• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Help - Internet valt steeds uit.

R

rave62

>:( Ik heb sinds kort een sweex lc000070, alles geeinstaleerd en nu geeft het ip adres van mijn oude router, dit blijft regelmatig terugkomen.
Na mijn netwerk adres opnieuw aangemeld te hebben, bleef ook dit probleem zich voordoen.
Daarna een nieuwe netwerkkaart erin op een pci slot aangemeld bij upc en yep naar 2 dagen weer het zelde probleem. Alle netwerkaarten software matig verwijderd en opnieuw laten installeren.
UPC gebeld heeft een harde reset gisteren uitgevoerd, ik opnieuw mijn netwerk kaart weer aangemeld. En raad eens na een halve dag weer hetzelfde probleem.
Daar tussen door gewoon weer rechtstreeks aangesloten op het surfboard van Motorola en de modem uitgezet en na een minuut weer aangezet, het probleem bleef, een uur uitgezet en verder etc.Een nacht aan laten staan de modem bleef het ip adres van mijn oude router weergeven. dat was een etech iets met nr 5 breedbandrouter. Na vanochtend opnieuw te hebben geprobeerd te resetten en netwerk kaart te installeren bleef hij het ip aders 192.168.100.11 aangeven. terwijl het rechtstreeks op het surfboard modem was aangesloten. Ging weer niet.
LETOP MIJN STOEPTEGEL TELEFOONMODEM UITGEZET, en na een halve minuut weer aangezet en ja hoor toen kreeg ik een nieuw ip en ben ik bezig dit verhaal in te tikken.

Upc zegt dat het niet aan het telefoonmodem ligt , ik twijfel toch.Wie helpt mij ?
 
Het is mij niet geheel duidelijk wat je bedoelt met het steeds terugkerende oude ip adres.

Een router deelt aan de LAN kant ip adressen uit met zijn eigen dhcp server. Dit zijn standaard ip's zoals door de fabrikant van de router voorgeprogrammeerd.
Meestal kun je zelf de ip reeks aanpassen.
Doe je dit laatste en gaat dat steeds fout of krijg je steeds 192.168.100.11

The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range
Bron: Motorola Surfboard 5100e configpage

Dus als jouw computer rechtstreeks is aangesloten op de kabelmodem en je krijgt ip adres 192.168.100.11, dan betekend dit dat er geen verbinding is met internet. Normaal komt dit dan door een loszittende coaxkabel of kapot coax-onderdeel zoals splitter of versterker.

Kijk dus eerst alle coaxkabels voor je kabelmodem na.
Beweeg ze eens en kijk of het internet wegvalt.
Haal de kabels een voor een los (stekkers eruit) en sluit ze weer aan.


Kun je niets vinden, dan vertel hier eens hoe de coaxkabels lopen.
Ik bedoel daarmee bv:
Coax komt binnen in meterkast.
Coaxkabel gaat in telefoniemodem.
Vandaaruit gaat hij naar splitter.
Een coax naar tv, een coax naar modem.

PS blijft de tv wel gewoon werken?
 
Alles werkt wel, maar omdat er zoveel aftakkingen zitten is het beeld op tv niet strak, ook hapert de telefoon wel eens.

Dus Upc maar weeeeeeeeeeeeeer bellen.

Bedankt alvast.
 
8) probleem opgelost UPC is langs geweest en heeft geconstateerd dat er oxydatie op de kabel in de netwerk kast buiten in de wijk zat.
Probleem verholpen, zegt hij en probeer weer wat vertrouwen in UPC te krijgen.
 
>:(Na anderhalve dag weer uitval, toen is mijn stoeptegel en modem vervangen, digitale telefonie en arris modem geeinstaleerd
,Resultaat een week lang al geen storingen, beter tv beeld en geen telefoon storingen meer.
Dank zij een echte UPC monteur.
:D
 
Terug
Bovenaan