om eindelijk de overheid te kunnen "dwingen" om harde maatregelen tegen upc te nemen. Het gaat dus NIET om klachten over de helpdesk of de slechte verbinding enz., maar UITSLUITEND over vermeend financieel wanbeleid.
 
Dank jullie wel voor de reacties....
Ga dit zeker allemaal doen, per januari alles opgezegd. Tevens om een jaarafrekening gevraagd, zou voor mij geregeld worden (ben benieuwd).
Als dit niet in de tweede week van januari voor elkaar is gooi ik de rechtsbijstandsverzekering maar eens in de ring.

Je word er gewoon gek van! En dat heb je er nog van die koekkenbakkers op het forum zitten die je de huid vol schelden omdat er niets mis is met upc, deel alleen mijn mening maar maar das kennelijk moeilijk om te respecteren.......UPC hallleluja, er is geen betere *grin*
ThnX
 
En dat heb je er nog van die koekkenbakkers
hypocrite.gif
shutup.gif


op het forum zitten die je de huid vol schelden omdat er niets mis is met upc, deel alleen mijn mening maar maar das kennelijk moeilijk om te respecteren.......UPC hallleluja, er is geen betere *grin*
HALLOW!!! Ik respecteer andermans mening wel hoor...
nosmile.gif
Ik zeg alleen maar dat je alleen maar de ontevreden klanten hoort, er zijn ook tevreden klanten...
loveit.gif
 
Blij toe, ben over het algemeen best tevreden hoor. De behaalde snelheden, met de storingen valt het ook wel mee. Voordat ik ging verhuizen ook nooit gezijk met rekeningen e.d.
Dus....
Alleen nu is het ff hopeloos.
 
ice18 zei:
Blij toe, ben over het algemeen best tevreden hoor. De behaalde snelheden, met de storingen valt het ook wel mee. Voordat ik ging verhuizen ook nooit gezijk met rekeningen e.d.
Dus....
Alleen nu is het ff hopeloos.

Ook tevreden snelheden zijn goed (misschien 1 keer storing ) alleen als je gaat verhuizen is het een ramp maand zonder internet gezeten en een gecrashte pc ( monteur deed ff wat met de netwerk instellingen) 5 monteur over de vloer geen van allen wist raad en toen bleek gewoon dat er nog iets gewist moest worden in de chello database (hadden ze beter de 1ste X kunnen zeggen bij de helpdesk)
deal.gif


volgens mij heeft chello wat met verhuizen .....


en ik zit nu met een zooitje netwerk kaarten en kabels.
 
Hmja ... dat met die netwerkinstellingen kan allemaal best kloppen .. maar dan moet je toch echt niet de schuld gaan geven aan die monteurs...De monteur kan er toch niets aan doen dat Windows NIET doet wat hij vraagt... ga bij Microsoft klagen, die hebben die zooi gemaakt waardoor jouw pc niet meer doet wat hij zou moeten doen.

Ik heb het zelf ook al een aantal keer meegemaakt:

Je ziet een pc staan ... met een OS als Win98SE ... opstarten duurt al trager dan "een normale pc" .. je kijk ff naar de status van defragmentatie en scandisk en je ziet dat het al 8638 dagen geleden is dat er zowel een defrag is uitgevoerd als een scandisk..
Vervolgens stel je jezelf de vraag... willik hier wel mee doorgaan .. maar omdat het nou eenmaal je werk is om een klant tevreden te stellen met een werkende internet verbinding ga je gewoon door.

Goed... Netwerkkaart installeren en alle troep uit de netwerkinstellingen van de pc halen (denk aan corrupte tcp/ip's/netbeui/zooi om te delen/etc..) .. hmm .. blauwe schermen ..LEUK ... dan maar ff REBOOT ... goh... Windows blijft hangen .. gek heh ..
Fout op fout volgt er daarna.. wat je ook doet met je netwerkinstellingen er wordt niet gereset.. bestanden worden niet weggehaalt/opnieuw geinstalleerd. Windows is gewoon compleet RIP.

Vervolgens mag de monteur in kwestie de klant zo goed en duidelijk mogelijk uit te leggen wat er aan de hand is en wat de klant zelf moet doen (omdat de monteur geen pc's mag herinstallen van de baas en hij daar ook geen tijd voor heeft cq krijgt).

En wie krijgt dan de schuld van de klant ... juist die monteur in kwestie .. omdat hij de computer "stuk" heeft gemaakt.

Maar *Gelukkig* zijn er ook nog klanten die gewoon in de middag een afspraak hebben staan en 's ochtends hun pc ff formatteren om er zeker van te zijn dat er geen rare dingen gebeuren. Want misschien is het nog niet overal bekend... maar Windows kan rare dingen gaan vertonen als er iemand anders dan jijzelf aan de pc zit te werken.
 
Terug
Bovenaan