R
rob211
Hallo allemaal,
Het viel me op na de laatste update van Ziggo aan het modem dat er constant netwerk activiteit was (op de switch etc alles wat achter het modem hangt) na een tcpdump gedaan te hebben zie je om de seconde een ARP Request voorbij komen. Dit was eerst niet, althans niet zoveel als nu iig.
Weten jullie misschien of dit uit te zetten/dicht zetten is in het modem zodat er niet zoveel netwerk verkeer is op me lan? Heb al zitten kijken maar kon er geen optie voor vinden. Al met ziggo gebeld, maar die wisten het ook niet hoe en wat.
Hier een paar regels van de dump, dit gaat om de seconde verder:
14:06:28.771681 ARP, Request who-has 83.86.63.141 tell 83.86.62.1, length 46
14:06:28.965917 ARP, Request who-has 83.80.188.23 tell 83.80.188.1, length 46
14:06:28.984564 ARP, Request who-has 83.80.184.35 tell 83.80.184.1, length 46
Me modem is: Ubee EVW3200 WIFI
Alvast bedankt!
Het viel me op na de laatste update van Ziggo aan het modem dat er constant netwerk activiteit was (op de switch etc alles wat achter het modem hangt) na een tcpdump gedaan te hebben zie je om de seconde een ARP Request voorbij komen. Dit was eerst niet, althans niet zoveel als nu iig.
Weten jullie misschien of dit uit te zetten/dicht zetten is in het modem zodat er niet zoveel netwerk verkeer is op me lan? Heb al zitten kijken maar kon er geen optie voor vinden. Al met ziggo gebeld, maar die wisten het ook niet hoe en wat.
Hier een paar regels van de dump, dit gaat om de seconde verder:
14:06:28.771681 ARP, Request who-has 83.86.63.141 tell 83.86.62.1, length 46
14:06:28.965917 ARP, Request who-has 83.80.188.23 tell 83.80.188.1, length 46
14:06:28.984564 ARP, Request who-has 83.80.184.35 tell 83.80.184.1, length 46
Me modem is: Ubee EVW3200 WIFI
Alvast bedankt!