• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDHomeRun 4DC netwerk DVB-C tuner Video review - Hardware.Info

  • Onderwerp starter Onderwerp starter coco
  • Startdatum Startdatum
Berichten
2.019
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wie graag op meerdere apparaten in huis naar digitale kabeltelevisie kijkt, zou eens moeten kijken naar de HDHomeRun 4DC van Silicon Dust. Deze DVB-C ontvanger beschikt over vier tuners en kan digitale televisiesignalen direct via het thuisnetwerk beschikbaar maken. Het apparaat wordt door Windows gezien als een fysieke tunerkaart, maar doet daarnaast ook dienst als DLNA server. Hierdoor is het mogelijk om overal in huis live tv te kijken op smartphones, tablets en smart tv's, ook op plekken waa... Lees meer

https://nl.hardware.info/tv/863/hdhomerun-4dc-netwerk-dvb-c-tuner-video-review
 
8) 8) man,,man ik ben net paar dagen blij met die rommel ontvanger af , kan je niet eens denken hoe domme is dat voor één televisie met zoveel afstandbediening ik wordt gek van , nu heb ik drie zender (provider) voor maar één AB,dat is sony Bravia, kan voor twee sateliten en upc en nog wat apps voor film , maar één AB :-\ :-\

succes jongens wie wil met hem mee, ikke niet.

Aboembarak
 
Ik overweeg de aanschaf van de hdhomerun in combinatie met mijn synology server. Dit stelt mij in staat om opnames te maken en deze op iedere tv (netwerk/wifi/dlna) in huis af te spelen. Twee zaken houden mij tegen: de prijs van dit apparaat en wat is de toekomst van dvb-c nu steeds meer providers dit schrappen (met name glasvezel aanbieders).

Een andere optie is iptv. En dat is gelijk mijn vraag. In hoeverre kan je met een synology server (voorzien van de juiste packages zoals dvblink) direct iptv ontvangen? Of heb je hier altijd een kastje van de glasvezel aanbieder voor nodig of krijg je van de aanbieder ook de technische gegevens om iptv instellingen in te voeren op bijv synology of mediacenter achtige oplossingen?

Wie heeft hier ervaring mee en kan er wat over zeggen?

Groet,
Marc
 
Wat de toekomst van DVB-c bij Ziggo is weet ik niet. Tot u toe is kabel Tv er op gebaseerd, maar IPTV heeft bepaalde voordelen die bij het invoeren van Docsis 3.1 wel eens als belangrijk gezien kunnen worden waardoor IPTV op een gegeven moment de standaard word.

Ik heb ervaring met een paar providers en IPTV, maar dat werkt alleen met apparatuur van de betreffende provider.
Je krijgt geen gegevens want providers willen niet dat je op meerdere plaatsen kunt kijken zonder extra betaling. Al helemaal niet dat je die gegevens zou gebruiken om illegaal gratis te kijken.
 
zoiets vermoedde ik al, al heb ik het niet over illegaal kijken. Ik betaal toch immers al voor iptv? en daarnaast ben ik ook bereid om er voor te betalen, ik betaal nu immer ook voor een kabel (analoog of dvb-c) van UPC.
 
Ik heb al vier maanden een HDHomeRun 4DC in mijn netwerk en het is een geweldig ding. Met VLC op alle clients, ik heb alleen OS X en iOS. Opnemen kan ik niet maar dat mis ik niet, dit is leuk voor live. NPO 1-2-3 in HD op je desktop is superstrak, Horizon TV nooit meer aangehad.
 
Eerder topic:
https://ziggoforum.nl/topics/53985/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan