• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hele nacht Signaal Storing geweest tot 07:30

  • Onderwerp starter Onderwerp starter 47
  • Startdatum Startdatum
4

47

Aangezien het idee heb dat niemand uit mijn regio het meld hier moet ik het maar doen, dit is de derde nacht dat er signaal storing cq uitval is zonder dat er iets bekend is of word gemaakt, dat niemand het meld vind eigenlijk nog erger dan de storing zelf :(

7326KC
 
Ik heb er een paar nachten geleden ook last van gehad.
Het begon om 01:37 een paar uur later was het weer verholpen.
Ik heb er in het verleden ook last van gehad, volgens de helpdesk medewerker had ik 'poreuze' kabels en moest ik alle kabels vervangen. Dat heb ik uiteraard niet gedaan, een paar weken later was er niets meer aan de hand.
Poreuze kabels! ROFL
 
Voor het geval het iemand het nog niet weet:
De 1e lijn roept meestal maar wat; het kan overal aan liggen (kabels, router, pc) behalve aan UPC.
Protocol is maatgevend dus eerst rechtstreeks op modem aansluiten >> in veilige modus opstarten
En dan is de reactie 9,9 van de 10 keer: uw modemwaardes zijn normaal

Krijg je het gevoel dat UPC je niet helpt met je probleem vul dan even het klachtenformulier op Coax.nl in (gratis)
 
Art zei:
Ik heb er een paar nachten geleden ook last van gehad.
Het begon om 01:37 een paar uur later was het weer verholpen.
Ik heb er in het verleden ook last van gehad, volgens de helpdesk medewerker had ik 'poreuze' kabels en moest ik alle kabels vervangen. Dat heb ik uiteraard niet gedaan, een paar weken later was er niets meer aan de hand.
Poreuze kabels! ROFL


hahahah laat je nou niks wijsmaken door die helpdesk medewerkers.

iedere dag hebben ze een andere kreet om de schuld in de schoenen van de klanten te schuiven.
 
Hier ligt het internet er nu ook uit om 1:30 (3-12-2012). Zit nu ff op 3g van mn telefoon :p
 
Art zei:
Ik heb er een paar nachten geleden ook last van gehad.
Het begon om 01:37 een paar uur later was het weer verholpen.
Ik heb er in het verleden ook last van gehad, volgens de helpdesk medewerker had ik 'poreuze' kabels en moest ik alle kabels vervangen. Dat heb ik uiteraard niet gedaan, een paar weken later was er niets meer aan de hand.
Poreuze kabels! ROFL
Hah idd ja, als ik met mn monstercables naar die fabriek ga en zeg van deze kwaliteits monster cables zijn poreus terwijl ze praktisch van goud enz zijn dan hangen ze me op in een hoge boom denk ik :laugh:
 
Monster kabels moet je niet hebben, in ieder geval niet voor vervanging van je coax-kabels. Ook Scart was niet altijd een succes.

Gewoon coax van Hirschmann (koka799) of Belden (h.125) voldoet prima voor een prijs die nog onder de euro per meter kan liggen. Alleen nog ff zelf goede connectoren d'r op zetten en je bent klaar.. Poreuze kabels zouden kunnen bestaan (maar dan zijn ze half aan 't vergaan en dus minimaal 50 jaar oud).

Als je overdag geen problemen hebt, maar alleen 's nachts, dan zou je een rondje in je buurt kunnen overwegen om misschien een monteur aan te treffen die toevallig aan 't werk is. Soms zit er storing op een plek die niet direct merkbaar is, maar wel wordt opgemerkt en om te voorkomen dat het erger wordt is hiervoor nachtelijk onderhoud. Tenminste, dat heb ik hier wel meegemaakt. Signaal er tussen 1 en 2 af, de volgende ochtend weer terug. De tijden doen me denken aan een 'Maintenance Window' ofwel het tijdvak waarin onderhoud wordt gepleegd.

Als je overdag nergens last van hebt, maar 's nachts het complete signaal in een klap wegvalt, dan heeft dat niets te maken met je kabeltjes, dat weet ik wel zeker :)
 
Terug
Bovenaan