• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Heel veel ARP Request na een update van de modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rob211
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rob211

Hallo allemaal,

Het viel me op na de laatste update van Ziggo aan het modem dat er constant netwerk activiteit was (op de switch etc alles wat achter het modem hangt) na een tcpdump gedaan te hebben zie je om de seconde een ARP Request voorbij komen. Dit was eerst niet, althans niet zoveel als nu iig.
Weten jullie misschien of dit uit te zetten/dicht zetten is in het modem zodat er niet zoveel netwerk verkeer is op me lan? Heb al zitten kijken maar kon er geen optie voor vinden. Al met ziggo gebeld, maar die wisten het ook niet hoe en wat.
Hier een paar regels van de dump, dit gaat om de seconde verder:

14:06:28.771681 ARP, Request who-has 83.86.63.141 tell 83.86.62.1, length 46
14:06:28.965917 ARP, Request who-has 83.80.188.23 tell 83.80.188.1, length 46
14:06:28.984564 ARP, Request who-has 83.80.184.35 tell 83.80.184.1, length 46


Me modem is: Ubee EVW3200 WIFI

Alvast bedankt!
 
Dat zijn publieke IP adressen die aan Ziggo toebehoren. Ik zou zeggen dat je die niet eens op je interne netwerk moet kunnen zien.
 
Hier een paar regels van de dump, dit gaat om de seconde verder:

14:06:28.771681 ARP, Request who-has 83.86.63.141 tell 83.86.62.1, length 46
14:06:28.965917 ARP, Request who-has 83.80.188.23 tell 83.80.188.1, length 46
14:06:28.984564 ARP, Request who-has 83.80.184.35 tell 83.80.184.1, length 46


Me modem is: Ubee EVW3200 WIFI


Heb je je modem in Bridge mode laten zetten ?

Want dit is normaal verkeer wat je op je modem (op het LAN) hoort te zien als er geen routerfunctie in zou zitten. Als je modem in bridge staat is het dus normaal op de LAN poort, maar daarop zou je niet je Switch moeten aansluiten.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan