• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Heeft iemand ervaring met Windows 7.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Joop
  • Startdatum Startdatum
Berichten
919
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heeft iemand ervaring met Windows 7. Die wil ik installeren, opgehaald bij Microsoft, op een computer waar XP opstaat. Maakt hij daar een zelf een dual boot van of moet het op een lege computer.

Groet Joop
 
Je kunt er een dual boot van maken.
Ga hier is kijken https://tinypaste.com/9a6a0
hier is ook nederlands taalpakket beschikbaar
 
Alleen zo jammer, dat het een trial versie is, die na een bepaalde datum om de twee uur je PC gaat uitschakelen ;)
 
Die RC versie (geen trial) werkt tot juli 2010, dat is toch netjes een vol jaar.
Wil je dat niet dan wacht je tot 22 oktober, legt een hoop geld neer en koopt een originele versie.
 
Johnny54 zei:
Die RC versie (geen trial) werkt tot juli 2010, dat is toch netjes een vol jaar.
Wil je dat niet dan wacht je tot 22 oktober, legt een hoop geld neer en koopt een originele versie.

Ik houd het wel bij een 'echt' OS -> Linux (Debian) ;)

Als je het niet erg vindt overigens ::)
 
Phr3ak zei:
Ik houd het wel bij een 'echt' OS -> Linux (Debian) ;)

Als je het niet erg vindt overigens ::)

Als iemand nu om een ervaring met Windows7 vraagt begin je toch niet over iets anders?

Windows7 draait hier op 2 machines.
Geen problemen ondervonden.
Met Vista waren 3 monitoren niet werkend te krijgen, W7 erop gezet en meteen beeld op de drie schermen.
Lijkt zeker sneller dan Vista maar of dat echt zo is weet ik niet.
 
Robert Koopman zei:
Als iemand nu om een ervaring met Windows7 vraagt begin je toch niet over iets anders?

Windows7 draait hier op 2 machines.
Geen problemen ondervonden.
Met Vista waren 3 monitoren niet werkend te krijgen, W7 erop gezet en meteen beeld op de drie schermen.
Lijkt zeker sneller dan Vista maar of dat echt zo is weet ik niet.
Windows 7 is gebaseerd op de windows xp professional kernel dus jah als dat af is gemaakt voor W7 dan jah zal het sneller zijn dan vista of xp home, moet wel zeggen dat je met een linux OS wel goedkoper uit bent want die is gratis in 99% van de gevallen, en er zitten ook een heleboel zogeheten gebruiksvriendelijke linux versies bij zoals Mandriva linux, ikzelf ben tester van Stux linux, die de eerst volgende versie een heleboel nieuwe gebruiksvriendelijke dingen krijgt, zeker de moeite waard! ;)
 
Robert Koopman zei:
Als iemand nu om een ervaring met Windows7 vraagt begin je toch niet over iets anders?

Windows7 draait hier op 2 machines.
Geen problemen ondervonden.
Met Vista waren 3 monitoren niet werkend te krijgen, W7 erop gezet en meteen beeld op de drie schermen.
Lijkt zeker sneller dan Vista maar of dat echt zo is weet ik niet.

Ik reageer erop, dat mensen het schijnbaar nog steeds pikken om als test konijn te dienen voor dat grote bedrijf uit Redmond ;)

En tegen de tijd, dat die nieuwe versie: "windows 7" fatsoenlijk schijnt te werken, moet je als nog de beurs trekken en een paar honderd euro over de toonbank mikken om een 'legale' versie te verkrijgen (volgens jou is het niet moreel verantwoord om iets te downloaden!) ;)

En 3 monitoren, wat is daar nou weer de lol aan ? :o
 
Op mijn laptop voelt Windows7 ook sneller aan dan Vista. Ben tot zover erg tevreden, was wel een schone installatie en geen dual-boot.

Enige minpunt, waarschijnlijk in combinatie met mijn videokaart drivers: de hibernate functie werkt niet goed. Na het weer tot leven wekken duurt het nog 1,5 minuut en dan is het een volledige vastloper/blauw scherm.
 
Phr3ak zei:
En 3 monitoren, wat is daar nou weer de lol aan ? :o

Soms is dat handig, en onder Vista wilde het gewoon niet werken.
Tijdens het installeren van W7 werkte het meteen al zonder ook maar iets te doen met video-drivers.
 
Terug
Bovenaan