• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

hdmi handshake problemen cisco hd dvr en onkyo 875 versterker.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Willem5454
  • Startdatum Startdatum
W

Willem5454

Hebben meer mensen last van hdmi handshake problemen met de cisco hd dvr en een onkyo 875 versterrker?

Het gebeurd alleen als ik wissel van een sd naar een hd zender of weer terug. Door de decoder aan/uit te doen werkt het meteen weer. (wat overigens heel snel gaat) tussen hd of sd zenders onderling gaat zappen als een trein.
 
Heb jij de instelling op auto staan ? ( instelling van de hdmi output )

Ik had het met een samsung recivier , heb nu alles vast gezet op 1080p en sindsdien is het probleem verholpen

Laat even weten of het werkt ?
 
Willem5454 zei:
Hebben meer mensen last van hdmi handshake problemen met de cisco hd dvr en een onkyo 875 versterrker?

Het gebeurd alleen als ik wissel van een sd naar een hd zender of weer terug. Door de decoder aan/uit te doen werkt het meteen weer. (wat overigens heel snel gaat) tussen hd of sd zenders onderling gaat zappen als een trein.

Ja ook met een Onkyo 606 receiver, zelfde issue. Ik hoop op de 4.0 beta firmware........
 
De handshake komt niet alleen voor bij onkyo.
Ik heb een samsung tv en heb het probleem ook.
De helpdesk kreeg het probleem niet weg zit nu naar digitaal te kijken in plaats van HD.
Bij mij zou er firmware 4.2.0*** op staan.
Meerdere ding uitgeprobeert niks helpt.
Wie weet een oplossing????

Tv is een samsung PS42A450

Wie weet een oplossing????

Gr,

Jan.
 
heb ook onkyo receiver met het zelfde probleem
oplossing is simpel op de cisco hdmi output vast op 1080 zetten en alles werkt perfect
 
eric 102 zei:
heb ook onkyo receiver met het zelfde probleem
oplossing is simpel op de cisco hdmi output vast op 1080 zetten en alles werkt perfect

ok, maar ik heb een goeie upscaler en scan rate converter in mijn tv en in m'n onkyo, denk niet dat ie in die cheapo cisco beter is.
 
Lonelyrider zei:
De handshake komt niet alleen voor bij onkyo.
Ik heb een samsung tv en heb het probleem ook.
De helpdesk kreeg het probleem niet weg zit nu naar digitaal te kijken in plaats van HD.
Bij mij zou er firmware 4.2.0*** op staan.
Meerdere ding uitgeprobeert niks helpt.
Wie weet een oplossing????

Tv is een samsung PS42A450

Wie weet een oplossing????

Gr,

Jan.


Ik vrees het zelfde probleem te hebben... alleen dan met een Cisco mediabox en een Sony Beamer.
Maar ja leg dat eens uit aan de helpdeskmeedewerker
 
Hier ook het hdmi probleem met een Onkyo 607 versterker. UPC hoopt dat het met de volgende firmware voor de Cisco opgelost is. Overigens heb ik het probleem niet als de Cisco rechtstreeks met HDMI op de Samsung TV is aangesloten.
Dus tijdelijk maar even op deze manier aansluiten en het geluid met een optische kabel wel via de versterker laten lopen.
 
Ik had ook problemen met HDMI tussen tuner en versterker en dat bleek toch aan de kwaliteit van de kables te liggen. Nadat ik HDMI kabels had gekocht (betaalbaar via eBay) die voldoen aan de 1,4 specs waren bij mij alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.....

ik heb ca 8 euro per kabel betaald.....
 
Maxblast zei:
Overigens heb ik het probleem niet als de Cisco rechtstreeks met HDMI op de Samsung TV is aangesloten.
En zodoende roept UPC dan dat het aan je Onkyo ligt. Mooier en makkelijker kunnen we het ze niet maken. Lekker afschuiven op de consument onder het mom dat ze receivers etc. niet ondersteunen. Je moet hem maar direct op de tv aansluiten is het antwoord.

Overigens hier hetzelfde met mijn Onkyo 607. Heb de output ook maar vastgezet op 1080 om van het gezeik af te zijn. De nieuwe firmware schijnt weinig te helpen. Ze leveren gewoon prutspul.

Eigenlijk is het van de zotte. Als mijn apparaten werken prima met de Onkyo (TV, BluRay, Mediaplayer alles via hdmi). Maar het apparaat waar je het meeste me werkt voldoet gewoon niet... :knuppel2:
 
Terug
Bovenaan