• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDMI Handshake issue Cisco HD DVR 8685 - Philips TV PF9731d/10

  • Onderwerp starter Onderwerp starter FranCor
  • Startdatum Startdatum
F

FranCor

Heb afgelopen week toch maar 's de overstap gemaakt naar HD. Kreeg keurig de nieuwe Cisco DVR 8685, dus uitgepakt, geinstalleerd, software update en werken... Totdat je m uitzet en daarna alles weer wilt aanzetten. TV aan via de Harmony 900, op HDMI-1 uitgang, Cisco aan en.. blauw beeld. Maar eens gaan rommelen met volgorde van aanzetten, vertragingsinstellingen etc.. maar tot op heden geen effect. Nu is er al vaker over geschreven, maar kan iemand aangeven waardoor dit nu precies komt en wat je er aan zou kunnen doen ?
 
Is je bekabeling wel digiproof? Heb je al een firmware upgrade geprobeerd? Anders even resetten.

Zo, voor deze antwoorden hoef je alvast UPC niet meer te bellen a minimaal 60 minuten in de wacht.
 
Heb Hirschmann stekkers en kabels voor het beeld naar de box, vanaf de box dure HDMI kabel (zelfs 3D geschikt o.i.d.) en voor 't geluid ook een niet goedkope optische kabel vanaf de HD Box naar m'n Bose, dus daar kan t niet aan liggen. Uiteraard ook firmware update gedaan etc.. Ligt naar ik heb begrepen kennelijk aan de tijd die de box krijgt om een handshake te maken met de tv. Zou in de firmware te kort staan, maar heb hier niet een beeld bij (letterlijk en figuurlijk) :-\
 
Er is weinig wat je eraan kunt doen, behalve hopen op betere software van UPC.
Treedt het probleem altijd op, of alleen bij een bepaalde manier van inschakelen van de apparaten?
Treedt het probleem alleen op met de Harmony?

Zelf had ik er eerst weinig last van met de meegeleverde AB, maar na overstap naar de Harmony kon ik zelden kijken.
Vermoedelijk was de timing van het inschakelen van beide apparaten net ongelukkig gekozen.
Na een update van de TV in de software van de Harmony, er werd een nieuwe TV gemeld bij het updaten, was het probleem verdwenen.

Als het probleem altijd optreedt dan vrees ik toch dat er een ander technisch probleem is.
Wat bij mij werkt is even de ingangskanalen van de TV met de hand wisselen, waarbij de sync nogmaals wordt gedaan en alles in orde is.
Hiermee kun je uitsluiten of het de bekabeling is of misschien de DVR.

Sluit even uit of het in het algemeen een probleem is met HDMI, of dat de Harmony een wat ongelukkige volgorde heeft.
Als het bij de Harmony zit, probeer dan de instellingen wat te wijzigen (iets met opstartgedrag) en kijk of je wel de goede TV/PVR combinatie hebt gekozen (PVR kent meerdere versies, met allemaal dezelfde AB codes maar mogelijk met andere timing voor inschakelen).
De helpdesk van Logitech heeft ook een goede reputatie voor het on-the-fly oplossen van problemen.

En ja, het probleem zit in de PVR, maar er is omheen te werken.
 
RobbieDEtechneut43 zei:
Is je bekabeling wel digiproof? Heb je al een firmware upgrade geprobeerd? Anders even resetten.

Zo, voor deze antwoorden hoef je alvast UPC niet meer te bellen a minimaal 60 minuten in de wacht.

Hou toch eens op met digiproof gelul, dat heeft echt totaal niets temaken met hdmi handshake.
in elke bericht bij storing kom je weer aan met digiproof terweil het niet om slechte signaal gaat,dshake probleem.

Wat ik je iig wel kan aanraden is kijken of er update voor je tv is wat het probleem eventueel kan oplossen.
Eergister is nieuwe firmware voor je philips tv uitgekomen zie: https://tweakers.net/meuktracker/26019/philips-5-6-7-8-9000-series-(q55xx)-0140370.html

Lost ook een hdmi probleem op (changelog)

Q5551_0.140.37.0:
•Het bericht "Video format not supported" (Video-indeling wordt niet ondersteund) wordt weergegeven bij de HDMI-video-indeling 1080i op bepaalde set-top box-modellen.
•Er word een gesplitst scherm met groene horizontale lijnen weergegeven bij HDMI-video-indeling 720 op bepaalde set-top box-modellen.
•Geen beeld of zwart scherm op bepaalde digitale kabelzenders (DVB-C). (Alleen van toepassing in Finland)
•De TV schakelt automatisch terug naar de primaire audiotaal bij het bekijken van digitale zenders. (Alleen van toepassing in Spanje)
•Bepaalde Russische alfabetten kunnen niet worden geselecteerd met het toetsenbord op het scherm in de Net TV-portal. (Alleen van toepassing op Net TV-modellen
 
Terug
Bovenaan