• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDMI problemen bij een al problematische installatie mediabox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fnork
  • Startdatum Startdatum
F

fnork

Dag,

Kort geleden (21 januari) heb ik een HD DVR mediabox mogen ontvangen van TNT. Omdat UPC van TNT geen bericht hiervan heeft gehad zijn er nog geen abbonementsgegevens geladen op mijn mediabox. Ten tijde van installatie wist ik dit niet dus heb ik de box met de bijgeleverde hdmi kabel aangesloten en ben ik vol goede moed aan de installatie begonnen.

Het duurde erg lang (uren) en nadat uiteindelijk alle zenders waren gevonden ging het beeld op zwart. Een 2e of 3e lijns medewerker heeft me op een gegeven moment een scart kabel laten aansluiten in de hoop dat dat wel beeld gaf zodat ik bij de menu's kon. Helaas bleef het beeld zwart. Tot ik in een vlaag van verstands-verbijstering de HDMI kabel weghaalde. Toen had ik ineens wel beeld.

Mijn vraag is; kan ik er vanuit gaan dat wanneer mijn mediabox straks in orde is ik zonder problemen de scart kabel met de hdmi kabel kan vervangen ? Ik heb geen idee wat hier aan de hand is omdat ik bij installatie gewoon beeld had via de HDMI kabel :o
 
Je mediabox is al in orde: je hebt beeld.
Alleen werkt de box inderdaad niet met zowel de scart als hdmi aangesloten.
Je moet kiezen, of scart of hdmi.
Als je TV een hdmi aansluiting heeft moet je die kiezen, want dat geeft de beste beeldkwaliteit
 
NiekBaars zei:
Je mediabox is al in orde: je hebt beeld.
Alleen werkt de box inderdaad niet met zowel de scart als hdmi aangesloten.
Je moet kiezen, of scart of hdmi.
Als je TV een hdmi aansluiting heeft moet je die kiezen, want dat geeft de beste beeldkwaliteit

Hoi Niek,

Sorry als mijn post aan de vage kant is. Mijn probleem is niet dat het niet werkt met zowel scart als hdmi, mijn probleem is dat ik met enkel de hdmi kabel de installatie heb kunnen doen en dat het er daarna mee ophield :o Vanaf dat punt heb ik de hdmi kabel met een scart kabel vervangen en toen bleek ik weer wel beeld te hebben :o

Misschien gaat het beter als de juiste abbonementsgegevens zijn geladen. Vooralsnog is dat niet het geval en blijft er een melding in beeld over dat de installatie voltooid wordt.
 
Kortom, je hdmi aansluiting op de box lijkt kapot te zijn.
Voor HD heb je hdmi nodig, scart zal dit niet brengen, voorts is het verstandig om de hdmi kabel op alle beschikbare poorten te proberen van de tv.

Probleem in deze is dat je de tv niet kan uitsluiten, mits je een ander apparaat aansluit die beeld via hdmi geeft, bijv. een dvd speler of mediaspeler etc. daar kan je het mee controleren.
 
ehh.. je moet wel een UPC knop indrukken op de afstandbediening voordat je uberhaupt HDMI signaal krijgt.
 
sonic007 zei:
ehh.. je moet wel een UPC knop indrukken op de afstandbediening voordat je uberhaupt HDMI signaal krijgt.

mijn probleem is dat ik met enkel de hdmi kabel de installatie heb kunnen doen
Volgens mij heb je voor deze handeling al de afstands bediening nodig, alleen ermee wijzen zal dan niet volstaan. :)

Nee, de hdmi poort op de box zal defect zijn, gebeurde ons met een nieuwe tv laatst, werd aangezet voor het eerst, menu beginnen in te stellen, en poeff, geen beeld meer, alleen de indicator continu aan/uit.
Ik verwacht dat de box vervangen of gemaakt zal worden, waarna aansluiten via hdmi het beoogde resultaat zal geven.
 
Mijn probleem is opgelost!

Het blijkt voor 100% aan de software van de cisco hd dvr te liggen. Ik heb inmiddels een andere decoder, een heel klein dingetje zonder opname mogelijkheid. Deze werkt over HDMI perfect.

Ik durf de 100% wel aan omdat al het mogelijk denkbare wel geprobeerd is. Denk hierbij aan:
- Software update van de TV
- Alle HDMI uitgangen van de televisie geprobeerd
- Een andere Cisco HD DVR
- Andere kabels

Als ik wat rond google kom ik op onder andere upc.gebruikers.eu posts tegen van mensen die vergelijkbare z.g.n. "handshake" problemen melden. Linkje: https://upc.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=484&pid=2871#post_2871 Er worden daar een aantal type tv's genoemd maar ik zie het type tv dat ik heb meerdere malen terugkomen. Ik heb dit probleem en de oplossing bij Philips gemeld en ik doe dat nu ook maar even hier, misschien profiteert iemand van de informatie.
 
Is niet alleen upc is altijd bijde, als bijde dus in jouw geval Philips en ook Cisco zich aan de juiste standaarden houden zou het gewoon goed werken, is dus niet alleen upc is altijd bijde.
 
Devil-Strike.net zei:
Is niet alleen upc is altijd bijde, als bijde dus in jouw geval Philips en ook Cisco zich aan de juiste standaarden houden zou het gewoon goed werken, is dus niet alleen upc is altijd bijde.

Hmm, het spijt me maar ik ben het niet helemaal met je eens. Ik denk niet dat mijn Philips televisie ook maar iets mankeert. Ik heb namelijk meer apparaten via HDMI op mijn TV aangesloten. Die werken allemaal prima. De Cisco HD DVR echter laat het afweten. Ik ben maar een leek maar het lijkt me veel waarschijnlijker dat de hardware van Cisco is en de software van UPC. Ergens in die software zit een bug. Een monteur die vandaag bij mij op bezoek was merkte zelfs op dat wanneer ik de TV en de Cisco in een bepaalde volgorde na elkaar aanzet de Cisco zichzelf reset.

De monteur heeft een andere box aangesloten en beide decoders vertoonden hetzelfde gedrag. Zowel ten aanzien van de onverwachte reset als het handshake probleem. Anyway, nu heb ik zo'n klein zwart doosje zonder opname functionaliteit. Die heb ik ook via HDMI aangesloten en die werkt uitstekend.
 
fnork zei:
Hmm, het spijt me maar ik ben het niet helemaal met je eens.

Dat is je goed recht, maar als jij gelijk hebt, zou het dus met geen enkele TV goed werken.

Aangezien er duizenden klanten zijn, met honderden verschillende types TV-toestellen, en dat gecombineerd met het feit dat zij niet allemaal deze problemen hebben, kan je gewoon concluderen, met 100% zekerheid ;), dat het toch echt aan de combinatie van jouw specifieke type tv met deze specifieke mediabox.
 
Terug
Bovenaan