W
WouterSchong
Goeiedag allemaal,
Ik heb een beetje op het forum rondgelezen en zie nergens echt het antwoord op mijn vraag. Ik blijf met hetzelfde probleem zitten, en de UPC helpdesk was al niet van teveel waarde. De situatie is als volgt:
Ik heb een UPC abonnement met 25mbit internet. hier heb ik een Cisco EPC3212 modem bij gekregen met maar 1 poort. Nu is dit een studentenhuis en wou ik hier een router achter hangen met draadloos internet en de mogelijkheid om meerdere computers erop aan te sluiten. Dus ik heb via marktplaats een Zyxel router gekocht. De zyxel p-2602hw. Volgens mij, om volledig te antwoorden, de p-2602hw-d1a.
Nu werkt mijn internet goed, als ik mijn computer direct aan mijn modem knoop. Zodra ik mijn router ertussen hang, en alles reset. Werkt mijn gewone PC prima. Maar het draadloze netwerk weigert.
Nu dacht ik alles goed in te gaan stellen en heb ik in mijn router de DHCP uitgezet en de 'bridging' mode aangezet, zodat hij de DHCP server van mijn modem pakt. ook dit mag niet baten, en op dit punt heeft mijn PC ook geen internet meer.
Nu ging ik even kijken hoe het nou zat, en kon ik ook al niet meer de admin panel van mijn router in. Na een reset, deed alles het weer op mijn PC en keek ik nogmaals bij ipconfig hoe het nou zat, en toen bleek mijn standaardgateway een raar ip adres te zijn. 62.163.xxx.x. Geen 192.168.1.1, zoals dat zou horen.
nu is mijn vraag eigenlijk heel concreet; wat moeten de instellingen zijn van de router, zodat mijn internet het gaat doen op alle computers, en ook het draadloze internet gaat werken? heb alles geprobeerd van bridging tot routing, en met dhcp aan en uit. Ik snap het even niet meer, doe ik iets fout?
Ik hoop vna harte dat jullie bereid zijn mij te helpen hiermee,
Met vriendelijke groet,
Wouter
Ik heb een beetje op het forum rondgelezen en zie nergens echt het antwoord op mijn vraag. Ik blijf met hetzelfde probleem zitten, en de UPC helpdesk was al niet van teveel waarde. De situatie is als volgt:
Ik heb een UPC abonnement met 25mbit internet. hier heb ik een Cisco EPC3212 modem bij gekregen met maar 1 poort. Nu is dit een studentenhuis en wou ik hier een router achter hangen met draadloos internet en de mogelijkheid om meerdere computers erop aan te sluiten. Dus ik heb via marktplaats een Zyxel router gekocht. De zyxel p-2602hw. Volgens mij, om volledig te antwoorden, de p-2602hw-d1a.
Nu werkt mijn internet goed, als ik mijn computer direct aan mijn modem knoop. Zodra ik mijn router ertussen hang, en alles reset. Werkt mijn gewone PC prima. Maar het draadloze netwerk weigert.
Nu dacht ik alles goed in te gaan stellen en heb ik in mijn router de DHCP uitgezet en de 'bridging' mode aangezet, zodat hij de DHCP server van mijn modem pakt. ook dit mag niet baten, en op dit punt heeft mijn PC ook geen internet meer.
Nu ging ik even kijken hoe het nou zat, en kon ik ook al niet meer de admin panel van mijn router in. Na een reset, deed alles het weer op mijn PC en keek ik nogmaals bij ipconfig hoe het nou zat, en toen bleek mijn standaardgateway een raar ip adres te zijn. 62.163.xxx.x. Geen 192.168.1.1, zoals dat zou horen.
nu is mijn vraag eigenlijk heel concreet; wat moeten de instellingen zijn van de router, zodat mijn internet het gaat doen op alle computers, en ook het draadloze internet gaat werken? heb alles geprobeerd van bridging tot routing, en met dhcp aan en uit. Ik snap het even niet meer, doe ik iets fout?
Ik hoop vna harte dat jullie bereid zijn mij te helpen hiermee,
Met vriendelijke groet,
Wouter
