• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Heel hinderlijk gezoem van de box

Berichten
576
Sinds enig tijd maakt de box een zoemend hinderlijk geluid dat je door de hele kamer hoort, echt irritant.
Als ik met m'n hand op de bovenkant van de mediabox druk dan houdt het op. Ik moet dus ergens een klein maar zwaar gewichtje zien te vinden want als je je eenmaal irriteert aan dit geluid is het niet prettig tv kijken meer.
 
Probleem heb ik ook met mijn box. Tenminste de hele box resoneert. Heb stukjes tochtstrip onder de pootjes geplakt en daarmee is het trillen over. Mijn hele tv-meubel ging resoneren en dat ging over in de vloer... Niet lekker tv kijken nee.
Volgens de helpdesk was dit eventueel op te lossen door de harddisk te formatteren... Juist ja...
 
Je klacht klinkt als een resonantie-probleem. Leg zacht materiaal (rubber/kunstof) onder de voetjes en kontroleer of de schroeven goed vastzitten van het cover.
ALS je er iets ' zwaars' bovenop legt, let er dan op dat de ventilatiegaten/-sleuven niet bedekt worden.

Ko
 
ManiacsHouse zei:
Volgens de helpdesk was dit eventueel op te lossen door de harddisk te formatteren... Juist ja...

Wat een ongelooflijke ......., die medewerker die dat gezegd heeft... :brullen:
 
Of inderdaad wat zwaars op zetten (Of als je een beetje technisch bent op eigen risico openmaken en kijken wat er trilt en dat vastzetten/fixen. Dat zal zeer zeker niet mogen van ze, maar je mag zoveel niet) Met mijn cisco doos had ik hetzelfde 2,5 inch hdd'tje zat niet lekker en rommelde heen en weer, met kleine rubberen stripjes ertussen was dat verholpen
 
Hier ook; harddisk 'zingt'. Echt zijn hoog mechanisch geluid dat een beetje zweeft in toonhoogte. Ik overweeg ook om de disk in zo'n speciale geluid dempende rubber ophanging te monteren.
 
Heel herkenbaar.
Ik heb er zacht rubberen voetjes ondergelegd.
En 2 marmeren boekensteunen die er nu al jaren opliggen.
 
Heb het hier ook met de nieuwste box... resoneren als een idioot... wat wordt er toch een kwaliteit geleverd tegenwoordig he? :9
 
Terug
Bovenaan