• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD programmering Eurosport HD

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HE
  • Startdatum Startdatum
H

HE

Een tijdje geleden heb ik contact gehad met Eurosport om te vragen hoe ik kan achterhalen wat wanneer er in HD uitgezonden wordt. Men zou daarop terugkomen maar niets meer van gehoord. Dus heb ik deze week wederom de vraag gesteld. Zie onderstaande incl. reactie:

Dag Eurosport,

Is er al meer duidelijkheid omtrend mijn onderstaande vraag? Ik kann nog steeds niet achterhalen welke uitzendingen de komende tijd op EurosportHD ook daadwerkelijk in HD zijn.


Gaarne reactie hierop, bij voorbaat dank.



Beste HE,

Op dit moment is het nog niet mogelijk om een lijst van programma's te krijgen van alle uitzendingen in HD. Helaas maakt onze software dit nog niet mogelijk.

Tot nu toe is bekend dat evenementen als Alpineskiën, French Open en Tour de France de komende tijd in HD worden uitgezonden. Ook wordt er op tv aangegeven als sporten en/of programma's in HD te bekijken zijn. Verder zijn wij druk bezig om het aantal uitzendingen in HD uit te breiden.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet.
 
Wat mij in ieder geval is opgevallen is dat Eurosport HD toch een ander uitzendschema heeft dan Eurosport. Terwijl er volgens mij gezegd was dat het gewoon een upscale zender zou zijn van de standaard versie. Maar ik heb nu al meerdere keren gehad dat er verschillende sportuitzendingen waren op de kanalen.
 
Moet je toch zien als uitzondering, het is inderdaad een paralel zender. Ik zal er ook eens op letten.
 
homeboynl zei:
Wat mij in ieder geval is opgevallen is dat Eurosport HD toch een ander uitzendschema heeft dan Eurosport. Terwijl er volgens mij gezegd was dat het gewoon een upscale zender zou zijn van de standaard versie. Maar ik heb nu al meerdere keren gehad dat er verschillende sportuitzendingen waren op de kanalen.

Ik heb ook een paar keer gezien dat op Eurosport HD de Engelse Eurosport HD (wintersport) programmering werd gevolgd.
Ik dacht dat het een foutje was van ES zelf aangezien er toen ook geen nederlands commentaar beschikbaar was.
 
Dat is mij ook nog nooit opgevallen en ik kijk toch regelmatig naar Eurosport HD. Ik ga er ook eens op letten.
 
Ik heb het nu al vier avonden met zekerheid kunnen zeggen. Op HD was iets anders, op de normale arm worstelen.
 
Doman zei:
Ik heb ook een paar keer gezien dat op Eurosport HD de Engelse Eurosport HD (wintersport) programmering werd gevolgd.
Ik dacht dat het een foutje was van ES zelf aangezien er toen ook geen nederlands commentaar beschikbaar was.

Momenteel is er op Eurosport HD snooker terwijl er op de "gewone" Eurosport (WWF?) worstelen is. :)
Het snooker op ESHD is wel zonder Nederlands commentaar.
 
Ik heb een vraag gesteld aan mijn contactpersoon bij Eurosport over de mogelijkheden om Native HD uitzendingen zichtbaar te maken op hun website. Hier zijn antwoord:

Op dit moment is het (...) niet mogelijk een aparte gids met native HD uitzendingen te creëren.

Het verzoek ligt inderdaad in Parijs. Het heeft met name met nieuwe software te maken.

Zodra er zich ontwikkelingen voordoen in die richting dan neem ik contact met je op.
 
pb1 zei:
Op dit moment is het (...) niet mogelijk een aparte gids met native HD uitzendingen te creëren.

Logisch, er zal weinig tot niets instaan. ;D

Een HDTV logo'tje toevoegen in de normale programmagids in het geval een programma
native-hd is moet daarentegen toch geen enkel probleem zijn lijkt mij. Film1 doet het ook zo;

https://www.film1.nl/tv/epg.php
 
Terug
Bovenaan