• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDTV DVR - Geen Beeld

  • Onderwerp starter Onderwerp starter raadhuis
  • Startdatum Startdatum
R

raadhuis

Heb sinds een week een nieuwe DVR mediabox met HDTV (Philips). Na installeren werkte alles goed, maar sinds vandaag heb ik in "ene" zwart (blauw) beeld :( . Heb van alles geprobeerd (stekker eruit/stekker erin, paar uur wachten om box af te laten koelen etc), maar krijg geen beeld. Heb m'n laptop op de HDMI v/d tv (ook Philips) gezet om te kijken of het aan de kabel/tv kon liggen: werkt prima. Heb dit forum geraadpleegd, o.a. https://ziggoforum.nl/topics/13887/ en heb handmatige software update gedaan. Verder geprobeerd te resetten naar fabrieksinstellingen (wat erg lastig is zonder beeld). Heeft helaas allemaal geen succes gehad.

Heeft iemand nog een suggestie dat ik kan proberen alvorens UPC te bellen en waarschijnlijk aandringen op een nieuwe mediabox?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe bedoel je blauw beeld? van upc zelf of van je tv? probeer anders eens een geforceerde update pijltje naar links ingedrukthouden en stekker erin doen totdat je update in het schermpje krijgt.
 
Is het beeld egaal blauw, of staat er een of andere melding op. Zoja, welke?

Alternatieve methode om te resetten naar fabrieksinstellingen.
1 - Stekker van de mediabox er min 30 sec uit halen.
2 - Druk op de Menu-button van de UPC afstandbediening (gericht op de mediabox) en zet tegelijkertijd de stroom weer op de mediabox.
 
Mijn tv geeft blauw beeld als er geen signaal is. Heb dus continu geen beeld.

Zie ook geen verandering als ik een software update doe met pijltje naar links (kastje laat wel zien dat er een update geinstalleerd wordt) en met resetten naar fabrieksinstellingen. Hoe zie je trouwens dat de mediabox de fabrieksinstellingen weer terug zet als je geen beeld hebt?
 
Na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen zou je eigenlijk weer gewoon het startmenu (landinstelling etc) van de mediabox moeten zien.
Als dat niet is, ben ik bang dat de mediabox overleden is en je de helpdesk moet bellen.
 
Probeer eens via SCART aan te sluiten, als het goed is heb je dan wel beeld.
Na het doorlopen van de instellingen via scart zou je daarna ook weer beeld moeten krijgen via HDMI.
 
Heb scart ook geprobeerd maar gaf nog steeds geen beeld.

Vandaag UPC gebeld en komen tot de conclusie dat output signaal van de box defect is. Krijg nu een nieuwe box opgestuurd. Hopelijk dat deze het langer volhoudt dan een week. ;)

In ieder geval bedankt voor de suggesties!
 
De laatste weken had ik ook gedurende 1 dag een zwart beeld. De Philips TV geeft wel aan dat er een 720p signaal binnenkomt. Na 1 dag is het ook weer over. Met de helpdesk gebeld, zie zou een monteur sturen. Maar nadat het beeld weer terugkwam heb ik die afspraak maar geannuleerd. Er is niets mis meer om de monteur te tonen.
Afwachten tot het volgende probleem zich voordoet
 
Terug
Bovenaan