• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Help D-link 855 achter TWG870 kabelmodem/router

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sohbetcibaba
  • Startdatum Startdatum
S

Sohbetcibaba

Hoi
Sinds kort heb ik mijn abo fiber 30 naar fiber60 verhoogd dus ik kreeg een nieuwe kabelmodem TWG870
ik had een perfect werkende netwerk met mijn D-link 855 ook internet . en nu kan ik niet via mijn D-link meer internet op wie kan mij helpen
Alvast thnx
 
Sohbetcibaba zei:
Hoi
Sinds kort heb ik mijn abo fiber 30 naar fiber60 verhoogd dus ik kreeg een nieuwe kabelmodem TWG870
ik had een perfect werkende netwerk met mijn D-link 855 ook internet . en nu kan ik niet via mijn D-link meer internet op wie kan mij helpen
Alvast thnx

Welkom op dit forum. ;)

Lees dit eerst eens even door:

https://ziggoforum.nl/topics/37798/

Mocht je daarna nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Thomson is een modem/router, als je je Dlink als router wil gebruiken zou je 2 routers achter elkaar krijgen en dus een dubbele NAT. Dat maakt het niet sneller en zeker super onhandig als je bijvoorbeeld een eigen ftp server wil gebruiken.

Ik adviseer:
[list type=decimal]
[*]De Thomson als router te gebruiken met eventueel een extra wifi accesspoint waar nodig ivm slecht ontvangst.

[*]Een nomaal modem in bridge aanvagen bij UPC, de Thomson terugsturen, en er je eigen router achter zetten. Nu heb je geen NAT achter NAT meer en kun je je eigen router instellen zoals je wilt.
[/list]
Succes.
 
NAT op de 2 de router zet je natuurlijk gewoon uit en je zet het IP van de 2de router in het DMZ van de eerste.
 
@Sun0000

Dat is waar, maar het blijft een heel gedoe met settings.

En wat als die DMZ van de 1e routers nu eens NIET geheel transparant is? Aangezien de 1e de Thomson is en die geen beste reputatie heeft gok ik daar niet op.
 
t-force zei:
@Sun0000

Dat is waar, maar het blijft een heel gedoe met settings.

En wat als die DMZ van de 1e routers nu eens NIET geheel transparant is? Aangezien de 1e de Thomson is en die geen beste reputatie heeft gok ik daar niet op.

Er zijn al een flink aantal mensen die zo probleemloos werken, dus dat lijkt wel mee te vallen.
 
gelukkig dat evelen zeer tevreden zijn over deze oplossing.

Maar voor mij geen meegeleverde Thomson icm met mijn eigen router. Voor mij geld het sowieso niet aangezien ik een zakelijke UPC 120/10 met 5 IP's heb. Het meegeleverde 3925 modem staat dan standaard bridged, of routed zonder NAT eengezien het modem zelf ook een IP uit de range van 8 krijgt.
 
t-force zei:
gelukkig dat evelen zeer tevreden zijn over deze oplossing.

Maar voor mij geen meegeleverde Thomson icm met mijn eigen router. Voor mij geld het sowieso niet aangezien ik een zakelijke UPC 120/10 met 5 IP's heb. Het meegeleverde 3925 modem staat dan standaard bridged, of routed zonder NAT eengezien het modem zelf ook een IP uit de range van 8 krijgt.

Ik ben zelf ook een zeer tevreden gebruiker van een Cisco modem. Er gaat niks boven een eigen routerkeuze zonder compromissen.
 
t-force zei:
gelukkig dat evelen zeer tevreden zijn over deze oplossing.

Maar voor mij geen meegeleverde Thomson icm met mijn eigen router. Voor mij geld het sowieso niet aangezien ik een zakelijke UPC 120/10 met 5 IP's heb. Het meegeleverde 3925 modem staat dan standaard bridged, of routed zonder NAT eengezien het modem zelf ook een IP uit de range van 8 krijgt.
Het modem staat bridged of routed? Leg eens uit.
Hoe kan je een EPC3925 krijgen als UPC bij 5 IP adressen geen wireless modem/router levert?
 
Bij de geleverde EPC3925 staan wireless, de firewall en NAT feitelijk uit, de 3925 staat als routed modem ingesteld denk ik.

Bij UPC zeggen ze dat het modem bridged staat, maar bridged wil feitelijk zeggen dat het modem geheel IP transparant is. Het modem heeft echter zelf een eigen IP en dat is je default gateway voor de je toegewezen IP's
De 3925 heeft firewall niet aanstaan en zeker niet NAT, daardoor is de wireless die erin zit niet bruikbaar en als het goed is gedisabled. Aangezien ik het password van mijn 3925 niet weet kan ik dat laatste niet controleren.

In mijn situatie:
- x.x.x.168 netwerk ip (niet bruikbaar)
- x.x.x.169 modem/router
- x.x.x.170 1e vrije te gebruiken IP
- x.x.x.171 2e vrije te gebruiken IP
- x.x.x.172 3e vrije te gebruiken IP
- x.x.x.173 4e vrije te gebruiken IP
- x.x.x.175 5e vrije te gebruiken IP (in dit aangesloten geval mijn router)
- x.x.x.176 broadcast (niet bruikbaar)
 
Terug
Bovenaan