• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Heb ik wat gemist?

Berichten
2.306
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik meet al de hele dag downloadsnelheden die niet bij mijn abonnement passen. Zo'n rond de 40 en ik heb een 25 abonnement. Wat kan hier nou de verklaring van zijn?
1440486408.png

P.s. Niet dat ik her vervelend vind maar ik ben wel nieuwsgierig.
 
Er bestaat helemaal geen abo van 40 Mbps, dus van een verkeerde config file lijkt geen sprake. Heb je de modem al een keer herstart?
 
jtech zei:
Er bestaat helemaal geen abo van 40 Mbps, dus van een verkeerde config file lijkt geen sprake. Heb je de modem al een keer herstart?
Nee, maar dit is niet in mijn nadeel, natuurlijk. Ik snap er alleen niets van.
 
Robkro zei:
Nee, maar dit is niet in mijn nadeel, natuurlijk. Ik snap er alleen niets van.

Vraag is natuurlijk of de snelheid juist wordt weergegeven. Sommige AV programma's willen de metingsresultaten nogal eens verstieren. Het zou dus aan een update van je AV progje kunnen liggen. Wat gebruik je als AV?

Download ook eens even een file van 1000 MB van onderstaande server:

https://ftp.tiscali.nl/pub/test/
 
zo rond de 5,0 MB/sec.
Ik gebruik AVG. Maar tot gisterenavond was alles normaal.
 
@Robkro,

Je modem krijgt van ons nog steeds 25 Mbit door. Wat haal je voor snelheid als je een bestand download?

Vermoedelijk toch iets met een virusscanner.
 
Jordy-UPC zei:
@Robkro,

Je modem krijgt van ons nog steeds 25 Mbit door. Wat haal je voor snelheid als je een bestand download?

Vermoedelijk toch iets met een virusscanner.
Ga ff testen, Jordy.
 
Robkro zei:
Tja, aan de hoge kant dus goed maar wel normaal. Zal wel dus aan de av liggen?
Heb je al in veiligmodus getest?
Dan start je AVG niet op namelijk.
 
Terug
Bovenaan