• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Heel vaak internetpagina's niet bereikbaar en dan weer wel - TWG870UG

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rwring123
  • Startdatum Startdatum
R

rwring123

Heb hier 1 PC wired verbonden zitten met Thomson modem (welke reeds is omgewisseld voor een nieuw exemplaar, had de U nu de UG). Echter zie ik hier hetzelfde probleem met meerdere browsers (IE/mozilla/Chrome). Heb reeds al een nieuwe kabel getrokken en hetzelfde resultaat.
Verbinding kan heel snel zijn en heel traag en heel vaak (op een avond 5x) dat hij een internet site niet kan vinden en een time out error geeft, nog een keer invoeren of nog een keer en dan vindt hij hem in 1x wel.
Waar kan dit nu aan liggen, instellingen in het modem?. Hoe kom ik hier vanaf, dit is erg tijdrovend en zeer irritant. Ik maak gebruik van windows XP en zie dit ook als ik met mijn draadloze laptop verbinding maak.
Naar windows 7, Cisco modem ........help!!
 
Probeer eens een 2tal andere DNS Servers in te stellen zoals bijvoorbeeld 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ik hoor van mijn klanten de laatste tijd steeds vaker dat sites niet laden omdat het domeinnaam niet kan worden gevonden vaak duidt dit op een dns-server probleem. Nadat ze het ip-adres van de DNS Servers veranderd hebben, heb ik geen klachten meer vernomen.

Wat snelheden betreft. Ja, dat kan overal aan liggen...
 
Dien ik deze DNS adressen in te vullen in de ethernetinstellingen van mijn ethernetkaart (LAN)
of dien ik deze ergens in de thomson modem te plaatsen, zo ja waar dan precies?

Op dit moment heb ik ze ingevuld in de TCP/IP instellingen van mijn kaart, maar merk niet zoveel verschil

BVD
 
gelukkig, ik dacht dat ik alleen de sigaar was 8) :brullen: Dus er zijn meer gebruikers die problemen hebben met wisselde verbindingen met het internet.
Bij vast bekabeling in een LaN omgeving heb ik geen last (Win 7) Maar draadloos met laptop zowel Win 7 als Vista wil het maar niet constant blijven. Eplorer die spontaal zelf op off-line gaat staan... geen verbinding met netwerk kan maken, kan net werk niet vinden. TCP 4 ineens niet meer op automatisch maar handmatig (TCP 6 staat wel op auto)
Ik heb een Belkin router met de laate firmware Kortom dit allemaal nadat ik weer een grote netwerkstoring had bij UPC of samenloop van omstadigheden? :'( Kortom, moet ik nu gewoon mijn router van 3 jaar oud maar vervangen??? :-X
 
Terug
Bovenaan