• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Heeft monteur het wel goed gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
78
Monteur is geweest en alles werkt. Geen klachten dus.

Maar toen hij weg was zag ik dat iets uit het installatiepakket was achtergebleven. Namelijk het linkerding in het plaatje dat je ziet in module 1, bij Stap 3b onder punt 3 aldaar. Dat cirkelvormige ding is dus rechtstreeks bij mij de muur in gegaan zonder dat linkerding ervoor. kan dit problemen geven? Is dit normaal? Ook hangt de wandcontactdoos ietsje scheef nu. Kan dit de oorzaak zijn? De bovenkant van de doos loopt namelijk ietsje schuin af. Hij zit wel vast tegen de muur.

Ook was mijn coax kabel niet groen en dat vond de monteur vreemd. Kan dit te maken hebben met dat ik in een apartementencomplex woon en dat hij alleen groen is daar waar hij het complex binnenkomt, maar dat elk appartement zelf een witte coax kabel heeft?
 
Nog iets: ik mis een handleiding bij het modem. Ik zou bijv,. graag willen weten wat lampje DS is, en wat lampje US is enz. Het power lampje spreekt voor zich uiteraard, maar die andere? Hoort hier ook geen handleiding bij te zitten? Bij de router heb ik die wel.
 
Nog iets: ik mis een handleiding bij het modem. Ik zou bijv,. graag willen weten wat lampje DS is, en wat lampje US is enz. Het power lampje spreekt voor zich uiteraard, maar die andere? Hoort hier ook geen handleiding bij te zitten? Bij de router heb ik die wel.

Downstream (modem kan ontvangen)
Upstream (modem kan versturen)
Online (modem is ... je raadt het al)
Send/Recieve (modem verzendt bitjes en bytejes)
Telephone (indien van toepassing)
 
Bedankt. Is die modem handleiding er overigens wel? Of is de monteur hem vergeten? Is er een modem config pagina zoals een router dat ook heeft? Als zo, hoe kom je op die modem config pagina?
 
Bedankt. Is die modem handleiding er overigens wel? Of is de monteur hem vergeten? Is er een modem config pagina zoals een router dat ook heeft? Als zo, hoe kom je op die modem config pagina?

Geen idee over die handleiding. Je kan wel in je modem kijken naar diverse zaken: http://192.168.100.1/

Inloggen met admin/motorola.
 
Wederom bedankt. Ik zie bij current time/date op modem config pagina dat die klok een uur achter loopt.
 
Wederom bedankt. Ik zie bij current time/date op modem config pagina dat die klok een uur achter loopt.

Kan zijn, misschien vanwege de zomertijd... maar dat maakt verder niks uit voor je verbinding. Enige wat echt relevant is, kan je onder signal en logs vinden.

Wat zijn je signaalwaardes?

Upstream ergens tussen -5dB en 5dB is ok. Downstream (geloof ik) tussen 45dB en 55dB.
 
Ik heb bij signal to noise 40 dB
bij downstream power level: 0 dBmV
upstream power level 47 dBmV.

Is dit slecht? goed? of normaal?
 
Gelukkig :-)
Ik heb Ziggo Internet inmiddels een paar uur en het werkt naar behoren. Ben benieuwt wat de downtime frequentie gaat worden. Ik kom van xs4all en dan had je gemiddeld per jaar een uur of twee uur geen Internet in een HEEL jaar...kijken of Ziggo dit ook kan halen. Mijn modem dat ik kreeg is wel nog niet docsis 3 compliant. Ik zal dus zeer binnenkort weer een nieuw modem krijgen neem ik aan. (Ik heb het Alles-in-1 Extra).

Ik zit alleen nog over dit in:
Toen de monteur was zag ik dat iets uit het installatiepakket was achtergebleven. Namelijk het linkerding in het plaatje dat je ziet in module 1, bij Stap 3b onder punt 3 aldaar. Dat cirkelvormige ding is dus rechtstreeks bij mij de muur in gegaan zonder dat linkerding ervoor. kan dit problemen geven? Is dit normaal?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan