• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDTV via DVD-recorder?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
65
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo forumleden,

Kan iemand mij vertellen of er een dvd-recorder is waarmee ik ook HDTV kan ontvangen? Of moet ik, als ik HDTV wil, en een ontvanger hebben, en een recorder? Het wordt mij niet duidelijk :?

Dank voor de reacties
Groet,
Marco.
 
Hallo forumleden,

Kan iemand mij vertellen of er een dvd-recorder is waarmee ik ook HDTV kan ontvangen? Of moet ik, als ik HDTV wil, en een ontvanger hebben, en een recorder? Het wordt mij niet duidelijk :?

Een (goedgekeurde) HD PVR bestaat nog niet, die komen in de loop van dit jaar beschikbaar. Je zult dus (nog) een losse HD ontvanger moeten gebruiken als je nu al wilt instappen in HD. Of je met een standaard verkrijgbare losse hard-disk recorder ook in HD-kwaliteit kunt opnemen weet ik eigenlijk niet.
 
Een (goedgekeurde) HD PVR bestaat nog niet, die komen in de loop van dit jaar beschikbaar. Je zult dus (nog) een losse HD ontvanger moeten gebruiken als je nu al wilt instappen in HD. Of je met een standaard verkrijgbare losse hard-disk recorder ook in HD-kwaliteit kunt opnemen weet ik eigenlijk niet.
Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik dan nog maar even wacht met HD.
Opnemen op HD-kwaliteit is voor mij niet nodig, ben héél lang tevreden geweest met VHS. Het gaat toch meer om het terug kunnen zien..

Groetjes, en bedankt.
Marco.
 
Hallo forumleden,

Kan iemand mij vertellen of er een dvd-recorder is waarmee ik ook HDTV kan ontvangen? Of moet ik, als ik HDTV wil, en een ontvanger hebben, en een recorder? Het wordt mij niet duidelijk :?

Dank voor de reacties
Groet,
Marco.

Marco, ik heb afgelopen week uitgebreid gezocht en ik ben niets tegen gekomen dat er op lijkt. Dus twee apparaten nodig. In Duitsland schijnt er wel een apparaat te bestaan maar dan heb je daar weer een extra "adapter" voor nodig om de Nederlandse kaarten van bv Ziggo te kunnen gebruiken. Ik heb inmiddels een decoder van Samsung gekocht (DCB360).
 
PVR bij UPC

In het UPC gebied zijn er HDTV PVR's van Philips beschikbaar (Philips DCR 8111-03) met 250g HD die ook HDTV opneemt (dual tuner dus)en HDMI.
icon7.gif

Dit is dus het ultieme apparaat waar de Ziggo gebruikers ook op zitten te wachten ipv een HDTV ontvanger (Samsung 360) en dan alleen maar analoog op te kunnen nemen.
icon8.gif

Dan lees je dat Ziggo ook bezig is met een ander apparaat (Scientific Atlanta HDTV PVR ) maar die heeft dan maar een HD van 160g en wat nog belachelijker is geen HDMI aansluiting !!
icon8.gif
icon8.gif

Weten ze daar nou echt niet waar het allemaal om draait ????
icon13.gif

Maak die deal met Philips en laat de Ziggo klanten ook het EK en verder (O.L.,Tour de France ect.) genieten van de (bijna 1080i ipv 1080p) hoogst haalbare kwaliteit !!!!!!
icon7.gif
 
Op ziggo wordt toch de mogelijkheid geboden om zelf een decoder aan te schaffen namelijk: Humax iPVR9200C. Dit is toch een decoder die HD signaal doorgeeft en ook op kan nemen op 160 gb. Begrijp ik de vraag niet?? Ik had zelf het idee om dit apparaat aan te schaffen??
 
Op ziggo wordt toch de mogelijkheid geboden om zelf een decoder aan te schaffen namelijk: Humax iPVR9200C. Dit is toch een decoder die HD signaal doorgeeft en ook op kan nemen op 160 gb. Begrijp ik de vraag niet?? Ik had zelf het idee om dit apparaat aan te schaffen??
Dit is geen HD ontvanger/pvr maar een standaard DTV pvr, je ziet dus niet de HD kanalen daarmee.
 
In het UPC gebied zijn er HDTV PVR's van Philips beschikbaar (Philips DCR 8111-03) met 250g HD die ook HDTV opneemt (dual tuner dus)en HDMI.
icon7.gif

Dit is dus het ultieme apparaat waar de Ziggo gebruikers ook op zitten te wachten ipv een HDTV ontvanger (Samsung 360) en dan alleen maar analoog op te kunnen nemen.
icon8.gif
Ik weet niet wat jij verstaat onder het "ultieme apparaat" maar dat is het voor mij zeker niet.
Zo zit er bijvoorbeeld al geen analoog HD component output op!
Ook kan je (SD/HD) opnames niet digitaal exporteren om langurig te bewaren.

Dan lees je dat Ziggo ook bezig is met een ander apparaat (Scientific Atlanta HDTV PVR ) maar die heeft dan maar een HD van 160g en wat nog belachelijker is geen HDMI aansluiting !!
icon8.gif
icon8.gif
Volgens mij is deze informatie niet correct, HDMI zal toch wel aanwezig zijn denk ik zo.
 
Een mediacenter met FireDTV. werkt perfect !!! Dan heb je alles in 1.
Digitale Televisie, opnemen op harddisk. FireDTV ondersteund ook HDTV.

En voor de rest natuurlijk alle andere voordelen van een mediacenter. internet, audio, video, foto's. .......etc..
 
Humax iPVR9200C

Deze decoder is dus geen HDTV decoder,daar draait het toch om in dit forum ????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan