• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDTV mediabox en extra mediabox.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 7959
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 7959

Op dit moment hebben wij nog een mediabox dvr. Op de website lees ik dat het mogelijk is om een HDTV mediabox als extra box af te nemen voor 9 euro. Hierbij staat een beetje cryptisch:

"Met de extra UPC MediaBox HDTV kunt u al uw huidige digitale zenders van uw huidig abonnement bekijken op deze extra mediabox. Uitzondering hierop zijn: Film1 en/of Sport1 in combinatie met Tele2 Voetbal of Tele2 Voetbal als losse premium. Deze zenders zijn tegen betaling te verkrijgen op de extra mediabox. Daarbij worden de HDTV-kanalen alleen doorgegeven op de televisie waarop u een UPC MediaBox – HDTV heeft aangesloten"

Ontvang ik dan wel of niet Discovery HD en Nat Geo HD? Want deze zitten normaal gesproken in het familie pakket.
 
Ja, deze ontvang je. Dat maak ik althans op van de UPC website. Er staat dat de HDTV kanalen uitsluitende op de HDTV mediabox zijn te ontvangen. Alleen de Film1/Sport1 zenders zijn niet te ontvangen op de HDTV mediabox, maar op de eerst aangesloten box. Wel raar, want je wilt dat eigenlijk dan omdraaien en Film1/Sport1 op de HDTV mediabox ontvangen, omdat hier ook de HD versies van deze kanalen te zien zijn.
 
Btw, ik had ondertussen begrepen dat de 1e box die je in bezit hebt een
"normale" box moet zijn, dus geen DVR of HDTV box. Pas dan mag je als 2e
mediabox een HDTV box.

Een poosje geleden probeerde ik namelijk een DVR te krijgen naast mijn huidige HDTV box, dus
ik wilde graag deze 2 boxen samen. Kon niet, er moest tenminste één box een "normale"
standaard box zijn.
Ik weet niet of deze achterlijke beperking nog steeds geldt want het is al een maand of 2 geleden
dat ik dit ondervond.
 
Hmmm...dat is een vreemde regel :-\

Ik heb een DVR en als ik ooit een plat HD-scherm krijg (=koop) dan was een HDTV box wel leuk om te proberen.
 
Volgens de letters van de upc wet moet je deze krijgen maar voor 9 euro per maand maar zoals ik het lees komen er wel eenmalige kosten bij van 70 euro?

Maar als ik het zo lees is het zo dat als je royaal hebt (dus zonder HD kanalen) er geen HD kanalen bij krijgt als je de HD box hebt?
 
Apple740 zei:
Ik weet niet of deze achterlijke beperking nog steeds geldt want het is al een maand of 2 geleden
dat ik dit ondervond.
Deze beperking is niet meer geldig. In het begin was het inderdaad verplicht om een "normale" UPC Mediabox als eerste mediabox te hebben..
 
sylvester(rr) zei:
Deze beperking is niet meer geldig. In het begin was het inderdaad verplicht om een "normale" UPC Mediabox als eerste mediabox te hebben..

Ah, dat is mooi. Alleen zijn we nu zo ver dat ik wel op de HDTV DVR wacht, dat gaat toch niet heel lang meer
duren hoop ik. :)
 
heerikhuize zei:
Volgens de letters van de upc wet moet je deze krijgen maar voor 9 euro per maand maar zoals ik het lees komen er wel eenmalige kosten bij van 70 euro?

Maar als ik het zo lees is het zo dat als je royaal hebt (dus zonder HD kanalen) er geen HD kanalen bij krijgt als je de HD box hebt?

De HD-kanalen worden doorgeven op de HDTV Mediabox.
Kosten van deze mediabox bedragen inderdaad eenmalig 70 euro en installatie door monteur is verplicht!
Ik heb gevraagd of UPC plannen heeft dit te gaan veranderen, maar helaas. UPC blijft deze manier van aansluiten aanhouden. Dus 70 euro + monteur blijft van kracht.

Voor mij dus geen optie, dus voor mij HDTV via de satelliet waar ik mijn eigen box mag houden en ik de eerste maand ook nog eens gratis mag kijken. Ook iets waar UPC nog nooit van gehoord heeft.
 
Wat je natuurlijk wel kan doen is Starter nemen voor 4 euro, en dan voor 9 euro een 2de mb Hdtv aanvragen.
Heb je voor 13 euro een Hd-box, alleen zonder de hd kanalen helaas :(
 
sylvester(rr) zei:
Deze beperking is niet meer geldig. In het begin was het inderdaad verplicht om een "normale" UPC Mediabox als eerste mediabox te hebben..

Inderdaad. De volgende combinaties zijn dus mogelijk:

MediaBox - standaard MediaBox - standaard
MediaBox - standaard MediaBox - DVR
MediaBox - standaard MediaBox - HDTV
MediaBox - DVR MediaBox - standaard
MediaBox - DVR MediaBox - DVR
MediaBox - DVR MediaBox - HDTV
MediaBox - HDTV MediaBox - standaard
MediaBox - HDTV MediaBox - DVR
MediaBox - HDTV MediaBox - HDTV

heerikhuize zei:
Maar als ik het zo lees is het zo dat als je royaal hebt (dus zonder HD kanalen) er geen HD kanalen bij krijgt als je de HD box hebt?

Je ontvangt op de HD box dus wél Discovery HD en Nat Geo HD.
 
Terug
Bovenaan