• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDMI Splitter en de afstandsbediening van de Horizon

Berichten
4
Ik gebruik al jaren een HDMI Splitter in combinatie met mijn UPC Decoder om in de huiskamer naar 2 TV's te kunnen kijken. Een kleine voor nieuwsprogramma's en de grote Pioneer Plasma voor HD films, HD voetbalwedstrijden enz. Goed voor de TV mileu en portemonnee.

Bij de Horizon geeft dit vreemde problemen. Het HDMI signaal gaat dan via de splitter naat één van de 2 TV's. Wat er dan gebeurt, is dat eerst de afstandsbediening gewoon goed werkt maar als ik dan de decoder uit doet en na enige tijd weer wilt inschakelen dan lukt dit niet. Wat je ook doet , deze komt niet uit de slaapstand. Het enige wat dan helpt is de aan/uit schakelaar te gebruiken dus een reset. Ook loopt de decoder dan vaker vast in de menustructuur. Je kunt dan geen kant uit. Ik dacht eerst dat dit aan mijn Philips TV lag.Want bij deze TV's heb je met de decoder van UPC wel eens last van infrarood verstrooiing. Wanneer ik deze TV echter helemaal uit is, doet het probleem zich nog steeds voor. Het enige wat helpt is de "splitter" eruit te halen. Dan werkt de afstandsbediening goed. Maar dan moet ik steeds kabels gaan switchen. Wie herkent dit probleem en zou dit met de komende nieuwe software kunnen worden opgelost?

Wat ik ook ontdekt heb is dat Music Choice welke ik vaak gebruik, via de geluidsinstallatie, niet uit valt bij gebruik van deze "splitter" als ik de TV uitschakel. Dit gebeurt wel als ik deze niet gebruikt en er dus maar één TV is aangesloten op de decoder. Ook ontbreekt bij de Horizon de info over de nummers die gespeeld worden welke bij de andere decoders wel zichtbaar is. Als je dan tenminste de TV aanlaat staan. Dan heeft het nog zin om dit te doen. Nu zie je alleen maar bewegende stippen.
 
Terug
Bovenaan