• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDMI + scart

  • Onderwerp starter Onderwerp starter guzzi
  • Startdatum Startdatum
G

guzzi

Na afschaffing van ECP ben ik weer gaan kijken voor HDTV. Wil graag weten bij welke van de HD ontvangers je de mogelijkheid hebt om zowel HDMI als scart (geen HD) tegelijk aan te sluiten. Er zijn er nu volgens mij twee in omloop:
Cisco 8485DVB HD DVR
Philips DCR7101 (een nieuwe energie zuinige pace was aangekondigd maar daar kan ik weinig over vinden)

Ben vooral benieuwd of het met de cisco lukt, graag iemand die het echt geprobeerd heeft. Op de oude philips (weggedaan vanwege afstandsbediening problemen, de zonnebril oplossing was toen nog niet bekend...) werd er gezegd dat je er maar 1 aangesloten mocht hebben.
 
Bij Hd neem je de beste uitgang, en dat is toch wel HDMI.
Waarom zou je nog een scart kabel willen aansluiten ?
???
 
De Picture And Picture mogelijkheden met HDMI op mijn panasonic v10 zijn beperkt tot het hoofdscherm. Ik wil dus de keuze hebben om te schakelen tussen HDMI en scart.
 
guzzi zei:
Ben vooral benieuwd of het met de cisco lukt, graag iemand die het echt geprobeerd heeft. Op de oude philips (weggedaan vanwege afstandsbediening problemen, de zonnebril oplossing was toen nog niet bekend...) werd er gezegd dat je er maar 1 aangesloten mocht hebben.

Met de Cisco lukt het bij mij niet, maar ik heb maar 1 HDMI aansluiting, ik weet niet of het lukt met meer HDMI ingangen. Ik moet dus de HDMI ontkoppelen als ik met de scart wil werken.
 
Hi Guzzi,

Ik heb hier een Panasonic plasma met 3 hdmi-ingangen en een Cisco HD-DVR.
Ik kan de scart- en de hdmi-uitgang tegelijkertijd aangesloten hebben, maar met de Cisco box heb ik het alleen goed als ik hdmi-ingang 2 of 3 van de Panasonic gebruik. Op hdmi-ingang 1 gaat dit niet goed.
Op mijn oudere Sony LCD met maar 1 hdmi-ingang gaat het ook mis.
Alleen wel oppassen, dat als je met de scart-uitgang kijkt dat je niet op een HD-kanaal afstemt, want dan is daarna op de SD-kanalen de beeldgrootte en het contrast niet meer goed.
Misschien is dit laatste alleen op mijn Panasonic het geval en gaat het bij andere toestellen wel goed.
Ik gebruik zowel de scart- als de hdmi-uitgang van de Cisco, omdat op hdmi mijn Panasonic niet goed overweg kan met de automatische 16:9 / 4:3 omschakeling. Op de HD-kanalen is dit op hdmi echter wel goed.

Mvg,

Rolin
 
Afgezien dat mijn Cisco box in mekaar dondert gaat HDMI + Scart prima... ik dacht namelijk dat het vastlopen van de box aan de hdmi lag en dus sloot ik de scart kabel aan... ik kan probleemloos wisselen de HDMI-3 en EXT2..... :) Morgen krijg ik een nieuwe box en dan ga ik in ieder geval voor de Philips HD DVR....
 
Ok, bedankt. Dan ga ik ook voor de HD-DVR :)
 
Cisco met hdmi naar tv, splitter ervoor en rf out naar pioneer hd dvr, scart van cisco naar pioneer en vanaf pioneer hdmi naar tv.

Ik probeer via mijn pioneer hd dvr op te nemen van de cisco maar heb alleen geluid en geen beeld. Ben er achter gekomen dat dit alleen op te lossen is door de hdmi kabel uit de cisco te verwijderen en kan dan via scart beelden opnemen vanaf cisco naar pioneer.

Komt hierop neer dat bij mij scart en hdmi niet gelijktijdig werken.
 
Vrijdag de Cisco HD-DVR 8485DVB gehaald. Zondag eindelijk beeld. Maar helaas, bij mij werkt de HDMI en scart niet tegelijk. Alle combinaties van de 4 hdmi en 2 scart poorten op de TV geprobeerd. Ik krijg alleen geluid op de scart uitgang als HDMI is aangesloten.
Geen idee of er meerdere types Cisco's in omloop zijn?
 
guzzi zei:
Vrijdag de Cisco HD-DVR 8485DVB gehaald. Zondag eindelijk beeld. Maar helaas, bij mij werkt de HDMI en scart niet tegelijk. Alle combinaties van de 4 hdmi en 2 scart poorten op de TV geprobeerd. Ik krijg alleen geluid op de scart uitgang als HDMI is aangesloten.
Geen idee of er meerdere types Cisco's in omloop zijn?

Ik heb geen Philips gekregen maar dezelfde als jou. Ik kan gewoon probleemloos met scart en hdmi aangesloten wisselen tussen die twee uitgangen. Weet je zeker dat alles goed is aangesloten...
 
Terug
Bovenaan