HDD ineens helemaal leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

PeterW001

Even een teleurstelling delen en vragen om een mogelijke oplossing.
Ik heb al enige tijd een Samsung C7140 en heb inmiddels vele programma's opgenomen.
Gisteren (2014-02-13) waren alle opgenomen programma's ineens verdwenen en resetten van de recorder bracht ze ook niet terug.
Toen ik bij het apparaat kwam stond er "20 21" op het scherm terwijl het geen 20:21 uur was en kreeg ik het apparaat niet meer aan! Na resetten startte deze wel maar was de HDD helemaal leeg.
Gebeurd dit wel vaker en wat kan ik er tegen doen want nu kan ik weer opnieuw beginnen?
 
Even een teleurstelling delen en vragen om een mogelijke oplossing.
Ik heb al enige tijd een Samsung C7140 en heb inmiddels vele programma's opgenomen.
Gisteren (2014-02-13) waren alle opgenomen programma's ineens verdwenen en resetten van de recorder bracht ze ook niet terug.
=?

Zoiets heb ik al 3x meegemaakt met mijn Samsung TV.
Daar hangt een portable harddisk aan de usb-poort.
Neem er programma mee op. Films, meestal 's nachts.
Na enkele maanden is alles weg, wil de TV weer formateren en dan werkt het weer.

Mijn conclusie is dat het een beveiliging is. He kan opnamen sowieso niet afspelen op een ander apparaat en ook niet lang bewaren.
Het zit hem in Samsung. Koop geen TV meer van dit merk.
 
Technische antwoorden?

Waar blijven de technische antwoorden van de leverancier Samsung en provider Ziggo?
Kan dit zomaar gebeuren en is er dan geen oplossing voor?
 
Tsja, dit is een ziggo-gebruikers forum.
Voor en door gebruikers.

Ziggo en Samsung lezen hier wel eens mee, maar als je snel een antwoord wilt hebben, dan kun je beter een van die webcare medewerkers in de gebruikerslijst opzoeken en via een persoonlijk bericht benaderen
 
Samsung SMT-C7140A (PVR-HDD) opnames gewist

Geachte allemaal.
Ik heb al eerder een post hierover geschreven. Het probleem zit 'm zich in de SMT-C7140 en niet in de aangesloten TV. Het is mij tot op heden sinds de aanschaf van de SMT-C in 2009 5 keer overkomen:x. Ergerlijk, zeker als je unieke beelden hebt opgenomen die je niet kwijt wilt. In mijn eerste post heb ik een beroep gedaan op Ziggo om het probleem aan Samsung voor te leggen. Tot op heden geen bericht. Ziggo is natuurlijk alleen maar doorgeefluik in deze, maar toch. Ziggo verkoopt deze decoder ook en dan heb je een zekere verplichting. Samsung houdt deze berichten zeker in de gaten want bedrijven van deze grote zijn als de dood voor negatieve berichtgeving. Wellicht moeten we wat meer van ons laten horen via social media. Maar laten we nogmaals een beroep doen op Ziggo en Samsung. Dames en heren: DOE ER WAT AAN of laat tenminste iets van je horen.
 
Geachte allemaal.
Ik heb al eerder een post hierover geschreven. Het probleem zit 'm zich in de SMT-C7140 en niet in de aangesloten TV. Het is mij tot op heden sinds de aanschaf van de SMT-C in 2009 5 keer overkomen:x. Ergerlijk, zeker als je unieke beelden hebt opgenomen die je niet kwijt wilt. In mijn eerste post heb ik een beroep gedaan op Ziggo om het probleem aan Samsung voor te leggen. Tot op heden geen bericht. Ziggo is natuurlijk alleen maar doorgeefluik in deze, maar toch. Ziggo verkoopt deze decoder ook en dan heb je een zekere verplichting. Samsung houdt deze berichten zeker in de gaten want bedrijven van deze grote zijn als de dood voor negatieve berichtgeving. Wellicht moeten we wat meer van ons laten horen via social media. Maar laten we nogmaals een beroep doen op Ziggo en Samsung. Dames en heren: DOE ER WAT AAN of laat tenminste iets van je horen.

Bovenstaande is mij nu ook overkomen.
Had een aantal opgenomen programma's op de schijf staan en daar enige maanden niet naar omgekeken.
't Is nu tenslotte "buiten-zijn-weer".
Ben het met jullie eens dat Ziggo en/of Samsung hiervoor eens een tevredenstellende uitleg geven!
En ervoor zorgen dat die bug de nek wordt omgedraaid.
Je hebt nu het idee dat je een kat in de zak hebt aangeschaft.
 
...
Het probleem zit 'm zich in de SMT-C7140 en niet in de aangesloten TV. Het is mij tot op heden sinds de aanschaf van de SMT-C in 2009 5 keer overkomen:x. E
....heb ik een beroep gedaan op Ziggo om het probleem aan Samsung voor te leggen. Tot op heden geen bericht. Ziggo is natuurlijk alleen maar doorgeefluik in deze, maar toch. Ziggo verkoopt deze decoder ook en dan heb je een zekere verplichting.

Hetzelfde is mij overkomen met 3 harddisken die via de USB-poort waren aangesloten op mijn Samsung TV. Daarmee neem ik meestal 's nachts programma's of films op.
Na een tijdje, (enkele maanden later ofzo wil ik die dan bekijken.
Dan blijkt de harddisk leeg te zijn, althans ik krijg de melding dat ik de harddisk eerst moet formatteren.

Omdat het met drie verschillende harddisks is gebeurd denk ik dat de oorzaak bij Samsung ligt. Het is de beveiliging (DRM) volgens mij.
Mijn indruk is dat opnamen maar een bepaalde tijd mogen worden bewaard op Samsung apparaten.
Volgende TV is beslist geen Samsung.

EDIT:
Ik denk niet dat Ziggo hier iets aan kan doen, wanneer je bij Samsung moet zijn.
Anders had iemand van webcare al eerder gereageerd.
Het is sowieso al raar dat je niet gewoon opnamen kan afspelen op een ander apparaat. Ook het video formaat is afwijkend. Daarom denk ik dat het heeft te maken met beveiliging en auteursrechten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan