help desk horror

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

enders

helpdesk horror.

(HD = helpdesk chello)

HD : Goedeavond met de helpdesk van Chello waarmee kan ik u van dienst zijn.
Ik : Ja goedeavond, mijn mail doet het niet.
HD : Oh, wilt u eens naar www.mail.chello.nl gaan
Ik : meneer ik gebruik outlook en geen web mail
HD : wilt u toch naar mail.chello.nl gaan
Ik : ja
HD : en dan een mailtje versturen
Ik : lukt niet
HD : en wat ziet u dan
Ik : een inlog scherm
HD : kunt u inloggen met een username en password
Ik : nee want ik weet mijn password niet meer.
HD : Dat staat op de brief die u hebt gekregen toen u chello kreeg.
Ik : Die heb ik niet meer want het draait al 2 jaar zonder problemen.
Ik : Dit password stel je 1 keer in in outlook en je hoeft er niet meer na om te kijken.
HD : Woont u op dat en dat adres
Ik : ja
HD : Dan heb ik zojuist een nieuw password naar uw adres gestuurd.
Ik : zucht.. zal ik de foutmelding eens voorlezen.
HD : ja dat is goed.
Ik : Ik krijg de volgende fout melding :
Ik : 551 Mail from your IP address is currently blocked based on RBL listing
HD : Wat is uw ip adres ?
Ik : a.b.c.d
<stilte>
Ik : Meneer wat bent u aan het doen.
HD : ik kijk op spamcop.net of dit adres wordt geblokt.
<ik kijk zelf ook maar nee hoor>
HD : volgens een andere lijst zijn er 500 mailtjes in een uur verstuurd
HD : En toen is uw adres geblokkeerd. U hebt een virus op uw pc.
Ik : meneer dat kan niet want ik draai een virus software en een firewall en ik heb sp2 van windows xp
HD : gebruikt u ook anti spyware
Ik : ja zeker spybot-resident en ad-aware
<stilte>
HD : meneer
Ik : ja
HD : er schijnt een virus te zijn die uw scanner voor de gek houdt.
HD : Uw virus scanner ziet hem niet en toch is hij er.
Ik : lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb alle patches en laatste virus definitie bestanden gedownload.
HD : het is er toch zo en het virus houdt uw virus scanner voor de gek.
HD : U moet uw pc opnieuw formateren. Dan is u probleem opgelost.
Ik : Maar mijn ip adres blijft hetzelfde ?
HD : ja
Ik : En is is dan nog steeds geblokeerd ?
HD : ja maar als u dan de help desk een mailtje stuurt om de blokering op te heffen.
IK : Ik kan toch niet mailen !!!
HD : oh ja als u dan maandag belt naar 0900 dan heffen we de blokkering op.
Ik : meneer .. jullie delen toch die ip adressen uit via dhcp ?
HD : ja
Ik : kan het zijn dat ik van jullie een besmet ip adres heb gekregen ?
HD : nee want wij hebben virus scanners op onze servers
(ik had willen vragen als jullie virus scanners nu eens dat virus niet zien ??)
Ik : kan het zijn dat ik een ip adres van iemand anders heb gekregen die heeft lopen spammen, dat zijn
adres werd gereleased en dat ik dat adres kreeg en dat ik daarom geblokeerd ben ?
HD : Dat kan maar volgens onze meetingen heeft u 500 mailtjes en is toen uw ip adres geblokeerd.
Ik : Hoe kan ik een ander adres krijgen ?
HD : Nou u moet uw computer formateren en dan maandag 0900 bellen en zeggen dat uw ip adres was geabused en
dat ze het vrij moeten geven.
Ik : okay ik denk dat ik dat maar doe (NOT)
click

Mijn ip adres was vroeger 80.57.* en is sinds gisteren 80.56.*
Als ik ipconfig /renew doe blijf ik het zelfde ip adres krijgen

Chello heeft onlangs nieuwe virus scanners geinstalleerd. Misschien met "oude" gebande ip-adressen ?
Ik bel maandag op en zeg dat mijn adres was geabused en dat ik een nieuw ip adres wil of dat ze
de blokering moeten opheffen.

Ik ben zelf een computer expert, 15 jaar ervaring.. weet welke processen er draaien en hoeveel
internet verkeer ik genereer. Computer formateren en back up terug zetten is een eitje.

Welk verhaal is aannemelijker dat van Chello of mijn veronderstelling ?

Ik hoop niet dat in de help desk user guide van chello komt te staan dat als iemand belt met
fout melding 551 dat ze dan zeggen dat ze hun pc moeten formateren.
 
omg!
als het waar is wat je zegt dan vind ik het echt enorme onbeschofte domme eikels :P
 
Ik wil ook wel zo'n telefoon log :P
Waar kan ik dat programmaatje downloaden!
 
Ik heb het nog sterker beleefd ;D Ik belde namens familie omdat ook hun mail niet werkte. Ik had wel gelezen van de RBL maar ik wilde een oplossing forceren.

Toen ik de foutmelding voorlas had de goede man geen flauw benul wat ermee bedoelt werd en liet me alle gegevens opnieuw invullen (tegen mijn zin natuurlijk want ik wist genoeg). Hij zei:"Nu moet het weer werken en anders is uw computer kapot". Yeah, right!!

Gelukkig zijn er ook andere HD medewerkers. Ik had eens iemand aan de telefoon die gewoon toegaf bijna van niks te weten. Ik heb hem toen nog het principe van (Euro)Docsis uitgelegd. Hij was verder zeer welwillend en heeft mijn probleem serieus genomen. (Te lage downloadsnelheid, n.l. rond 200 KiloBytes per seconde). Inmiddels heb ik een EuroDocsis (Thomson) en heb ik rond de klok 300 KB/sec.
Vanavond heb ik voor de eerste keer sinds begin juli mijn modem moeten resetten. Verder 100% verbinding. Ik ga nu wachten op de nieuwe snelheden. De oude had ik al vanaf februari, binnen twee weken na de aankondiging.
 
Het is niet moeilijk om zelf je ip nummer te veranderen .
ga naar de wizard nieuwe hardware ( ik ga uit van xp)
configuratie scherm......hardware...klik op volgende.
kies : ja ik heb de hardware al aangesloten.
klik op volgende en selecteer : een nieuw apparaat toevoegen.
klik volgende
kies  dan : de hardware instaleren die ik handmatig in een lijst selecteer
kies dan netwerk adapters in de lijst die je dan ziet, en klik volgende.
kies daar : fabrikant : microsoft netwerk adapter : loopback adapter en klik op volgende en nogmaals.
vervolgens op voltooien.
Dan ga je naar je netwerk locaties..start...instellingen...netwerk verbindingen.
dubel klik op je bestaande lan verbinding en kies : ondersteuning.
Doe dit ook bij de loopback adapter, en vul de gegevens van je chello netwerk in  bij de loopbackadapter.
dus het ip nummer , het subnetmasker , en de standaard gateway.
klik met rechts op je chello netwerk verbinding en kies : uitschakelen.
klik vervolgens op sluiten bij de eigenschappen van de kaarten. zodat alle vensters gesloten zijn behalve netwerkverbindingen.
je hebt nu de volgende situatie : loopbackadapter  heeft zelfde gegevens van  chello netwerk kaart.
zet nu je chello verbinding weer aan..chello zal zien dat het ip al in gebruik is en je een ander ip uitdelen.
en dat binne de minuut.
je kan nu de lopbackadapter weer uitschakelen.
HANDIG ALS JE ERGENS OP IP WORD GEBANNED !!

(ik hoop dat het te begrijpen is , mn tiep kunste zijn niet zo denderend.)

tadaaa geen helpdesk nodig
 
Muiz,

Je bent geweldig.
Hij doet het.
ik heb nu een ip adres dat begint met 62.194.*
Nooit geweten om die loopback zo te gebruiken
 
Ik : meneer dat kan niet want ik draai een virus software en een firewall en ik heb sp2 van windows xp
HD : gebruikt u ook anti spyware
Ik : ja zeker spybot-resident en ad-aware
<stilte>
HD : meneer
Ik : ja
HD : er schijnt een virus te zijn die uw scanner voor de gek houdt.
HD : Uw virus scanner ziet hem niet en toch is hij er.
Ik : lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb alle patches en laatste virus definitie bestanden gedownload.

Heel goed mogelijk, een Hjackthis log kan uitkomst bieden, software patches en antivirus of spyware software bieden nooit 100% zekerheid, sterker nog er zijn CWS varianten die ook spybot zie ook site van o.a. merijn https://www1.spywareinfo.com/  en al helemaal antivirus niet kan tegen gaan of verwijderen. Je hebt hiervoor appart geschreven tools voor nodig. Dit komt niet enkel voor maar zefls heel vaak voor.
https://www.prikpagina.nl/list.php?num=123

uitspraken zoals ik heb ervaring of 'ik weet haast wel zeker', zijn dan geen houvast. Indien jij dus 15 jaar ervaring hebt zou je dus beter kunnen weten of je had je beveiliging beter kunnen onderbouwen om te overtuigen dan alleen ik heb 'antixx software etc'. Trojanen, wormen, virusen adware spyware hjackers etcetera komen elke dag met wat nieuws, wat zelfs door de doorgewinterde ITr of programmeur niet is bij te houden. 100% secure is niet mogelijk. 

HD : het is er toch zo en het virus houdt uw virus scanner voor de gek.
HD : U moet uw pc opnieuw formateren. Dan is u probleem opgelost.
Dat kan inderdaad voorkomen maar formateren is wel de laatse oplossing die je moet geven. Sterker nog virussen zijn soms resistent tegen formateren.

Ik : Hoe kan ik een ander adres krijgen ?
HD : Nou u moet uw computer formateren en dan maandag 0900 bellen en zeggen dat uw ip adres was geabused en
dat ze het vrij moeten geven.

Lijkt me een vreemde werkwijze en/of uitspraak

Ik ben zelf een computer expert, 15 jaar ervaring.. weet welke processen er draaien en hoeveel
internet verkeer ik genereer. Computer formateren en back up terug zetten is een eitje.
Waarom gaf je niet meteen aan dat het om de melding "551 Mail from your IP address is currently blocked based on RBL listing" ging, dat maakt het wel zo volledig en is het testen van online inloggen en mail ontvangen/verzenden een hele goede parameter om dingen uit te sluiten.
de opmerking "meneer ik gebruik outlook en geen web mail" had moeten zijn dus, meneer dit heb ik reeds getest....

Welk verhaal is aannemelijker dat van Chello of mijn veronderstelling ?
Ik denk dat de feiten niet helemaal zo zijn als je hier stelt maar gelukkig is het probleem opgelost


Ik hoop niet dat in de help desk user guide van chello komt te staan dat als iemand belt met
fout melding 551 dat ze dan zeggen dat ze hun pc moeten formateren.

Anders ik wel.........
 
muiz zei:
HANDIG ALS JE ERGENS OP IP WORD GEBANNED !!

Zoals op gameservers na het cheaten..... ;)

Ik neem aan dat dit niet werkt als je achter een Router/Switch zit ?
 
enders zei:
helpdesk horror.

(HD = helpdesk chello)

HD : Goedeavond met de helpdesk van Chello waarmee kan ik u van dienst zijn.
Ik : Ja goedeavond, mijn mail doet het niet.
HD : Oh, wilt u eens naar www.mail.chello.nl gaan
Ik : meneer ik gebruik outlook en geen web mail
HD : wilt u toch naar mail.chello.nl gaan
Ik : ja
HD : en dan een mailtje versturen
Ik : lukt niet
HD : en wat ziet u dan
Ik : een inlog scherm
HD : kunt u inloggen met een username en password
Ik : nee want ik weet mijn password niet meer.
HD : Dat staat op de brief die u hebt gekregen toen u chello kreeg.
Ik : Die heb ik niet meer want het draait al 2 jaar zonder problemen.
Ik : Dit password stel je 1 keer in in outlook en je hoeft er niet meer na om te kijken.
HD : Woont u op dat en dat adres
Ik : ja
HD : Dan heb ik zojuist een nieuw password naar uw adres gestuurd.
Ik : zucht.. zal ik de foutmelding eens voorlezen.
HD : ja dat is goed.
Ik : Ik krijg de volgende fout melding :
Ik : 551 Mail from your IP address is currently blocked based on RBL listing
HD : Wat is uw ip adres ?
Ik : a.b.c.d
<stilte>
Ik : Meneer wat bent u aan het doen.
HD : ik kijk op spamcop.net of dit adres wordt geblokt.
<ik kijk zelf ook maar nee hoor>
HD : volgens een andere lijst zijn er 500 mailtjes in een uur verstuurd
HD : En toen is uw adres geblokkeerd. U hebt een virus op uw pc.
Ik : meneer dat kan niet want ik draai een virus software en een firewall en ik heb sp2 van windows xp
HD : gebruikt u ook anti spyware
Ik : ja zeker spybot-resident en ad-aware
<stilte>
HD : meneer
Ik : ja
HD : er schijnt een virus te zijn die uw scanner voor de gek houdt.
HD : Uw virus scanner ziet hem niet en toch is hij er.
Ik : lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb alle patches en laatste virus definitie bestanden gedownload.
HD : het is er toch zo en het virus houdt uw virus scanner voor de gek.
HD : U moet uw pc opnieuw formateren. Dan is u probleem opgelost.
Ik : Maar mijn ip adres blijft hetzelfde ?
HD : ja
Ik : En is is dan nog steeds geblokeerd ?
HD : ja maar als u dan de help desk een mailtje stuurt om de blokering op te heffen.
IK : Ik kan toch niet mailen !!!
HD : oh ja als u dan maandag belt naar 0900 dan heffen we de blokkering op.
Ik : meneer .. jullie delen toch die ip adressen uit via dhcp ?
HD : ja
Ik : kan het zijn dat ik van jullie een besmet ip adres heb gekregen ?
HD : nee want wij hebben virus scanners op onze servers
(ik had willen vragen als jullie virus scanners nu eens dat virus niet zien ??)
Ik : kan het zijn dat ik een ip adres van iemand anders heb gekregen die heeft lopen spammen, dat zijn
adres werd gereleased en dat ik dat adres kreeg en dat ik daarom geblokeerd ben ?
HD : Dat kan maar volgens onze meetingen heeft u 500 mailtjes en is toen uw ip adres geblokeerd.
Ik : Hoe kan ik een ander adres krijgen ?
HD : Nou u moet uw computer formateren en dan maandag 0900 bellen en zeggen dat uw ip adres was geabused en
dat ze het vrij moeten geven.
Ik : okay ik denk dat ik dat maar doe (NOT)
click

Mijn ip adres was vroeger 80.57.* en is sinds gisteren 80.56.*
Als ik ipconfig /renew doe blijf ik het zelfde ip adres krijgen

Chello heeft onlangs nieuwe virus scanners geinstalleerd. Misschien met "oude" gebande ip-adressen ?
Ik bel maandag op en zeg dat mijn adres was geabused en dat ik een nieuw ip adres wil of dat ze
de blokering moeten opheffen.

Ik ben zelf een computer expert, 15 jaar ervaring.. weet welke processen er draaien en hoeveel
internet verkeer ik genereer. Computer formateren en back up terug zetten is een eitje.

Welk verhaal is aannemelijker dat van Chello of mijn veronderstelling ?

Ik hoop niet dat in de help desk user guide van chello komt te staan dat als iemand belt met
fout melding 551 dat ze dan zeggen dat ze hun pc moeten formateren.

Iemand met 15 jaar kennis op dat gebied weet wel dat je geblocked bent dan kun je het zelf wel ook wel nagaan lijkt mij https://www.dnsstuff.com/
ip in vullen klaar en je krijgt een opverzicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan