• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDCP probleem?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter tijmenjan
  • Startdatum Startdatum
T

tijmenjan

Sinds kort zijn mijn HD kanalen geen HD meer, maar gedownscaled naar 576p.
Ik heb mijn tv (Benq dv3750) via hdmi-dvi aangesloten. Volgens de specificaties ondersteund deze televisie HDCP, maar hij wil op geen enkele manier meer op 720p of 1080i. De firmware van de televisie is ook niet te upgraden.

Heeft iemand enig idee, of weet iemand wat de UPC policy is voor een HD box als je geen HD meer kan bekijken? kan je je abbo dan gratis downgraden? Ik heb liever weer gewoon HD, maar als dat niet meer kan.
 
als je nou de stroom erafhaald dan als je op de hd mediabox de likker pijltjes indrukt en ingedrukthoud ook als je de stroom er weer op heb gezet en dan wachten tot hij in beeld geeft loading 0000 loading 0010 dan los laten mischien lukt dat en pas weer op de upc knop drukken als hij klaar is en de goede tijd weer op beeld staat succes
 
Als de beschreven geforceerde firmware update niet helpt, probeer het dan eens met een reset naar de fabrieksinstellingen.
 
Hoi,

Dit heeft mogelijk te maken met de enhanced EDID (zoek op wikipedia voor beschrijving). In leken taal; de box kan bij je tv opvragen welke resoluties/refresh rates de tv aan kan en past daarop automatich de output aan. Sinds de laatste update is dit deze feature actief. Gevolg is dat bij tv's welke niet de correcte info doorgeven de box alleen op 576p werkt (eventueel je box op auto zetten kan ook helpen maar dan vermoed ik dat je een 60Hz refresh rate krijgt). In dit geval ligt de fout dan bij de TV. Je kunt de EDID info uitlezen via een pc en daarmee bevestigen of dit jouw probleem is (zoek op het forum)

Heb je nu een probleem... mogelijk .. maar er zijn tv's waarbij deze info in een EEPROM staat die je via een DVI poort van je pc met software kunt updaten. Dit is dus niet de eigenlijke firmware van de TV! Info hierover vind je met de zoekfunctie op dit forum.

Of jouw tv een schrijfbare EEPROM heeft weet ik niet, misschien dat je met zoeken op het internet en deze info wat kunt vinden. Daarnaast zijn er kastjes die je tussen je tv en box kunt zetten, deze kun je programmeren met de resoluties die je wilt hebben dit is ook een optie.

LET OP: de EDID info voor DVI en HDMI zijn apart te programmeren, het kan zijn dat je TV op DVI uberhaupt geen enhanced EDID biedt, maar wel via de HDMI aansluiting...

Het is een goede vraag of UPC je nu kan verplichten HD nog verder af te nemen, toen je het aanschafte werkte het zonder problemen dus daarom heb je het gehouden. Nu verandert UPC iets aan de box waardoor het niet meer werkt..
 
Als je Tv een VGA of RGB(HV) input heeft, zou je nog iets als een HDFury kunnen proberen. Die converteerd het DVI/HDMI signaal naar VGA (RGB) en stript de HDCP er af. Kun je toch HD kijken :)
 
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn DV3750 van BenQ, alles op 576p.
Binnenkort ga ik proberen de EDID bij te werken, heb alle programma's en info verzameld.

Wat ik wel vreemd vindt is dat mijn PS3 en HTPC beiden op 720p en 1080i kunnen werken.
De PS3, HTPC en UPC MediaBox zijn aangesloten dmv een HDMI switch met een HDMI-DVI kabel.

Het lijkt er op dat de HDCP implementatie van de UPC MediaBox gewoon te kritisch is opgezet.
De PS zal echt geen 720p/1080i weergeven als er geen HDCP op het toestel zit, het is tenslotte beveiliging.

Het zou mooi zijn als UPC de implementatie van HDCP zou kunnen versoepelen.
HDCP moet aanwezig zijn, maar moet niet zo heel strak op de resoluties letten.

Als het allemaal lukt met mijn EDID upgrade laat ik dat hier wel weten.
 
Diederik zei:
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn DV3750 van BenQ, alles op 576p.
Binnenkort ga ik proberen de EDID bij te werken, heb alle programma's en info verzameld.

Wat ik wel vreemd vindt is dat mijn PS3 en HTPC beiden op 720p en 1080i kunnen werken.
De PS3, HTPC en UPC MediaBox zijn aangesloten dmv een HDMI switch met een HDMI-DVI kabel.

Het lijkt er op dat de HDCP implementatie van de UPC MediaBox gewoon te kritisch is opgezet.
De PS zal echt geen 720p/1080i weergeven als er geen HDCP op het toestel zit, het is tenslotte beveiliging.

Het zou mooi zijn als UPC de implementatie van HDCP zou kunnen versoepelen.
HDCP moet aanwezig zijn, maar moet niet zo heel strak op de resoluties letten.

Als het allemaal lukt met mijn EDID upgrade laat ik dat hier wel weten.

Dat is niet waar de ps3 kan ook zonder HDCP fullhd afspelen, heb hier met me oude non HDCP tv gewoon fullhd films kunnen kijken met me ps3.
 
Devil-Strike.net zei:
Dat is niet waar de ps3 kan ook zonder HDCP fullhd afspelen, heb hier met me oude non HDCP tv gewoon fullhd films kunnen kijken met me ps3.
Damn! Laten we hopen dat Sony niet ook ineens HDCP gaat inschakelen.
 
Ik heb het anders kunnen oplossen.
Ik kreeg een MUX-HD aangeboden door _Bastiaan nadat hij dit bericht had gelezen.
De MUX-HD is een 4 poorts HDMI switch/splitter die tevens het HDCP signaal afhandeld zodat het apparaat wat er achter zit hier niet meer aan hoeft te voldoen.
https://www.curtpalme.com/MUX-HD.shtm
Werkt perfect!

Bijkomend voordeel is dat ik nu een HDCP-loos signaal heb waardoor ik in principe BluRay's van mijn PS3 en (opgenomen) TV programma's in Full HD kan opnemen op mijn HTPC (na aanschaf van een BlackMagic Intensity Pro).
 
Diederik zei:
Ik heb het anders kunnen oplossen.
Ik kreeg een MUX-HD aangeboden door _Bastiaan nadat hij dit bericht had gelezen.
De MUX-HD is een 4 poorts HDMI switch/splitter die tevens het HDCP signaal afhandeld zodat het apparaat wat er achter zit hier niet meer aan hoeft te voldoen.
https://www.curtpalme.com/MUX-HD.shtm
Werkt perfect!

Bijkomend voordeel is dat ik nu een HDCP-loos signaal heb waardoor ik in principe BluRay's van mijn PS3 en (opgenomen) TV programma's in Full HD kan opnemen op mijn HTPC (na aanschaf van een BlackMagic Intensity Pro).

Ik heb hetzelfde probleem icm de Philips HD koopversie en heb ook dit apparaat gevonden, alleen dit apparaat kost iets van 300 a 400 euro? Beetje veel geld, bijna de helft van een nieuwe TV :embarassed:
 
Terug
Bovenaan