• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Heb 200/20 Mbit/s abonnement, maar upload is te laag.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DaMenaCe
  • Startdatum Startdatum
D

DaMenaCe

Hier ook sinds gisteren een Extreme power pakket met 200/20mb verbinding. Alleen de upload komt nergens hoger dan 10Mbps op elke testsite (ook die van UPC). Uiteraard via een bekabelde 1Gbit verbinding.

Voorheen had ik 100/100Mbit glasvezel en haalde ik altijd wel een down en upload van 93Mbps+. Het is verder geen ramp, maar waar kan dit aan liggen?
 
Ja, ik haal wel de volle 200Mbps (196Mbps ofzo :))
 
Mijn vraag is waarom ik de 20mbps upload niet haal terwijl ik de 200mbps wel haal.. Zie :

Last Result:
Download Speed: 200284 kbps (25035.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 11976 kbps (1497 KB/sec transfer rate)
Latency: 14 ms
Jitter: 0 ms
vrijdag 9 augustus 2013 22:38:30

Met de KPN 100/100 glasvezel (die ik nog steeds even heb totdat mijn telnummer wordt geporteerd) haal ik wel de volle 100Mbit upload. Ik vermoed dan dat het niet aan mijn router of computer ligt..
Iemand een idee?
 
log even in op de modem (meestal 192.168.100.1) en kijk even bij de downstream waardes en kanalen.

misschien staat ie op maar 1 of 2 kanalen en zijn er in jou regio meer nodig of zijn simpelweg de waardes niet goed.
ik had na overzetten vorige maand hetzelfde.
 
Ik heb deze waardes. Is dit ok?

Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 4 Vergrendeld 44000000 16QAM 5120000 ATDMA 47.5
2 1 Vergrendeld 23300000 16QAM 5120000 ATDMA 45.0
3 2 Vergrendeld 30200000 16QAM 5120000 ATDMA 46.0
4 3 Vergrendeld 37100000 16QAM 5120000 ATDMA 46.0
 
bij mij weten is er niks mis met die waardes. misschien toch even contact opnemen met upc misschien moet er in de wijk kast wat veranderen om de volledige upload te halen.
 
hutjeflut zei:
bij mij weten is er niks mis met die waardes.

Heb je helemaal gelijk in... niets mis mee. Althans, daar zou het niet aan mogen liggen.
UPC eens bellen of het bij hun wel goed staat? Is natuurlijk frappant dat je overal max 10Mb/s upload hebt.
 
Voor jouw upload speed heb je een 64qam upstream kanaal nodig, maar die lijkt er niet te zijn.
Je wordt gecapped omdat je anders de upstream capaciteit voor de hele straat in beslag neemt.

Heb je het modem wel eens direct op het AOP aangesloten?
 
Martin E-EDID zei:
Voor jouw upload speed heb je een 64qam upstream kanaal nodig, maar die lijkt er niet te zijn.
Je wordt gecapped omdat je anders de upstream capaciteit voor de hele straat in beslag neemt.

Dat is niet waar.

Ook ik heb 4x 16Qam en haal gewoon me upload

Reken maar eens uit 4x 16Qam. juist ja, dan kom je uit op 64
 
Terug
Bovenaan